شناسهٔ خبر: 67379551 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس آنروا: روزانه ۱۰ کودک در غزه پای خود را از دست می‌دهند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، گفت: درگیری در غزه همچنان با تلفات انسانی وحشتناکی همراه است و روزانه ۱۰ کودک یک یا هر دو پای خود را در این درگیری از دست می‌دهند.

صاحب‌خبر -

رئیس آنروا: روزانه ۱۰ کودک در غزه پای خود را از دست می‌دهندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری شینهوا، لازارینی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: ما هر روز به طور متوسط ۱۰ کودک داریم که یک یا هر دو پای خود را از دست می‌دهند، این به شما ایده‌ای از دامنه کودکی یک کودک در غزه ارائه می‌دهد.
لازارینی افزود: تاکنون حدود چهار هزار کودک ناپدید شده اند و ۱۷ هزار کودک پس از نزدیک به ۹ ماه درگیری شدید تنها مانده اند.

این مقام افزود: علاوه بر این وضعیت وخیم، گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ۱۴ هزار کودک از آغاز درگیری‌ها تاکنون است.
لازارینی همچنین گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، در مجموع حدود ۱۹۰ ساختمان آنروا مورد اصابت قرار گرفته، آسیب دیده یا هدف گرفته شده اند که بیش از نیمی از زیرساخت‌های آژانس در نوار غزه را تشکیل می‌دهد.
این مقام خاطرنشان کرد: سوء تغذیه حاد بیش از ۹۰ درصد جمعیت غزه را تحت تأثیر قرار داده است و از هر پنج نفر یک نفر از لحاظ تغذیه‌ای در وضعیت فاجعه باری زندگی می‌کند.
وی تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر در غزه در شرایط ناپایداری زندگی می‌کنند که در آن خطر قحطی قریب الوقوع است.
لازارینی همچنین بر اهمیت پاسخگو بودن در قبال حملات به تأسیسات و نیرو‌های کمک رسانی سازمان ملل تأکید کرد و این اقدامات را ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی خواند.

 

سازمان‌های بین المللی: ۴۰ درصد قربانیان جنگ غزه کودک هستند
گزارش‌های سازمان‌های بین المللی امور حقوق کودکان می‌گوید ۴۰ درصد از قربانیان جنگ اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه، کودکان هستند.
بیش از ۲۱ هزار کودک از جمله مفقود شدگان هستند.
مسئول بین المللی گفت: آنچه ما می‌دانیم این است که دست کم ۱۷ هزار کودک تخمین زده می‌شود که آنها بدون همراه یا جدا از اعضای خانواده نجات یافته خود هستند.
ما محاسبه کرده‌ایم که حداقل چهار کودک نیز احتمالا زیر آوار دفن شده‌اند که در این مرحله گمان می‌رود مرده باشند.
گروه‌های حفاظت از کودکان وابسته به سازمان«کودکان را نجات دهید» زنگ خطر را برای انجام اقدامات فوری برای محافظت از کودکان جدا مانده از خانواده هایشان، به صدا درآورد، اما به علت جنگ شدید مستمر در شهر‌های نوار غزه، ماموریتی پیچیده است. 
مسئول بین المللی گفت: ما همچنین می‌دانیم که شمار نامشخصی از کودکان از سوی نیرو‌های اسرائیلی بازداشت و به زور به خارج از غزه منتقل شده و در قبر‌هایی که هیچ نشانه مشخصی ندارد دفن شده اند.
جنگ رویا‌های آنها را نابود کرد و خانواده‌ها و عزیزانشان را گرفت به اضافه کسانی که به دست نیرو‌های اسرائیلی بازداشت شدند و به اجبار به خارج از نوار غزه منتقل شدند. به اضافه اجساد تکه تکه شده‌ای که هیچ نشانه‌ای از صاحبانشان ندارند؛ و کسانی که جسمشان سالم مانده است پیامد‌های روانی ویران کننده‌ای وجود دارد که آثار آن برای مدتی که پایان آن مشخص نیست بر جان کودکان غزه حک شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252790"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252790?width=600&height=350"></script></div>

 

ناله‌های کودک فلسطینی زیر آوار در بیت لاهیا
شبکه خبری قدس تصاویری از ناله‌های یک کودک فلسطینی زیر آوار خانه‌ای در بیت لاهیا در شمال نوار غزه پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252749"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252749?width=600&height=350"></script></div>
 
نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن غیرنظامیان را در نوار غزه ادامه می‌دهد
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن غیرنظامیان و بمباران منازل مسکونی را در نوار غزه همچنان ادامه می‌دهد.
جنگنده‌های رژیم اشغالگر اسرائیلی چندین حمله هوایی بر مناطق مختلفی از نوار غزه انجام دادند. این حملات هوایی جنگنده‌های صهیونیستی به طور ویژه بر شهر غزه متمرکز شده بود. در این بمباران‌ها بیش از ۵۰ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها چندین تن از اعضای خانواده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» نیز هستند. جنگنده‌های اسرائیل منزل خانواده اسماعیل هنیه را در اردوگاه ساحلی غرب غزه بمباران کردند.
گزارش‌های رسیده از افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها و ویرانی‌ها در غزه خبر می‌دهند. همچنین بر شدت گرسنگی شهروندان غزه و محروم شدن آنها از ساده‌ترین امکانات زندگی افزوده شدن است.
زیرا تجاوزات اسرائیل از ۹ ماه پیش تاکنون همواره ادامه دارد به طوری که راه رفتن بر روی آوار‌های منازل ویران شده برای فلسطینیان به امری عادی تبدیل شده است. نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیلی تجاوزات خود بر نوار غزه را با نسل کشی‌ها و روش‌های مختلف کشتار جمعی ادامه می‌دهند. از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شهر غزه در شمال نوار غزه و شهر رفح در جنوب این باریکه را به شدت بمباران می‌کنند.
هواپیما‌های جنگی اسرائیلی در حملات هوایی علیه شهر غزه چندین منطقه آن را بمباران کردند که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی انجامید. همچنین در دو حمله هوایی، اطراف شهرک بیت لاهیا شمال نوار غزه را هدف قرار دادند. ده‌ها فلسطینی نیز در حملات هوایی مناطق مسکونی در شهر خانیوس جنوب نوار غزه شهید و زخمی شدند.
شهر رفح نیز محلی برای چنگ و دندان نشان دادن رژیم اشغالگر شده است به طوری که عملیات یورش نظامیان ارتش این رژیم در این شهر ادامه دارد و بمباران‌های مناطق مختلف این شهر نیز شدت گرفته است. در مرکز نوار غزه نیز اردوگاه المغازی شاهد حملات هوایی جنگنده‌های رژیم اشغالگر بود که بر اثر آن سه کودک و یک زن فلسطینی به شهادت رسیدند و چندین شهروند دیگر نیز زخمی شدند. اردوگاه البریج نیز در معرض حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم اسرائیلی قرار گرفت که به شهادت و زخمی شدن تعداد دیگری از شهروندان فلسطینی منجر شد.
شرایط انسانی در غزه نیز بحرانی است، زیرا بیماران در بیمارستان‌ها حضور دارند و نمی‌توانند برای مداوا به خارج از نوار غزه بروند چرا که ارتش رژیم اشغالگر گذرگاه مرزی رفح را که در مرز فلسطین اشغالی و مصر قرار دارد به آتش کشید.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252747"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252747?width=600&height=350"></script></div>



تخریب خانه یک فلسطینی در غرب رام‌الله
شبکه خبری قدس گزارش داد: بولدوزر‌های اشغالگران، خانه یک فلسطینی را در روستای بیتللو در غرب شهر رام الله در کرانه باختری اشغالی، تخریب کردند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252746"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252746?width=600&height=350"></script></div>



۹۶ درصد ساکنان غزه با سطح بالایی از ناامنی غذایی شدید روبرو هستند
رنگ قرمزی که منطقه غزه را فراگرفته است، طبق گزارش ناامنی غذایی، نشان دهنده‌ی نبود مرحله فوق العاده است که طبق دسته بندی جهانی، مرحله چهارم به حساب می‌آید. حدود ۹۶ درصد از ساکنان غزه با سطح بالایی از ناامنی غذایی شدید روبرو هستند. 
طبق این گزارش، در فاصله زمانی بین ماه می‌و اواسط ماه جاری، ژوئن، بیش از ۳۴۰ هزار نفر با ناامنی غذایی فاجعه باری روبرو شدند که طبق دسته بندی‌ها مرحله پنجم است و نماد آن رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد.
در این مرحله خانواده‌ها از کمبود شدید مواد غذایی و به اتمام رسیدن توان سازگاری رنج می‌برند و بیش از دو میلیون نفر که در مرحله سوم دسته بندی شده بودند، با ناامنی شدید غذایی و به عبارتی با بحران یا چیزی بدتر از آن روبرو می‌شوند. این گزارش درباره وضعیت خانواده‌های فلسطینی در جنوب غزه در اوایل ماه می‌گذشته می‌گوید: بر اثر عملیات نظامی، آوارگی و بسته شدن گذرگاه رفح بیش از یک میلیون نفر با شرایط دشواری روبرو هستند و ۲۰ درصد خانواده‌ها چندین شبانه روز را بدون غذا سپری کرده اند. 
این گزارش در پایان با بدبینی پیش بینی کرد: بیش از دو میلیون فلسطینی در غزه، از شانزدهم ژوئن تا سی ام سپتامبر، با ناامنی غذایی بسیار شدید درجه سه روبرو خواهند شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252745"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252745?width=600&height=350"></script></div>



حمله نظامیان صهیونیست به الخلیل
به گزارش شبکه خبری قدس، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شهر "دورا" در جنوب الخلیل یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند. 
منابع محلی اعلام کردند اشغالگران در این حمله "عماد جاد الله" جوان فلسطینی را که دو ماه پیش از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده بود، دوباره بازداشت کردند.
صهیونیست‌ها همچنین به منطقه "دوار التحریر" در الخلیل حمله کردند.
اشغالگران در یورش به شهرک "حلحول" هم به خودرو‌های شهروندان فلسطینی خسارت زدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252753"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252753?width=600&height=350"></script></div>




مقابله گردان‌های قدس با حمله صهیونیست‌ها به جنین
شبکه خبری قدس از درگیری شدید رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین خبر داد. 
گردان‌های قدس- تیپ جنین اعلام کرد اشغالگران را هنگام حمله به جنین هدف تیراندازی سنگین قرار داده است.
صهیونیست‌ها در حمله به جنین از بمب‌های گازی استفاده کردند. آنها در مناطق مختلف جنین مستقر شدند و به چندین خانه حمله کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252752"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252752?width=600&height=350"></script></div>





تلاش امدادگران برای خارج کردن مجروحان از زیر آوار در بیت لاهیا
به گزارش شبکه خبری قدس، نیرو‌های دفاع مدنی تلاش می‌کنند با امکانات ساده و اندک، یک بانوی فلسطینی و فرزندانش را از زیر آوار‌های خانه‌ای در بیت لاهیا در شمال نوار غزه که هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، خارج سازند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11252750"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268611/11252750?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما