شناسهٔ خبر: 67379467 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

پیگیری بازپرداخت تسهیلات اعطایی به دانشجویان علوم پزشکی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،ازپیگیری بازپرداخت تسهیلات اعطایی به دانشجویان علوم پزشکی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا از آبادان صندوق رفاه دانشجویان آخرین جزئیات بازپرداخت تسهیلات اعطایی به دانشجویان علوم پزشکی را اعلام کرد:براین اساس،

دانشگاه ها/دانشکده ها و سایر واحدهای مرتبط وزارتی موظفند قبل از صدور هرگونه گواهی نامه و یا تائیدیه های موقت تحصیلی برای دانش آموختگان، استعلامات لازم را از صندوق رفاه دانشجویان به عمل آورند .

دانش آموختگان مشمول خدمت نظام وظیفه و پیام آوران بهداشت میتوانند حداکثر شش ماه پس از فراغت از تحصیل با ارسال گواهی معتبر بعد از اتمام دوره آموزشی با ذکر تاریخ شروع خدمت نظام وظیفه، به صندوق و دریافت موافقت بازپرداخت بدهی خویش را به بعد از اتمام خدمت مذکور موکول نمایند .

آن دسته از دانش آموختگانی که بدهی های خویش رابعد از سررسید تعیین شده در اوراق بازپرداخت، پرداختننمایند، مشمول خسارت تاخیر تادیه بر مبنای 12% سالانه و بصورت روز شمار هنگام پرداخت اقساط خواهندشد.

کلیه موسسات دولتی، خصوصی، تعاونی و یا اشخاص حقیقی و یا حقوقی که به هر طریق )اعم از استخدام رسمی آزمایشی، پیمانی، قراردادی، روزمزد و ...( از خدمات دانش آموختگان استفاده می کنند، می بایست با توجه به دستورالعمل ماده 17 اساسنامه صندوق طبق ضوابط تعیینشده توسط صندوق نسبت به معرفی دانش آموختگان مربوطجهت تسویه حساب قبل از به کارگیری ایشان به صندوق اقدام نمایند .

تعداد و مبلغ اقساط بهره مندان از مزایای صندوق توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد. پیگیری بازپرداخت تسهیلات اعطایی در جهت تقویت منابع مالی صندوق به منظور ارائه تسهیلات به دانشجویان به عنوان ماموریت اصلی مدیریت دانش آموختگان تعیین گردیده و توجه به موارد زیر الزامی است.

دانش آموختگان اخراجی، انصرافی و ترک تحصیل ملزم به بازپرداخت کامل و یکجای کل مبالغ دریافتی از صندوق می باشند.

تمامی دانش آموختگان بدهکار حداکثر شش ماه بعد از فراغت از تحصیل ملزم به بازپرداخت بدهی های خود طبق اوراق بازپرداخت و در سررسید تعیین شده می باشند ،بدیهی است چنانچه دانش آموخته قبل از مهلت مذکور درخواست مجوز نماید پرداخت اقساط از تاریخ درخواست شروع خواهد شد .

در صورت عدم بازپرداخت اقساط مطابق سررسید، کل بدهی تبدیل به دین حال شده و صندوق مجاز است در جهت وصول مطالبات معوق و هزینه های متعلقه نسبت به صدور اجرائیه علیه متعهد و ضامن در مراجع قضایی اقدام نماید .

دانش آموختگانی که بلافاصله بعد از اتمام مقطع قبلی و یا بلافاصله بعد از اتمام خدمت وظیفه و یا در حین بازپرداخت منظم بدهی های خویش طبق اوراق بازپرداخت ،در مقطع جدید پذیرفته میشوند، میتوانند با سپردن سند تعهد محضری در مقطع جدید، حسب تشخیص صندوق ،بدهی های خویش را به بعد از اتمام تحصیل در مقطع جدید موکول نمایند .

دانش آموختگانی که در حال گذراندن خدمت وظیفه عمومی بوده و دارای نامه تعویق بدهی می باشند ،در صورتیکه متقاضی اخذ پروانه، مجوز اشتغال )اعم از تاسیس مطب و ...( باشند، به محض ارائه درخواست مجوز بایستی نسبت به بازپرداخت بدهی خود طبق اوراق بازپرداخت دریافتی ،در سررسیدهای تعیین شده اقدام نمایند.

اعطای هرگونه تسویه حساب و یا صدور مجوز به دانش آموختگانی که مانده بدهی معوقه دارند ممنوع می باشد لذا در صورتیکه دانش آموخته از پرداخت در صورت نیاز به اصلاح مشخصات شناسنامه ای ،تکمیل اطلاعات صرفا با ارائه اصل و یا تصویر شناسنامه و کارت ملی امکان پذیر است. شایان ذکر است کلیه مدارک ارائه شده و یا ارسالی که به نوعی در تکمیل و اصلاح مشخصات استفاده میشود باید در پرونده دانش آموخته اسکن گردد.

استفاده از تسهیلات صندوق رفاه منوط به تنظیم سند تعهد محضری با ضامن معتبر قبل از اعطای هرگونه تسهیلات می باشد، چنانچه هریک از بهره مندان و یا سایر دانشجویان به علت عدم تنظیم سند مذکور از بازپرداخت بدهی خویش استنکاف ورزد، مسئولیت کامل بدهی های آنان برعهده دانشگاه مربوط میباشد

-فارغ التحصیلانی که به نحوی از مزایای صندوق بهره مند و به درجه رفیع شهادت نائل، جانباز، از کار افتاده کلی یا فوت شده یا میشوند، در صورت اعلام رویداد مذکور حسب مورد از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی ،بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان بهزیستی کشور و یا سازمان ثبت احوال از کلیه دیون خود به صندوق بری الذمه میشوند )به استثنای ودیعه مسکن و وام شهریه(

بدهی استنکاف ورزد، در پاسخ به استعلام های رسیده ،نامه ممنوعیت ارائه خدمات منوط به تعیین تکلیف بدهی صادر می گردد .

نظر شما