شناسهٔ خبر: 67379066 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اداره پزشکی قانونی شهرستان ماهدشت در ششمین روز از هفته قوه قضاییه افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه، ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان ماهدشت استان البرز مدیرکل تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- پریچهر خزعلی مدیرکل تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور در آیین افتتاح اداره پزشکی قانونی شهرستان ماهدشت استان البرز، اظهار کرد: ساخت و بهره‌برداری از هر پروژه عمرانی در استان‌ها با توجه به محدودیت‌های مالی با مشکلات بسیاری همراه است چرا که علاوه بر تأمین اعتبارات مورد نیاز باید با مقامات استانی نیز تعاملات مناسبی در این رابطه صورت گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته و قبل از راه‌اندازی اداره کل پزشکی قانونی استان البرز، مردم این منطقه برای دریافت خدمات پزشکی قانونی ناچار بودند به پزشکی قانونی تهران مراجعه کنند و همین موضوع علاوه بر تحمیل هزینه، مشکلات زیادی را نیز برای مردم ایجاد می‌کرد.

خزعلی با اشاره به فعالیت اداره کل پزشکی قانونی استان البرز و توسعه مراکز آن در شهرستان‌های استان، عنوان کرد: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح اداره پزشکی قانونی ماهدشت هستیم که با راه‌اندازی این مرکز مردم شهرستان برای دریافت خدمات پزشکی قانونی در زمینه معاینات و تشریح نیازی به مراجعه به مرکز استان البرز ندارند.

مدیرکل تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: با فعالیت این مرکز علاوه بر اینکه مردم شریف شهرستان ماهدشت به خدمات پزشکی قانونی دسترسی سهل‌تر و سریع‌تری دارند، حجم ارجاعات به مرکز استان نیز تاحدی کاهش می‌یابد که همین موضوع موجب رسیدگی هرچه بهتر به پرونده‌های ارجاعی خواهد شد.

وی در پایان با قدردانی از همکاری مسئولین استانی با پزشکی قانونی البرز، خواستار تداوم این همکاری در راستای رفع هرچه بیشتر مشکلات این اداره کل در خدمت رسانی به مردم شد.

یادآور می‌شود اداره پزشکی قانونی ماهدشت استان البرز با کاربری معاینات و تشریح در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

بر اساس آمار‌های موجود این مرکز روزانه حدود ۵۰ پرونده معاینات بالینی را بررسی می‌کند و به طور متوسط در هر ماه نیز ۱۵ جسد در این مرکز تعیین علت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما