شناسهٔ خبر: 67379058 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نقض حریم خصوصی کاربران اروپایی با آموزش هوش‌مصنوعی اروپا

شرکت متا قصد دارد از پست‌های اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش هوش‌مصنوعی استفاده کند. شرکت متا قصد دارد از پست‌های اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش هوش‌مصنوعی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ کاربران اینستاگرام و فیسبوک در انگلستان و اتحادیه اروپا ممکن است به زودی پست‌های خود را برای آموزش هوش‌مصنوعی ببینند اگر شما یک حساب اینستاگرام و فیسبوک در انگلستان یا اتحادیه اروپا دارید، هر چیزی که در آن سیستم عامل‌ها به طور عمومی به اشتراک می‌گذارید ممکن است به زودی برای آموزش هوش‌مصنوعی (AI) استفاده شود.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (Dpc) از متا خواست تا آموزش مدل‌های بزرگ زبان را به تاخیر بیندازد.

Noyb، یک گروه کمپین اروپایی که از حقوق دیجیتال دفاع می‌کند شکایت‌های خود را برای این اقدام مطرح کرد و گفت که تغییرات متا حق اساسی حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران اروپایی را نادیده می‌گیرد.

متا در این باره گفت: «ما نمونه‌ای را که توسط دیگران، از جمله گوگل و OpenAI، که هر دو قبلا از داده‌های اروپایی‌ها برای آموزش هوش‌مصنوعی استفاده کرده‌اند، دنبال می‌کنیم.

رویکرد ما شفاف‌تر است و کنترل‌های ساده‌تری را نسبت به بسیاری از همتایان صنعت ما ارائه می‌دهد که در حال حاضر مدل‌های خود را بر اساس اطلاعات مشابه در دسترس عموم آموزش می‌دهند.»

احتمالا شروع و استفاده از پست‌ها به شکل یک اطلاعیه یا ایمیل از متا ارسال می‌شود و به کاربران فرصت می‌دهد تا قبل از اعمال تغییرات اعتراض کنند.

انتهای پیام/

نظر شما