شناسهٔ خبر: 67379027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: احیای ظرفیت‌های بالقوه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت جهاد دانشگاهی است

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت های خوب این استان در حوزه های مختلف علمی ، پژوهشی، نفت و گاز و گردشگری گفت: حمایت بیشتر جهاد دانشگاهی از این ظرفیت های نفش مهمی در درامدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور در یاسوج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز، سرشار از گنجینه های ارزشمند و توسعه محور در ابعاد گوناگون بوده که برای عبور از این تنگناها نیازمند حمایت همه جانبه ظرفیت های علمی جهاد دانشگاهی برای احیا و شکوفایی است.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت ها و قابلیت های منحصر بفرد بویژه در حوزه های نفت و انرژی، منابع طبیعی، کشارزی، گردشگری ، آبزِی پروری ، گیاهان دارویی و محط زیست است که تحقیق و پژوهش و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی در این زمینه علاوه بر شکوفایی این ظرفیت ها می تواند درآمد زایی خوبی را نیز به همراه داشته باشد.

احمد زاده تصریح کرد: نبود نگاه پژوهشی و برنامه ریزی قوی در این زیرساخت ها، مانع از شکوفایی این استعدادها و پیوند آنها با اقتصاد، معیشت و رفاه مردم این خطه شده است.

وی بر همکاری و حمایت همه جانبه جهاد دانشگاهی بر توسعه این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: منابع مالی لازم در حوزه‌های مختلف از محل بودجه استانی تامین خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی، پزشکی و فناوری شرکت‌های مختلف و متنوع فناورمحور در اختیار دارد که توانمندی‌های زیادی دارند، بیان داشت: برنامه‌های بسیاری برای ارایه خدمت در قالب مجموعه‌ شرکت‌های فناورجهاد دانشگاهی در مناطق محروم در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد.

احیای ظرفیت های بالقوه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت جهاد دانشگاهی است

حسن مسلمی نائینی اضافه کرد: این طرح‌ها با مشارکت و همراهی با گروه‌های جهادی، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های پزشکی و درمانی درهمه مناطق بخصوص استانهای محروم ارایه خدمت می کند.

وی افزود: امید آینده علمی کشور با توجه به گستردگی حوزه فعالیت جهاد دانشگاهی خواهد بود.

مسلمی نائینی تصریح کرد: جهاد دانشگاهیی این آمادگی را دارد ظرفیت های مختلف این استان را با ارائه آموزش های علمی و فنی لازم به بهره وری بیشتر برساند.

وی تصریح کرد: نیاز است مراکز علمی و آموزش کهگیلویه وبویراحمد ارتباط بیشتر با مراکز جهاد دانشگاهی در سطح این استان نیزداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

فرصت های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد؛ راهکارها و چالش ها

برنامه های توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد باید بر مبنای سند راهبردی باشد

نظر شما