شناسهٔ خبر: 67378464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اتصال پل چهارم بشار یاسوج به سروک؛ پروژه‌ای برای رهایی از ترافیک خسته‌کننده

در روزهای پایانی خرداد سال‌جاری، شاهد بهره‌برداری از پل چهارم بشار در شهر یاسوج بودیم، پلی که قرار است به گفته شهردار یاسوج با به منطقه سروک تسهیل در رفت‌وآمد و کاهش بار ترافیکی این شهر را به دنبال داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر رشد جمعیتی قابل توجهی را به خود دیده است و سربرآوردن ساختمان‌ها در گوشه و کنار این شهر نشان می‌دهد که عنوان مهاجرپذیری یاسوج بدون دلیل نیست.

پیش از آنکه به‌دنبال دلیل برای عنوان مهاجرپذیری یاسوج باشیم، باید دنبال راه و چاره برای برون‌رفت از مشکلات احتمالی ناشی از این عنوان بود، شهری که با زیرساخت‌های ناکافی روزبه‌روز در حال گسترش است.

طولانی بودن عمر پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد امری طبیعی است و اگر زمان مقرر تحویل پروژه‌ای یک‌سال باشد و این موعد تا ۱۰ سال بعد نیز تمدید شود، عجیب نیست و این موضوع شامل حال پروژه‌های شهری نیز می‌شود.

نبود درآمدهای پایدار، پرداخت نکردن عوارض از طرف مردم و به‌نوعی فرار مالیاتی، همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی با شهرداری یاسوج موجب شده است تا این سازمان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کند.

ساخت پل چهارم بشار یکی از پروژه‌های عمران شهری در یاسوج است که در سال ۹۴ با حضور محمدباقر نوبخت، معاون اول رئیس‌جمهور وقت، کلنگ آن به زمین زده شد و هدف از احداث این پل، اتصال شهر یاسوج به بیمارستان امام سجاد (ع) به منطقه سروک و سرابتاوه عنوان شد، پروژه‌ای که قرار بود تا سال ۹۸ به پایان برسد، اما در روزهای پایانی خرداد سال‌جاری با حضور احمد وحیدی وزیر کشور افتتاح شد.

اتصال پل چهارم بشار یاسوج به سروک؛ پروژه‌ای برای رهایی از ترافیک خسته‌کننده

رهایی از معضل خسته‌کننده ترافیک در یاسوج با ساخت پل چهارم بشار

کیوان آشنا شهردار شهر یاسوج اظهار کرد: پس از افتتاح پل سردار شهید یزدانپناه (پل چهارم بشار) عملیات اجرایی ادامه مسیر و اتصال به جاده سروک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: اتصال پل چهارم به جاده سروک به‌طول یک‌ونیم کیلومتر در مرحله خاک‌ریزی و زیرسازی است.

شهردار شهر یاسوج گفت: این مسیر توسط شهرداری بازگشایی و آزادسازی شده‌است و کار جدول‌گذاری نیز در بخشی از مسیر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کار خاک‌برداری و خاک‌ریزی در مسیر ۴۵ متری سروک در حال حاضر در حال انجام است که پس از آن عملیات آسفالت آن نیز در دستور کار خواهد بود.

آشنا خاطرنشان کرد: با اتصال پل چهارم به جاده سروک که به‌زودی صورت می‌گیرد، وضعیت ترافیک به‌ویژه در محدوده شرقی شهر یاسوج به‌صورت چشمگیری کنترل می‌شود.

به گزارش ایمنا، افتتاح پل چهارم بشار یاسوج آن‌هم بعد از سال‌ها انتظار نویدبخش آغاز کارهای بزرگ عمران شهری در یاسوج است، اما محدود کردن مسیر پل چهارم بشار به ایستگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه گره‌ای به گره‌های کور شهر اضافه می‌کند.

هدف از ساخت پل چهارم بشار اتصال مرکز شهر به مناطق سروک، شهرک‌های ولایت و الغدیر و سرابتاوه است تا شهر یاسوج از معضل خسته‌کننده ترافیک با خیابان‌های تنگ و غیراستاندارد رهایی پیدا کند.

مردم شهر یاسوج پس از قیچی شدن روبان افتتاح پل چهارم بشار یاسوج چشم انتظار عبورومرور خودروها از مرکز شهر به منطقه ساحلی و پس از آن به سمت بیمارستان امام سجاد (ع)، سروک و سرابتاوه هستند و امیدوار هستند در آینده این مسیر به جاده یاسوج-شیراز و در آن طرف شهر به جاده یاسوج سی‌سخت و یاسوج اصفهان متصل شود.

نظر شما