شناسهٔ خبر: 67378402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مسیر جاده ابریشم؛

چین، روسیه و قزاقستان راهروی دیجیتال راه‌اندازی می‌کنند

تهران- ایرنا- چین، روسیه و قزاقستان در مسیر جاده ابریشم یک راهروی دیجیتال راه‌اندازی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آسیای پلاس، سران کشورهای چین، قزاقستان و روسیه در حاشیه نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای توافقات این سه کشور را برای توسعه و اجرای پلتفرم دیجیتال یکپارچه فرامرزی در مسیر شیان (چین) - دوستیک و آلتین (قزاقستان) و سلیاتینو (روسیه) اعلام می کنند.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود که راه اندازی این راهروی دیجیتال، به طور قابل توجهی جابجایی کالاهای برون مرزی را ساده کند.

تارنمای خبری «اسلاوترانس-سرویس» در همین رابطه نوشت: پلتفرم دیجیتال یکپارچه فرامرزی شامل خدمات گمرکی سه کشور است و فعالیت شرکت‌های تجاری چین و روسیه از جمله «علی‌بابا»، «پیندودو»، «جی دونگ» و «۱۶۸۸» را در یک قالب یکپارچه به هم متصل می‌کند.

در عین حال، راهروی دیجیتال به روی سایر کشورهای منطقه نیز باز خواهد شد که می‌توانند به منظور ایجاد یک سیستم تجاری واحد به آن بپیوندند.

آندری گولاندتسف رئیس هیات مدیره شرکت «اسلاوترانس-سرویس»، اظهار داشت: «ما با ایجاد شرایط مناسب برای ترانزیت یکپارچه، گامی به سوی شکل‌گیری مشارکت بزرگ اوراسیا برمی داریم.

توسعه و انتشار این پلتفرم برای سپتامبر (شهریور و مهر) سال جاری برنامه ریزی شده است و انتظار می رود اولین معاملات تجارت خارجی در این سامانه در ماه اکتبر (مهر و آبان) انجام شود.

نظر شما