شناسهٔ خبر: 67377898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سقوط سنگ در جاده کندوان سه مصدوم برجا گذاشت

نوشهر - ایرنا - سخنگوی مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : براثر سقوط سنگ از ارتفاع بر روی خودروی پژو سواری در جاده کرج - چالوس محدوده کندوان سه نفر از سرنشینان این خودرو مصدوم شدند.

صاحب‌خبر -

زکریا اشکپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد امروز در منطقه "سیاه بیشه " رخ داد که این سانحه سه مصدوم شامل ۲ مرد ۶۰ ساله و ۳۵ ساله بود و همچنین بانوی ۵۴ ساله داشت.

این مسوول اظهار کرد : به محض گزارش این حادثه آمبولانس های ۱۱۵ به محل وقوع سقوط سنگ در این محور کوهستانی و پرتردد اعزام شدند که پس از انجام مراحل درمانی پیش بیمارستانی اولیه، این افراد مصدوم برای مداوا به بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس انتقال داده شدند.

رانش، ریزش و سقوط سنگ از ارتفاعات به روی خودروها در گذرگاه پرتردد کندوان چند سالی است که افزون بر خسارت های مالی بلکه تلفات جانی هم همراه داشته و عده زیادی از مسافران در حین گذر از این مسیر حادثه ساز با کام مرگ کشانده و یا راهی بیمارستان کرده است.

هرچند در گذشته به ویژه یکی ۲ سال پیش اعتباری بالغ بر بیش از هزار میلیارد ریال بابت ایمن سازی این محور هزینه شده منتهی همچنان این عوامل تهدید کننده امنیت جانی و مالی مسافران را به خطر انداخته است.

مسیر کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

جاده کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند که در فصل‌های بهار و تابستان به ۵۰ هزار می‌رسد.

نظر شما