شناسهٔ خبر: 6737763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عرش نیوز | لینک خبر

واعظی

باید آرامش دولت و مجلس را حفظ کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما باید تلاش‌مان بر این باشد که آرامش بین دولت و مجلس را حفظ کنیم، هر چه این آرامش بیشتر باشد دولت به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش عرش نیوز: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجمین نشست معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها که صبح امروز در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه بنای دولت تعامل با مجلس است، اظهارداشت: این دولت چنین قصدی دارد به همین دلیل اهمیت تعامل با مجلس دو چندان می‌شود از سویی دیگر با توجه به اینکه دولت برای رسیدن به اهداف خود با موانع بسیار زیادی مواجه است و سیاست رئیس‌جمهور براین است که مقام معظم رهبری را هزینه کارهای خود نکنیم و مرتب گلایه نکنیم که مجلس چنین کرد و چنان کرد باید با مجلس و فراکسیون‌ها تعامل کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقت زیادی از وزرا در مجلس سپری می‌شود، گفت: البته این اشکالی ندارد اما از کارهای دیگر می‌مانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای ما مهم است که هم به مجلس جواب دهیم و هم به کارهای خود برسیم و این منوط به این است که معاونین پارلمانی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: تجربه من نشان داده است که معاونین پارلمانی می‌توانند با تک تک نمایندگان و کمیسیون‌ها تعامل داشته باشند و در این صورت وزرا و دیگر معاونین به کارهای خود به راحتی می‌رسند.

واعظی گفت: از این رو اهمیت مجلس برای دولت بسیار بالاست و نقش معاونین پارلمانی بسیار اهمیت دارد.

واعظی با اشاره به اینکه مهلت دولت در طول ۴ سال برای برآورده کردن اهداف بسیار کم است، گفت: همکاران من در دولت می‌گویند که ما نفهمیدیم چگونه این مدت زمان سپری شد.

وی افزود: آنچه که مهم است تعهد ما به دولت و مقام معظم رهبری است که خدمتگزار این مردم باشیم؛ ما باید تلاش‌مان بر این باشد که آرامش بین دولت و مجلس را حفظ کنیم. هر چه این آرامش بیشتر باشد دولت به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اینکه کسی از چه دسته و حزبی باشد مهم نیست اینکه به قانون اساسی و ولایت فقیه و این نظام معتقد باشد می‌تواند همکار نزدیک دولت باشد.

واعظی گفت: بر اساس این تفکر ما با تمام نمایندگان می‌توانیم ارتباط بسیار خوبی برقرار کنیمف مگر نمایندگانی که خود نخواهند و تجربه ۱۰ ماهه من نشان داده است که تعداد آنها در مجلس بسیار کم است.

وی افزود: این تعداد با غوغاسالاری، تبلیغات و فشار می‌خواهند به مردم نشان دهند ما زنده‌ایم و در انتخابات قبل شکست نخورده‌ایم و هدف دوم این است که امتیازات خود را از ما بگیرند.

وی گفت: تقاضای من این است معاونان پارلمانی با کسانی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و رئیس‌جمهور نیز شب گذشته به این اشاره کرد که ما از تخریب و بهتان استقبال نمی‌کنیم و با اینها مخالفیم و بر این اساس این طور نباشد که عده‌ای در مجلس بخواهند از دولت با تهمت امتیاز بگیرند.

منبع:فارس

نظر شما