شناسهٔ خبر: 67377559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شرایط تحصیل برای زندانیان در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد

مدیرکل زندان‌های استان کرمان، گفت: سازمان زندان‌ها در دو بعد تامینی و اصلاح و تربیت ارائه خدمت می‌کند و شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، شعبه ششم اجرای احکام کیفری، شعبه سوم اجرای احکام دادگاه انقلاب مستقر در زندان مرکزی کرمان و مجتمع اقامتی رفاهی خانواده زندانیان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان افتتاح شد.

در این آیین رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تکریم از جایگاه قضا و قضاوت و ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف دستگاه قضایی کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است که در دو بعد تامینی و اصلاح و تربیت ارائه خدمت می‌کند، گفت: خروجی زندان باید منتج به بازگشت سعادتمندانه یک فرد به جامعه و خانواده باشد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه 95 نفر پزشک و پرستار در زندان‌های کرمان داریم که خدمات بهداشتی درمانی به زندانیان ارائه می‌کنند، افزود: در بدو ورود مشکلات بیماری و درمانی زندانیان پیگیری و بررسی شده و هر زندانی تحت درمان در حوزه‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان باسواد شدن زندانیان تا عالی‌ترین مقاطع تحصیلی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر 416 مددجو در زندان‌های ا ستان کرمان داریم که در متوسط اول و دوم در حال تحصیل هستند و 12 زندانی در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دارند.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان برای ما اهمیت دارد، گفت: 7 هزار و 731 زندانی در بیش از 50 رشته فنی آموزش دیدند که از این تعداد 6 هزار و 286 نفر گواهینامه مهارت آموزی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 720 زندانی مشغول به کار در زندان‌های کرمان داریم که در ماه بیش از 7 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که از این تعداد بیش از هزار نفر اشتغال در زندان دارند، افزود: کاهش جمعیت کیفری مورد تاکید دستگاه قضایی استان و کشور است و از طرق مختلف احکام جایگزین حبس و سایر موارد پیگیری می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال 923 مورد بازدید مسئولان قضایی استان از زندان‌های استان کرمان انجام شده است، بیان کرد: در هفته قوه قضائیه پویش به امام علی (ع) می‌بخشم در زندان مرکزی کرمان راه‌اندازی شد و 28 نفر از شکات مراجعه داشتند که منجر به آزادی هفت زندانی شد و حکم قصاص یک فرد زندانی منجر به دیه شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 322 نفر زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین و ستاد دیه از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که هشت نفر آنها خانم بودند، گفت: 47 نفر زندانی امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه آزاد می‌شوند.

ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 237 زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان کرمان وجود دارند، افزود: امیدواریم با همت خیرین و ستاد دیه شرایط آزادی این افراد هم فراهم شود.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما