شناسهٔ خبر: 67377230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نمایشگاه نقاشی «سرزمین پر از رنگ» برگزار می‌شود

نمایشگاه نقاشی «سرزمین پر از رنگ» با آثاری از هنرمند افغانستانی بهرامشاه محمودی بر پا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در این نمایشگاه که از روز پنجشنبه ۷ تیر ماه از ساعت ۱۶ در گالری شماره ۱ افتتاح خواهد شد، تعداد ۴۰ اثر با ابعاد مختلف و به سبک آبستره انتزاعی به نمایش درخواهد آمد. 

این نمایشگاه توسط سارا باقرزاده برگزار می‌شود که علاوه بر گردانندگی نمایشگاه، نقاش، شاعر، سفیر صلح و دوستی نیز است و فعالیت‌هایی هم در زمینه برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی دارد. 

بهرامشاه محمودی هنرمند افغانستانی است که از ۴ سالگی در ایران بوده است و تاکنون در بیش از ۵۰ نمایشگاه داخلی و خارجی حضور داشته است. این هنرمند هدف از ارائه این آثار در نمایشگاه «سرزمین پر از رنگ» را اینگونه عنوان کرده: افغانستان کشوری است که تمام رنگ‌ها را در خود دارد. اما در چند دهه اخیر به اندازه تمام این رنگها، زنان افغانستان شاهد ظلم و ستم بوده‌اند و بنده مجموعه‌ای از رنگ‌های لباس زنان افغانستان را به تصویر کشیده‌ام و هر تابلو برگرفته از یک رنگ لباس محلی‌ست که بیانگر زیبایی لباس و فرهنگ کشور است و به صورت شگرفی ارائه شده. 

نمایشگاه «سرزمین پر از رنگ» از روز شنبه ۹ تا پنجشنبه ۱۵ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه از ساعت ۱۴ در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان است. این نمایشگاه روز جمعه ۸ تیر تعطیل است.

انتهای پیام/

نظر شما