شناسهٔ خبر: 67377113 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منطقه سیستان بالاترین آمار بیماری سل در کشور را دارد/ برنامه محوری برای مقابله و حذف سل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل با تاکید بر اینکه برنامه محوری این دانشگاه مقابله و حذف سل است، گفت: منطقه سیستان بالاترین آمار بیماری سل در کشور را دارد و همین امر باعث شده تا به طبع این بیماری مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آید.

صاحب‌خبر -

 مسعود صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان ضمن تاکید بر اهمیت وجود رسانه و نقش آن در حل مشکلات، اظهار کرد: رسانه یکی از مهمترین عوامل حل معضلات و مشکلات سطح این منطقه هستند و بنابراین باید یک ارتباط ۲ سویه بین دانشگاه و رسانه‌ها شکل بگیرد.

وی مقابله و حذف سل را یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش جهادی در نظر داریم تا در یک برنامه چند ساله با بیماری سل در منطقه سیستان مقابله و در نهایت آن را حذف کنیم که یک برنامه چند ساله و طولانی خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل ادامه داد: جزو آن کشورهایی قرار داریم که شیوع بیماری سل در آن پایین است اما وجود کشورهای همسایه و آمار بالای بیماری سل در سیستان و بلوچستان بویژه منطقه سیستان این هشدار را می‌دهد که هرچه سریعتر باید با این بیماری مقابله کرد و آن را حذف کنیم.

وی بیان کرد: وجود کشورهایی که در مجاورت سیستان و بلوچستان شیوع بالای سل را دارند و جزو ۲۰ کشور نخست در این بیماری محسوب می‌شوند، زنگ خطر این بیماری را جدی‌تر از قبل به صدا در آورده است.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا (ع) که توسط خیران ساخته و چند سال قبل افتتاح شد، بجز آزمایشگاه بقیه بخش‌های آن غیرفعال بود به بهره‌برداری رسید.

وی به واریز معوقات نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی زابل اشاره کرد و گفت: در ۵۰ روز گذشته بسیاری از نیروهای شرکتی دانشگاه از عدم پرداخت عیدی و حقوق‌های عقب مانده خود گلایه‌مند بودند که با بررسی دقیق بودجه دانشگاه این معوقات پرداخت شد.

نظر شما