شناسهٔ خبر: 67377060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود چهار هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد-ایرنا- سه هزار و ۸۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی امروز (چهارشنبه) با حضور ویدئو کنفرانسی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی در گلستان شهر بجنورد افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سه هزار واحد مسکن روستایی، ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن، بازآفرینی، خودمالکی و حمایتی امروز در استان افتتاح شد.

سیدعلی میرکریمی اظهارکرد: مساحت زمین واحدهای مسکونی ۲۵ هکتار را شامل می شود که برای هر واحد بین سه میلیارد تا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلند مدت پرداخت شده است.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که در مجموع ساخت ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت دارد و حدود ۲۵ هزار نفر در این استان واجد شرایط ثبت نام در این طرح شدند.

۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مورد نیاز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن در این استان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است که تمام اقدامات لازم برای آن انجام و تنها مصوبات نهایی باقی مانده است که باید از طریق وزارتخانه و شورای عالی ابلاغ شود.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هکتار زمین الحاق از مجموع کل زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان تامین شده است و اینک در ۲ شهر شیروان و بجنورد مشکل زمین وجود دارد که نیاز به همکاری جهاد کشاورزی است.

میرکریمی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا هفته دولت امسال بیش از ۶ هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسوولان در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، در شهر بجنورد، مرکز این استان، ۶۴ هزار واحد مسکونی وجود دارد که ساکنان ۲۴ هزار واحد مستاجر هستند.

شهر بجنورد ۶۷ هزار خانوار جمعیت دارد که بر این اساس، باید سه هزار منزل مسکونی برای پاسخ به کمبود مسکن ساخته شود اما نیاز به مسکن با احتساب تامین مسکن مستحکم و مقاوم، بیش از این رقم است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما