شناسهٔ خبر: 67376294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی مرگ ۱۷ چینی در کره‌جنوبی؛

چین خواستار تبیین دلایل آتش‌سوزی کارخانه باتری‌سازی در سئول شد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با کشته شدن ۱۷ نفر از اتباع این کشور در حادثه انفجار کارخانه تولید باتری لیتیومی در جنوب سئول، اظهار داشت: ما از مقام‌های کره‌جنوبی می‌خواهیم تا علت این حادثه را در اسرع وقت مشخص کند

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه گلوبال‌تایمز، مائو نینگ‌ تاکید کرد: ما از مسئولان کره جنوبی می خواهیم که تمام تلاش خود را در جهت نجات و مداوای مجروحان این حادثه بکار گیرند و تمهیدات مناسب را برای خانواده‌های متوفی چینی اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه سئول درحال بررسی علت آتش سوزی و وضعیت افراد است، افزود: ما هر کاری برای حل این مساله باشد، انجام می‌دهیم.

روابط عمومی سفارت چین در سئول نیز در شبکه اجتماعی وی‌چت، از اتباع و شرکت‌های چینی مقیم کره‌جنوبی خواست تا با تقویت اقدامات احتیاطی امنیتی، شانس نجات خود را در مواقع اضطراری افزایش دهند.

در اطلاعیه این سفارتخانه آمده است: با مقام های سئول برای انتقال اجساد چینی‌ها، یافتن علت حادثه‌ و تضمین موثر ایمنی و سلامت اتباع چینی در کره‌جنوبی، هماهنگ هستیم.

به گزارش تلویزیون مرکزی چین (CCTV)، آتش سوزی در این کارخانه حدود ساعت ۸:۴۸ صبح روز دیروز (سه شنبه) پس از ۲۲ ساعت تلاش به طور کامل خاموش شد.

به گزارش ایرنا، بر اثر آتش سوزی در یک کارخانه باتری لیتیومی در جنوب سئول، دستکم ۲۳ نفر کشته ‌شدند که ۱۷ نفر از آنها چینی بودند.

نظر شما