شناسهٔ خبر: 67376090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام میزبان سومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج "جام آلامتو" است

ایلام - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج با عنوان جام آلامتو در نیمه اول سال جاری در مرکز این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

" شهاب شهبازی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: استان ایلام میزبان سومین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج با عنوان جام" آلامتو" با حضور شطرنج بازان بیش از ۱۵ کشور در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز دومین دوره از این مسابقات با استقبال شطرنج بازان ۱۲ کشور جهان برگزار شد، ابراز کرد: استان ایلام دارای استعدادهای بسیار خوبی در ورزش شطرنج است که تلاش می‌شود برنامه‌های متعدد و متنوعی با همکارای فدراسیون و هیئت‌ شطرنج استان برای علاقه مندان به این رشته ورزشی برگزار شود.

رئیس هیأت شطرنج استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: بر اساس مکاتباتی که با فدراسیون شطرنج کشور انجام شده است، قرار است سومین دوره دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج "جام آلامتو" شهریورماه سال جاری در شهر ایلام برگزار شود.

"محمد نیکوکار" تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این مسابقات با حضور ۱۵ کشور جهان در ۲ بخش استاندارد و برق‌آسا برگزار خواهد شد، افزود: این مسابقات در ۴ جدول شامل اساتید، بازیکنان با درجه بین المللی زیر ۲ هزار امتیاز، زیر ۱۴ سال و برق آسا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رده سنی برای شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات آزاد است، گفت: آبان ماه سال گذشته این دوره از مسابقات با حضور ۳۲۰ شطرنج باز از ۱۲ کشور جهان برگزار شد.

رئیس هیأت شطرنج استان ایلام یادآور شد: در بخش ارتقای سطح آموزشی شطرنج‌بازان استان، دوره آموزشی با حضور یکی از مربیان بین‌المللی از کشور ارمنستان به صورت آنلاین آغاز شده و تا کنون نیز چهار جلسه برگزار شده و به زودی این استاد بین المللی در استان حضور پیدا خواهد کرد.

نیکوکار یادآور شد: در حال حاضر ۷۰۰ ورزشکار به طور سازمان یافته در استان ایلام در رشته شطرنج فعالیت دارند که از این تعداد ۲۵۰ نفر بیمه ورزشی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، هیئت‌های شطرنج در شهرستان‌های ۱۲ گانه استان ایلام فعال است.

نظر شما