شناسهٔ خبر: 67375903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

اعتقاد به اجماع ملی، شاخصه رئیس جمهور اصلح

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن مترصد سوءاستفاده از تفرقه و آماده ضربه زدن به ایران است، گفت: فردی باید سکان هدایت قوه اجرایی را در دست بگیرد که اعتقاد بسیار بالایی به اجماع ملی داشته باشد، مردم را به خوبی بشناسد و دغدغه‌هایشان را دغدغه‌های خود بداند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ایرانیان همواره در تاریخ برای اعتلای نام ایران اسلامی کوشیده اند و امروز و در شرایط حساس کشور، پس از شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم و همراهانش، بیش از پیش نیازمند همت مردم است تا بتوان کشور را از تنگناها رهاند. 


بی تردید این مهم نیازمند اداره کشور به وسیله رئیس جمهوری است که لیاقت، قاطعیت و اقتدار لازم را برای حفظ عدالت و انقلاب اسلامی دارد و عملگرایی اش در ابعاد علمی و عملی محرز است. مردم نیازمند رئیس جمهوری هستند که اجماع ملی به وجود آورد و در راستای حفظ منافع ملی بکوشد.

 

ئیس جمهور اصلح فردی پرکار است و بعد از رفتن به پاستور علاوه بر اینکه باید به خدمت به خدا و مردم معتقد باشد، در راستای حفظ وحدت اجتماعی و سیاسی بکوشد


جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره شاخص های رئیس جمهور اصلح به «راهبرد معاصر» گفت: در وهله نخست باید بدانیم فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که شاخصه های مهمی مانند تدین و اعتقاد به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی را از صمیم قلب و کامل داشته باشد، زیرا در نظام اسلامی قرار است در مدت چهار سال مجری بسیاری از اموری باشد که دولت موظف به انجام آن است، بنابراین ایمان و عمل صالح مؤلفه بسیار مهمی است و نتیجه مطلوبی برجای می گذارد.

 


 وی افزود: به این دلیل شاخصه اعتقاد قلبی و ایمان معتقدم رئیس جمهور باید فردی متدین، معتقد به اصول و ارزش‌های انقلابی، مردمی، پاکدست و حافظ منافع عمومی و بیت المال باشد. باید به این موارد به عنوان نخستین و اصلی ترین مؤلفه ها توجه کرد.


نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس جمهور اصلح فردی پرکار است و بعد از رفتن به پاستور علاوه بر اینکه باید به خدمت به خدا و مردم معتقد باشد، در راستای حفظ وحدت اجتماعی و سیاسی بکوشد و به دنبال اجماع میان نخبگان و کارآمدان برای حل مشکلات مختلف ازجمله مباحث اقتصادی باشد.


قادری گفت: رئیس جمهور باید مباحث حزبی و جناحی را کنار بگذارد. هر فردی که آماده افزایش بهره وری اقتصادی است، دانشمندان، نخبگان و اندیشمندانی که می توانند گوشه ای از کار را برعهده بگیرند و کشور را از ورطه مشکلات برهانند، دور خود جمع کند.


عضو سابق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی باید راهی پاستور شود که به فکر حل مشکلات کشور است، لذا مردم میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید ببینند چه کسی بیشتر از بقیه دغدغه حل مشکلات اقتصادی دارد.


وی تصریح کرد: فردی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که ایمان داشته باشد و به هیچ وجه موضوعات اصلی کشور را فدای موضوعات فرعی نکند، در خط و راه امام راحل(ره) و آیت الله خامنه ای (حفظه الله)، مقام معظم رهبری به درستی و روشنی حرکت کند و به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باور داشته باشد. نامزد اصلح باید تجربه لازم برای عهده داری ریاست جمهوری داشته باشد و زمینه های لازم را برای رشد و توسعه کشور فراهم کند.

فردی باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که ایمان داشته باشد و به هیچ وجه موضوعات اصلی کشور را فدای موضوعات فرعی نکند


قادری گفت: دشمن آماده ضربه زدن به ایران و خواهان ایجاد تفرقه است، بنابراین فردی باید سکان هدایت قوه مجریه را در دست بگیرد که اعتقاد بالایی به اجماع ملی داشته باشد؛ فردی که مردم را به خوبی بشناسد و دغدغه های آنها را دغدغه های خود بداند.

 


وی تصریح کرد: رئیس جمهوری می تواند مشکلات کشور را حل کند که به هیاهوی سیاسی مخرب توجه نکند، به دنبال حاشیه سازی نباشد و تمام توان و قدرت خود و تیم اجرایی دولت را بر توسعه طرح های عمرانی، رفع محرومیت و حل مشکلات اقتصادی کشور قرار دهد. بی شک اگر این شاخص ها در انتخاب رئیس جمهور رعایت شوند، می توان به سرنوشت بسیار روشن ایران اسلامی امیدوار بود.

 

نظر شما