شناسهٔ خبر: 67375899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ورزشگاه زیبای آیت‌الله رئیسی در قلب کویر افتتاح شد

صاحب‌خبر -

[شهروند]  ورزشگاه آیت‌الله رئیسی دوشنبه (4 تیرماه 1403) به صورت رسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و مقامات استانی کرمان و شرکت صنایع مس ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این مجموعه در فاز اول افتتاح خود شامل یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری است که چهار زمین تمرینی شامل دو زمین چمن مصنوعی و دو زمین چمن طبیعی نیز در کنار آن ساخته شده که این زمین‌های تمرینی از سال ۱۳۹۵ توسط باشگاه مس کرمان مورد استفاده قرار گرفته است.
این ورزشگاه تازه تاسیس حالا یکی از مجهزترین ورزشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که دارای چهار رختکن با امکانات کامل، محوطه گرم کردن در راهروی ورزشگاه، محیط مناسب برای ساخت موزه و تالار افتخارات، سالن کنفرانس ۷۰ نفری و سایر تجهیزات یک ورزشگاه استاندارد برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی است.
نکته قابل توجه این ورزشگاه که آن را از سایر استادیوم‌های کشور متفاوت و متمایز می‌کند، حذف پیست دوومیدانی از اطراف آن است که موجب تسلط بیشتر تماشاگران به زمین مسابقه و تحت فشار قرار گرفتن بیشتر تیم‌های میزبان می‌گردد و بی‌شک حالا مدیران باشگاه مس و قبل‌تر از آنها مدیران شرکت صنایع مس می‌توانند با انگیزه بیشتری تیم فوتبال مس را برای بازگرداندن به لیگ برتر تجهیز کنند تا بار دیگر خاطرات خوش دهه 80 زنده شود. این تمام طرح‌های موردنظر در استادیوم تازه تاسیس کرمان نیست و با توجه به وسعت زمینی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده قرار است یک سالن ورزشی بزرگ چندمنظوره، خوابگاه، محیط اداری، استخر و سالن بدنسازی نیز به این مجموعه اضافه شود. این ورزشگاه در حالی که بین هواداران مس کرمان به نام «مس‌آرنا» نیز شناخته می‌شود، در ابتدا قرار بود با نام «شهدای مس» به بهره‌برداری برسد، اما پس از شهادت آیت‌الله رئیسی به عنوان اولین پروژه بزرگ کشور به نام ایشان نام‌گذاری شده است./ ورزش سه

نظر شما