شناسهٔ خبر: 67375347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۸ تیر، گرماگرم یک انتخاب ‌

مجید کیان

کمتر از دو روز به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، انتخاباتی که به دلیل شهادت رئیس جمهور شهیدمان، آن را زودهنگام کرد و قرار است در این انتخابات رئیس‌جمهوری انتخاب شود تا دولت چهاردهم را در نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

فضای شهر ایلام انتخاباتی است، همه از این رویداد حرف می‌زنند. برخی با انرژی کامل و مشتاقانه صحبت می‌کنند و برخی هم در این باره مرددند و عده‌ای هم با کم‌توجهی ترجیح می‌دهند در این باره با خبرنگار ما حرف نزنند.

در بلوار سیدالشهدای شهر ایلام یکی از شهروندان و از کسبه‌ی این محل گفت: خیلی از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی راضی نیستم اما به امید بهبود شرایط در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تنگی معیشت و بسته بودن سفره‌های مردم برای همه مشهود است و امیدوارم این انتخابات نتیجه‌ی مطلوبی داشته باشد.

در این حوالی ستاد یکی از نامزدها وجود دارد. خانمی در حالی که عکس رئیس جمهور شهید را در دست دارد، گفت: از مسئولان می‌خواهیم صداقت رئیس جمهور شهید را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

یک رای اولی هم گفت: من برنامه‌ها و طرز تفکر نامزدها را مطالعه کرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام که به چه کسی رای بدهم.

حوالی میدان انقلاب و در بلوار شهید مدرس شهر ایلام که ستادهای مرکزی دو نامزد ریاست جمهوری مستقر هستند، شور انتخاباتی بیشتری مشهود است.

یک رای اولی این گونه به ایسنا گفت: برای اولین بار می‌خواهم در سرنوشت کشورم موثر باشم.

وی درباره مناظره‌ها هم گفت: مناظره‌ها خیلی خوب برگزار شد، اما رفتار برخی نامزدها اصلا جالب و در شأن ریاست جمهوری نبود.

این رای اولی ادامه داد: بنده به عنوان یک جوان ایرانی شرایط کنونی را نتیجه فعالیت‌های همه این افراد می‌دانم و هر کسی به اندازه مسئولیت‌هایی که در کشور داشته در بوجودآمدن این شرایط شریک هستند، بنابراین نباید حب و بغض‌های شخصی را وارد مناظره‌ها می‌کردند، بلکه از همگرایی برای تصمیم‌های جدید و جدی حرف می‌زدند.

آرمین، دانشجویی که می‌گوید در رشته علوم سیاسی تحصیل می‌کند، گفت: در این انتخابات به کسی رای می‌دهم که دلسوزیش برای مردم اثبات شده باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دوستانم را برای حضور در انتخابات تشویق کرده‌ام، گفت: رئیس‌جمهور آینده باید برای اشتغال و مسائل اقتصادی چاره‌ای بیندیشد.

یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام نیز گفت: جابجایی قدرت در نظام‌های مردم‌سالار امری طبیعی و ضروری است و مردم در هر دوره از انتخابات با مرور کارنامه دولت‌های پیشین و شناخت از برنامه نامزدهای جدید می‌توانند در تعیین سرنوشت خود از طریق صندوق رای اثرگذاری مستقیم داشته باشند.

دانشجویی دیگر گفت: انتخابات جابجایی قدرت از طریق انتخابات کم‌هزینه‌ترین و معقول‌ترین راه برای اصلاح و تعالی نظام سیاسی است، بنابراین در انتخابات شرکت می‌کنم.

یک دانشجوی دیگر نیز گفت: انتخابات یک انرژی جدید را برای کشور فراهم می‌کند و به عنوان یک شهروند از حق خود برای انرژی دادن به کشورم استفاده خواهم کرد.

۶۳۳ شعبه رای  مردم را جمع‌آوری خواهد کرد

«فرشید زرگوش» دبیر ستاد انتخابات استان ایلام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه اندیشیده شده است، اظهار کرد: ستاد انتخابات استان ایلام بعد از اعلام و دستور وزیر کشور برای آغاز انتخابات در استان تشکیل شد و کمیته‌های هفتگانه ستاد انتخابات استان به بهترین نحو ممکن در حال انجام وظیفه هستند.

 وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها در ۳۰ نقطه استان ایلام تشکیل شده است، تصریح کرد: با همکاری هیئت نظارت بر انتخابات استان، شعب اخذ رای در سطح استان چینش ۶۳۳ شعبه اخذ رأی در استان جانمایی شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت: از این تعداد شعبه اخذ رأی، ۴۴۶ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است و از این تعداد، ۳۳۶ شعبه ثابت شهری و ۱۱۰ شعبه ثابت سیار و همچنین ۸ شعبه سیار شهری و ۱۷۹ شعبه سیار روستایی است.

انتهای پیام

نظر شما