شناسهٔ خبر: 67375147 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس سازمان غذا و دارو:

بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کنند

رییس سازمان غذا و دارو: معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهای بیماران خاص توسط بیمه ها پوشش داده می شود، گفت: بیماران کمتر از ۱۰ درصد هزینه دارو را پرداخت می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، سیدحیدر محمدی با اشاره به واردات بخشی از داروهای بیماران خاص و تامین ارز دولتی برای آنها، یادآور شد: ۹۰ از هزینه تمام شده دارو نیز توسط سازمان های بیمه گر پوشش داده می شود بنابراین پرداختی بیماران خاص بعضا صفر و یا حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو است.

وی افزود: قبل از ورود داروها به فهرست دارویی کشور و به تبع آن قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، باید هزینه اثربخشی دارو بر بیماری مشخص و اثبات شود بنابراین در صورتی دارو با حمایت بیمه ای وارد بازار می شود که توجیه علمی و اقتصادی برای درمان بیماری داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد اندکی که از نظر سازمان های بیمه گر هزینه اثربخشی دارو اثبات نشده و دارو توسط پزشکان تجویز شده باشد با لحاظ موارد استثنا، دارو توسط سازمان غذا و دارو، به صورت تک نسخه ای  وارد می شود.

وی تصریح کرد: اگر اثربخشی دارویی توسط پزشکان اثبات شود، کمیته های اقتصادی و درمانی، ارزیابی خود را انجام می دهند یعنی دارو هم به لحاظ هزینه اقتصادی اثربخشی و هم به لحاظ پروسه درمان اثر بخشی، مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر در هر دو کمیسیون تائید شود، سازمان های بیمه گر آن را می پذیرند و این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد البته همانطور که بیان شد فراوانی این موارد بسیار اندک است.

انتهای پیام/

نظر شما