شناسهٔ خبر: 67375100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

دادگستری استان بوشهر پیگیری و تحقق حقوق عامه را در دستور کار دارد

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: دادگستری استان بوشهر پیگیری و تحقق حقوق عامه را در دستور کار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح چهارشنبه در آئین واگذاری اسناد مالکیت اراضی مسکونی و کشاورزی روستای دهداران شبانکاره دشتستان یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه را حل مشکلات اسناد مالکیت اراضی مردم دانست و اظهار کرد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در یک حرکت انقلابی یکی از مطالبات دیرینه مردم دهداران شبانکاره را محقق کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به صدور و واگذاری ۵۰۰ سند مالکیت اراضی مسکونی و کشاورزی مردم روستای دهداران شبانکاره گفت: بر اساس سیاست قوه قضائیه تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در سطح استان به‌صورت تک‌برگی صادر و تحویل شده است.

وی بروزرسانی سند تحول قضائی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمام فعالیت‌های قضائی بر اساس سند تحول در حال اجرا است.

مهرانگیز با اشاره به خارج شدن اراضی ۱۴ شهر و روستای عسلویه از موات خاطرنشان کرد: پس از ۳۵ سال اسناد اراضی ۱۰ روستا و ۴ شهر شهرستان عسلویه که قبلاً موات اعلام شده بود با تلاش شبانه‌روزی از حالت موات خارج و اسناد آنها صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر فروش کالاها در انبار سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان کالاهای متروکه و رسوبی در انبار اموال تملیکی به فروش رفت و یا به صاحبان آن برگردانده شد.

وی پیگیری اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات به حساب خزانه واریز شده است.

مهرانگیز پیگیری و تحقق حقوق عامه را از دیگر پیگیری‌های انجام شده دانست و گفت: در این راستا در هر موردی که حقوق مردم ضایع می‌شود دادگستری ورود و با قاطعیت مطالبات مردم را پیگیری و محقق می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی قضات در رسیدگی جهادی به پرونده‌ها خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری جهادی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی درخور تحسین است.

نظر شما