شناسهٔ خبر: 67374732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واکسن کرونا در ابتدای دولت شهید رئیسی چگونه تامین شد

۴۰ روز از سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور می‌گذرد؛ رئیس جمهوری که به جرات می‌توان گفت بداخلاقی‌ها نسبت به وی از همان مناظرات انتخابات ۱۴۰۰ به صورت برنامه‌ریزی‌شده آغاز شد و حتی بعد از شهادت او نه تنها اصلاح نشد، بلکه با سر برآوردن مدعیان جدید با شیوه‌های نو دنبال شد و می‌شود، مثل ادعای طرح‌شده در حوزه عملکرد دولت دوازدهم برای خرید واکسن کرونا.

صاحب‌خبر -

البته در هیاهوی تبلیغات انتخابات هر امری امکان وقوع دارد، اما نه نسبت دادن دروغ به رییس جمهوری که شهید راه خدمت شد. بهترین توجیه، اما شاید این باشد که عده‌ای راه تخریب شهید رئیسی را برگزیدند تا ضعف های خود را پوشش داده و از خود چهره ای موجه نزد افکار عمومی بسازند غافل از اینکه اعداد و ارقام زیر باز تهمت نمی‌روند.

در آستانه چهلمین روز شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش احسان صالحی در گفت و گو با ایسنا، از شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان به عنوان اتفاقی غیر منتظره در ردیف شهادت آیت الله بهشتی یاد کرد و گفت:این شرایط غیر منتظره باعث شد ما با یک پروژه ناتمام در دولت سیزدهم مواجه شویم.

وی با بیان اینکه در مورد شهادت برخی شخصیت‌های سیاسی- اجتماعی یک آمادگی وجود دارد، اما شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان اینگونه نبود، اظهارکرد: به عنوان مثال شهادت سردار سلیمانی هر چند عمیقاً سخت و ناگوار اما مساله ای بود که در مورد آن یک آمادگی ذهنی وجود داشت، خود این شهید بارها در سخنانش برای شهادت اعلام آمادگی کرده بود، و حوزه کاری وی به شکلی بود که شهادت ایشان خیلی غیر منتظره نمی‌توانست باشد، حتی در سخنان ایشان هست که می‌گفت در بیابان‌ها دنبال شهادت می‌گردم و برای آن لحظه شماری می کرد و آمادگی داشت، اما در مورد شهید رئیسی اتفاقی که افتاد کاملا غیر منتظره بود، از جنس غیر منتظره بودن شهات شهید بهشتی که البته شهادت شهید بهشتی در اثر حادثه تروریستی بود و ما شهید رئیسی را به واسطه یک اتفاق از دست دادیم.

سرپرست موسسه ایران در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت نقدهای غیر منصفانه ای که این روزها در فضای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری علیه عملکرد دولت شهید سید ابراهیم رئیسی مطرح می‌شود، با یادآوری اینکه به سنت مرسوم، ارزیابی عملکرد دولت ها و روسای جمهور در پایان ۸ سال انجام می شود، از این جهت دولت سید ابراهیم رئیسی و کارهای انجام شده در این دولت را مشمول صفت «پروژه ناتمام » دانست و توضیح داد: با این وجود وقتی به سه سال دولت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی نگاه می کنیم، نقاط قوت و دستاوردهای قابل افتخاری مشاهده می‌شود. این مساله به نحوی است که امروز حتی برای مخالفان آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم قابل کتمان نیست و واکنش و پیام های شخصیت مختلف سیاسی به خبر شهادت ایشان و آن موج عواطف عمومی که برانگیخته شد، گویای این امر است، البته این خاصیت خون شهید است که شخصیت و مشی و منش او را زنده تر از قبل می کند.

صالحی در ادامه از پرکار و خستگی ناپذیر بودن به عنوان دو شاخصه شهید سید ابراهیم رئیسی یاد کرد و تلاش وی طی این سه سال از عمر دولت سیزدهم برای به سرانجام رساندن کارهای نیمه تمام را یادآورشد و گفت: شهید رئیسی رئیس جمهوری بود که توانست ریل انقلاب را به مسیر اصلی بازگرداند.

صالحی اما صداقت و اخلاص را دو پایه اصلی شخصیت و رمز موفقیت شهید سید ابراهیم رئیسی طی سه سال سکانداری دستگاه اجرایی کشور برشمرد و تصریح کرد: اخلاص و صداقت در شخصیت شهید رئیسی طوری بود که تفاوتی بین شهید رئیسی که سال ۹۵ در تولیت آستان قدس رضوی بود، با رئیسی که سال ۹۸ در قوه قضاییه در راس این قوه قرار داشت و رئیسی که سال ۱۴۰۰ به قوه مجریه رفت تفاوتی نمی بینیم. خداجو و با اراده بود و از سر صدق و اخلاص رفتار و عمل می کرد.

وی صداقت و اخلاص شهید رئیسی را در حد و اندازه ای برشمرد که حتی چهره‌های سیاسی و شخصیت های جناح رقیب وی نیز به آن در ورای رقابت ها و حسادت های سیاسی به آن اذعان داشتند و این امر در خاطراتی که بعد از شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان از وی مطرح کردند، مشهود است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه درباره اینکه پاسخ شما به ادعاهای طرح شده از سوی رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در خصوص خرید واکسن کرونا در دولت متبوع وی چیست، با یادآوری منش صداقت توام با اخلاص شهید رئیسی در همه امور خصوصا در باره حل مسائل مردم که کاملا در عملکرد وی مشهود بود، عنوان کرد: ما با جریانی مواجه هستیم که صداقت ندارد، در رقابت های انتخابات ۱۴۰۰این بی صداقتی را دیدیم، این روزها نیز در جریان رقابت‌های انتخاباتی بازهم شاهد این بی صداقتی ها هستیم، هر چند بارها توصیه شد در این انتخابات از رقابت با شهید پرهیز کنید و از خود و برنامه‌هایتان بگویید.

صالحی در ادامه ادعای روحانی در زمینه خرید واکسن کرونا در دولت وی را کذب خواند و توضیح داد: مرسوم است که روسای جمهور بعد از تنفیذ حکمشان تا رای اعتماد مجلس به وزرا و تشکیل کابینه جدید در جلسات دولت حاضر می شوند به استناد مطالب طرح شده در جلسه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ که شهید رئیسی در آن حاضر بودند، در آن جلسه بحث مفصلی انجام می‌شود؛ چراکه در پیک دیگری از کرونا بودیم و تلفات روزانه به پانصد ششصد نفر در روز رسیده بود. در جلسه بحث می شود که در همه دنیا از جمله ایران، میزان رعایت پروتکل ها کاهش جدی داشته چون مردم خسته شده اند بنابراین باید واکسیناسیون گسترده دنبال شود. وزیر امور خارجه وقت آقای ظریف که این روزها در کنار آقای روحانی رئیس دولت وقت مدعی شده است که کار واردات ۱۲۰ میلیون واکسن را انجام داده است، در آن جلسه حرف های قابل توجهی می زند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: رئیس جمهور شهید در جلسه می گویند آقای ظریف مسئله واکسن را دنبال کنید که هر چه زودتر وارد شود. آقای ظریف اولاً می گوید اسپوتنیک نمی تواند به ما واکسن بدهد. سینوفارم هم ۳۰ میلیون دوز درخواست داده ایم که پول ۵ میلیون آن تأمین شده. برای ۳۰ میلیون دیگر هم چینی ها هیچ تعهدی به ما نداده اند. پس این حرف آقای روحانی و ظریف که می گویند ۱۲۰ میلیون واکسن (۶۰ میلیون اسپوتنیک و ۶۰ میلیون سینوفارم) در این جلسه معلوم می شود که برای ۶۰ میلیون واکسن روسی خود آقای ظریف می گوید آن که هیچ، عملی نیست. برای ۶۰ میلیون واکسن چینی هم می گوید، برای ۳۰ میلیون دوز، فقط پول ۵ میلیون آن تأمین شده که همان را هم در جلسه سرپرست بانک مرکزی می گوید برای انتقال پول آن راهی نداریم و برای ۳۰ میلیون دوز دیگر هم می گوید طرف چینی تعهدی نداده است.

صالحی در این خصوص اضافه کرد: خدمت شما عرض کنم این ۳۰ میلیون واکسن چینی را هم توجه داشته باشید که دولت آقای روحانی فروردین ۱۴۰۰ درخواستش را داده بوده، حالا بعد از ۵ ماه در این جلسه هنوز بحث سر این بوده که معلوم نیست چگونه باید پول آن داده شود. این یعنی طرف چینی اساساً این دوستان را حساب نکرده بوده و عملاً گفته بوده بروید ته صف. بخصوص که آقای روحانی با تکیه و کنایه صحبت می کرد و می گفت ما کشور را آزمایشگاه واکسن های خارجی نمی کنیم. اتفاقا در همین جلسه ظریف به اینگونه صحبت ها اعتراض می کند و می گوید طرف چینی ناراحت می شود. آقای ظریف در این جلسه یک جمله بسیار مهم و البته تأسف بار بیان می کند و می گوید باید برویم التماس طرف چینی را بکنیم تا به ما واکسن بدهند.

وی با بیان اینکه ۲۰ مرداد این صحبت ها مطرح شد و ۲۷ مرداد آقای رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب که هنوز کابینه اش تشکیل نشده بود با رییس جمهور چین مذاکره تلفنی داشت و مشکل خرید واکسن را از چین حل کرد گفت: شما آن وضعیت را که طرف چینی عملاً دوستان دولت قبل را سرکار گذاشته بود ، ملاحظه کنید. ۲۷ مرداد آقای رئیسی یک تماس تلفنی مهم و مفصل با رئیس جمهور چین برقرار کرد که این تماس در واقع آغاز همکاری های راهبردی دو کشور در دولت جدید بود. یک مسئله ای که در همان تماس به طور کامل حل و تعیین تکلیف شد، بحث واکسن بود. بعد از این تماس تلفنی ظرف یک ماه ۱۰۰ میلیون واکسن از چین وارد کشور شد و حجم این واردات به قدری زیاد بود که حتی ما در انتقال و جابجایی واکسن ها مشکل داشتیم و این یک نمونه از منش شهید رییسی بوده است که صادقانه و با خلوص برای حل مشکل مردم وارد می شد و آن را حل می‌کرد.

صالحی درادامه با اشاره به اولین سخنرانی شهید رییسی در مشهد و یادآوری این بخش از سخنانش که مشکل واکسن سریع فوری و انقلابی باید حل شود، از رفتار و بداخلاقی های جماعت منتقد دولت که هر حرف جمهور را به تمسخر می‌گرفتند ابراز تاسف کرد و افزود: شهید رییسی صادقانه و از روی خلوص کاری که می خواست را انجام می داد و برای مردم پای کار بود، اما همه خوب به خاطر دارند که همین سخنان در فضای به واسطه بی اخلاقی که شکل گرفته بود با تمسخر و استهزاء مواجه شد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد اخیر رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبنی بر اینکه سه سال دولت سیزدهم را با سه سال اول دولت یازدهم مقایسه کنید، گفت: حوزه اقتصاد حوزه عدد و رقم است، و در این حوزه عملکردها مشخص است، اما اینکه آقای روحانی خواسته عملکرد سه سال اول دولت ایشان با سه سال دولت شهید رئیسی مقایسه شود، مقایسه صحیحی نیست. نقطه شروع دولت که مثل کرنومتر نیست که دکمه آن را بزنیم و صفر شود. باید بررسی شود که دولت را در چه شرایطی تحویل داده بودند و دولت سیزدهم کشور را از قعر چه دره ها و پرتگاههایی نجات داد و بالا کشید. البته این اظهارات به جهت شرایطی که آقای روحانی دارند، قابل درک است؛ چراکه در حال حاضر در کنار رقابتی که کاندیداها با هم دارند، یک رقابتی هم شکل گرفته بر سر اینکه همه آنها می‌خواهند به نوعی از دولت آقای روحانی اعلام برائت کنند و از این جهت ممکن است ایشان عصبانی بوده باشند و یک سری حرف‌هایی بزنند که از پایه نادرست است.

وی از حیث متفاوت بودن شرایطی که روحانی دولت را تحویل گرفت با وضعیت قوه مجریه زمانی که شهید رئیسی سکاندار آن شد، اصل سخنان رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم را در مقایسه این دو باهم نوعی مغالطه خواند.

صالحی در ادامه به مساله وضعیت سرمایه اجتماعی در پایان عمر دولت دوازدهم پرداخت و با استناد به آمار و اعداد به دست آمده از پیمایش های انجام شده در آن مقطع زمانی گفت: در آن مقطع زمانی بر اساس پیمایش های انجام شده که مرسوم است و برای همه روسای جمهور انجام می‌شود، رئیس جمهور مستقر در مقایسه با سال‌ پایانی همه روسای جمهور از نظر محبوبیت در سطح بسیار پایینی قرار داشت و عدد بدست آمده در این پیمایش ها تک رقمی بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، اقتصاد ایران را در سال ۱۴۰۰ که رئیسی سکاندار امور اجرایی کشور شد در رکودی‌ترین وضعیت خود در بین همه ادوار توصیف کرد و با بیان اینکه تورم تولید کننده در خرداد آن سال ۱۰۳ و تورم مصرف کننده در شهریور ۵۹ درصد بود، عنوان کرد: در آن مقطع زمانی کارشناسان اقتصادی هشدارهایی می‌دادند که واقعی بود و اگر دولت سیزدهم همان مسیر دولت قبلی را ادامه می‌داد قطعا تورم سه رقمی می شد و اقتصاد کشور به مرحله خطرناک و غیر قابل بازگشتی سقوط می کرد.

وی از کاهش درآمدها وبی تفاوتی دولت نسبت به انجام اقداماتی در جهت افزایش در آمدهای کشور در شرایطی که هزینه ها سر جای خود بود به عنوان یکی از سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم که کشور را از جهت اقتصادی در مسیر خطرناکی قرار داد نام برد و افزود: در این شرایط که به قولی دخل از خرج بالاتر است، باید به استقراض روی آورد که خود عامل تورم می‌شود و هزینه تولید و مصرف بالا می‌رود.

صالحی همچنین با بیان اینکه در شهریور ۱۴۰۰ حدود ۸۷ میلیون بشکه نفت و میعانات روی آب داشتیم، اظهارکرد: دولت وقت توان فروش این تولیدات را نداشت، در آن مقطع زمانی به خاطر عدم اهتمام دولت دوازدهم به درآمدزایی با کاهش درآمدها مواجه بودیم و شرایط تورمی به نحوی بود که در ادامه می‌توانست به سه رقمی شدن تورم منجر شود و کشور را در مسیر بازگشت ناپذیری قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب همه شاخص های اقتصادی در ابتدای دولت سیزدهم از جمله تورم، رشد نقدینگی، رشد قیمت مسکن، کاهش درآمد سرانه و افزایش نرخ فقر، بیکاری، ناترازی بودجه، تعطیلی واحدهای تولیدی و همچنین مین های بجا مانده مانند ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: علاوه براین موارد دولت سیزدهم با ناآرامی‌های ۱۴۰۱ مواجه بود که خود یک فضای ناامنی را برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد کرد، اما امروز بودجه کشور نسبتا طراز شده است، رشد نقدیندگی از ۴۰ درصد به ۴ درصد رسیده است و با استناد به آمار می‌توان گفت در بسیاری از این شاخص ها مسیر طی شده در این دولت باعث شده امروز بتوان با قاطعیت گفت در مسیر بهبود اوضاع قرار داریم.

سرپرست موسسه ایران در ادامه و در پاسخ به انتقادات وزیر خارجه سابق به سیاست خارجی دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت سیزدهم هیچگاه استعمارگران را تطهیر نکرد، اما شما طوری مذاکره کردید که بعد از رفت و آمدهای فراوان به توافقی رسیدید که با اراده یک نفر از بین رفت و باید پاسخگو باشید نه مدعی.

صالحی در ادامه یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای دو سال طول کشید، البته بخش های مختلف وارد موضوع شدند تا آسیب ها نیز در آینده کاهش یابد و امروز اگر در زیر ساخت های هسته ای چیزی داریم به خاطر همان تلاش ها است و اگر فقط به خود این آقایان بود ظرف چند ماه همه چیز را داده بودند و تمام شده بود.

وی بار دیگر منتقدان دولت سیزدهم که طیفی از مدیدان دولت های یازدهم و دوازدهم را در بر می‌گیرد، به مرور اعداد و ارقام تورم، فقر، عدد جیبنی رشد نقدینگی، آمار بیکاری در دولت سیزدهم و سال آخردولت دوازدهم دعوت کرد تا مشخص شود این دولت درچه شرایطی کشور را تحویل گرفت و چه کارهایی انجام داد و الان در کجا قرار داریم.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت همچنین به شرایط تنش آبی حاکم بر کشور همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم پرداخت و از جهاد آبرسانی به روستاها و و انتقال آب از طریق خلیج فارس به عنوان اقدامات موثر انجام شده توسط دولت در این حوزه جهت کم کردن تنش آبی یاد کرد.

وی در این بخش خاطرنشان کرد: پی گیری کار مردم برای اینکه کاری به زمین نماند یکی از ویژگی های شهید رئیسی بود، و در این حوزه لازم به یادآوری مجدداست که در مورد واردات واکسن در مقطعی که بسیاری از هموطنان روزانه جان خود را به خاطر کرونا از دست می‌دادند، دولت دوازدهم و آقایان وزرای این دولت معتقد بودند برای خرید واکسن همه کشورها منتظر هستند ما هم در صف انتظار بمانیم؛چراکه به واسطه تحریم ها مشکل پرداخت داریم و این سخنان در حالی مطرح می‌شد که منعی برای واردات واکسن وجود نداشت، تنها مساله این بود که اراده در دولت دوازدهم برای واردات واکسن نبود.

وی همچنین به وضعیت رابطه ایران با کشورهای همسایه همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و از تقویت ارتباط با کشورهای همسایه به عنوان راهبرد دولت شهید سید ابراهیم رئیسی یاد کرد و گفت: همزمان با روی کار آمدن دولت سیزدهم رابطه ما با تاجیکستان و ترکمستان تقریباً قطع بود و با عربستان نیز رابطه دیپلماتیک نداشتیم، البته دولت دوازدهم معتقد بود که زبان دنیا را می فهمد، اما تمام زمان خود را معطل رابطه با کشورهایی می‌کردند که رابطه با ما را نمی خواستند و تمایلی برای آن نداشتند، آنها زمان خود را صرف مسایلی موهوم مثل اینستکس می کردند و اینکه فلان کشور چه می‌گوید و از ما چه می خواهد.

صالحی در پاسخ به سوالی که دستاورد سفرهای استانی شهید آیت الله رئیسی که مورد نقد منتقدان ایشان قرار می‌گرفت چه بود اظهار کرد: البته این سفرها مختص دولت شهید سید ابراهیم رئیسی نبود تمام دولت های پیشین این سفرها را داشتند اما این نوع سفرهای رئیس جمهور با بررسی میدانی موضوعات به نسبت برررسی مشکلات استان‌ها و مردم از روی کاغذ شهید شهم موثری در پیشبرد امور و انجام پروژه‌های معطل مانده دارد، شهید رئیسی همزمان با آغاز سفرهای استانی در دولت سیزدهم تاکید کرد که باید پروژه های نیمه کاره در خلال این سفرها تکمیل شود پروژه‌هایی داشتیم بیست تا بیست و پنج سال بود که نمیه کاره و معطل مانده بودند و این مساله واقعا برای مردم آزار دهنده بود.

وی با یادآوری اینکه در بعد سرمایه اجتماعی در اواخر دولت دوازدهم در کشور با چالش جدی مواجه بودیم گفت: پیمایش های انجام شده نشان می دهد امید و اعتماد مردم از بین رفته بود؛ در آن مقطع ادبیات مخالفان ادبیات فروپاشی و نه براندازی بود؛ چراکه در براندازی یک رهبر لازم است، اما در فروپاشی به واسطه وضعیت کاهش سرمایه اجتماعی چنین مساله ای مطرح نیست و تغییر حکومت از کانال نارضایتی مردم و عدم اعتماد آنها به حاکمیت دنبال می‌شود که در سال ۱۴۰۰ اینگونه بود، اما سفرهای استانی و حضور رییس جمهور در بین مردم کارگران و اقشار مختلف مردم این احساس را به وجود آورد که در مشکلات تنها نیستند و رئیس جمهور در بین آنهاست و حرف های آنها را می شنود، سفرهای استانی شهید رئیسی مهمترین دستاوردش این بود که امید و اعتماد را در کشور احیاء کرد.

وی اضافه کرد: چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ همزمان با اولین روز آغاز به کار دولت رئیس جمهور به خوزستان که در آن زمان مردمش به جهت تنش آبی در مضیقه بودند رفت و این پیام را داد که من بالای سر کار هستم و نتیجه این سفرها و تولید امید و اعتماد را ما در مراسم تشییع بی نظیر پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدش دیدیم. 

وی خاطرنشان کرد: کسی که رئیس دولت می شود، دوره‌ای از کامیابی ها و ناکامی ها را پشت سر می‌گذارد، اما وقتی این جمعیت در مراسم تشییع رییس جمهوری حاضر می شوند آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم با تنگناهای اقتصادی مواجه هستند این پیام را دارد که ما مردم فهمیدیم با صداقت برای ما قدم برداشتی و حالا ما آمده ایم جواب صداقت و اخلاص شما را بدهیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوالی درپیش بینی وضعیت مراث شهید رئیسی تصریح کرد: این بستگی به انتخاب مردم دارد، بعد از شهید رئیسی انتظار مردم بالا رفت و یک شخصیت در طراز او را برای رئیس جمهور شدن می پسندند.

وی بابیان اینکه شهید رییسی تعطیلی نداشت و پیگیر مسایل بود گفت وقتی دستوری به وزیر می داد می گفت پی گیر باش و این پی گیری یعنی بعد از همین جلسه که رفتی پیگیری کن. الان هم مردم انتظار دارند فردی با این ویژگی رییس جمهور شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت درباره اینکه آیا رییس دولت سیزدهم به سیاق سلف خود شکایتی از اشخاص و رسانه ها ثبت کرد، افزود: با وجود همه بد اخلاقی‌ها، شهید رئیسی از کسی شکایت نکرد و این منش او در همه پست‌هایی بود که در آن مسوولیت داشت بود، به یاد دارم در قوه قضاییه که رفتند، َدر قوه قضاییه به روی رسانه‌ها و فعالان مدنی باز شد به نحوی که حتی مشکلات خود را برای حل آنجا می‌بردند وپی گیری انجام می‌شد. در دولت سیزدهم هم با وجود آنکه بی اخلاقی ها در مورد ایشان از مرز گذشت و حتی خانواده ‌ایشان مورد هتاکی و بی احترامی قرار می‌گرفت، از کسی شکایت نکردند.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به خاطره خود از از آخرین دیدارش با شهید جمهور گفت: آخرین بار یک هفته قبل از سانحه و شهادت خدمت ایشان رسیدیم با جمعی از مسئولان فضای مجازی. ایشان در آن جلسه تاکید داشتند برای دفاع از انقلاب و رهبری انقلاب، هماهنگ باشید.

وی در خصوص فقدان شهید رئیسی گفت: ما شخصیت بی نظیری همچون آیت الله رئیسی را از دست دادیم، در پی این فقدان مقام معظم رهبری که همواره تعابیر دقیقی را در مورد اشخاص به کار می برند، چندین تعبیر در مورد شهید رئیسی به کار بردند که یکی از آنها این بود که یکی از بهترین ها را زیر این آسمان از دست دادیم. شهید رییسی واقعا بی نظیر بود، ان‌شاءالله روزی حکمت این فقدان را متوجه شویم.

برچسب‌ها:

نظر شما