شناسهٔ خبر: 67374689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

بهره برداری و آغاز عملیات ۱۳۹۹ پروژه زیربنایی در اردبیل

اردبیل_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت:دولت سیزدهم به چرخ تکمیل پروژه های عمرانی و زیربنایی در کشور سرعت داده و در استان اردبیل شاهد تکمیل یک هزارو۳۹۹ پروژه زیربنایی هستیم.

صاحب‌خبر -

داود شایقی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در این چرخه که با تلاش دستگاه‌های مختلف اجرایی شکل گرفته اهتمام جدی و اولویت اصلی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است تا مردم استان اردبیل از ثمره آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام نه تنها به انتظار چندین ساله مردم پایان می‌دهد بلکه فضایی از امید و نشاط را در جامعه رقم می‌زند تا یک حرکت جهشی را در مسیر تحول و توسعه شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: در دهه فجر سال گذشته در مجموع ۶۸۸ پروژه اجرایی و عملیاتی شد که از این تعداد ۴۲۲ پروژه افتتاح و ۲۶۶ پروژه نیز شروع شده است.

داود شایقی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح‌ها و پروژه‌ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۲ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

شایقی اظهار کرد: سال گذشته شاهد تکمیل و افتتاح یک هزار و ۴۶ پروژه در اردبیل بودیم و در کنار آن عملیات احداث ۳۵۳ نیز پروژه شروع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اعتبار هزینه شده برای کل پروژه‌های اجرایی را ۱۶ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: عمده این منابع به صورت ملی تأمین شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با همراهی مدیران استانی سعی در جذب این اعتبارات و منابع داشته است.

شایقی همچنین گفت: در حوزه اقتصادی نیر در سال‌های اخیر طرح‌های خوبی در استان اردبیل اجرا شده تا فرصت اشتغال برای بیکاران استان با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم آید.

وی تصریح کرد: در این حوزه ۱۹۸ طرح تولیدی و کسب و کارهای معیشت محور اجرا شده که بخش عظیمی از این طرح‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۸۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و فرصت اشتغال برای ۷ هزار و ۱۵۰ نفر فراهم شده است.

شایقی رویکرد حمایتی دولت سیزدهم را از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی به ویژه در بخش راه آهن، توسعه چهارخطه ها، آب و فاضلاب و زیرساخت برق، گاز و ارتباطات یادآور شد و بیان کرد: با اولویت این طرح‌های زیربنایی سعی شد تا با پیگیری استاندار اردبیل منابع خوبی را از محل سفر اول رئیس جمهور شهید و سایر منابع جذب کرده و به تکمیل این طرح‌ها کمک کنیم.

این حرکت امیدبخش در دولت آینده باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند تا استان اردبیل از چرخه حرکت روبه جلو و پیشرفت سایر مناطق عقب نمانده و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خطه اردبیل بتوان به سمت پیشرفت حرکت کرد.

نظر شما