شناسهٔ خبر: 67374468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

به همت کانون استان قزوین و با برگزاری آیین اختتامیه؛

برگزیدگان دومین جشنواره استانی راویان غدیر معرفی شدند

به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین آیین اختتامیه دومین جشنواره راویان غدیر همراه با معرفی و قدردانی از برگزیدگان این رقابت استانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی راویان غدیر در تاریخ ۴ تیر ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان از جمله محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان و عضو شورای شهر قزوین در سالن نمایش مجتمع کانون استان قزوین برگزار شد.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، اجرای چند بخش مجری-عروسکی، مداحی و شعرخوانی اعضای برگزیده، اجرای سرودهای برگزیده، خوانش بیانیه هیات داوران و قدردانی از برگزیدگان از جمله بخش‌های این مراسم بود.

در بخشی از این برنامه سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون استان قزوین همراه با قدردانی از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این جشنواره، خدمت به گسترش فرهنگ غدیر را گامی معنوی در مسیر تبیین اهمیت، اثرگذاری و ماندگاری رویداد تاریخی غدیر دانست.

حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان نیز ضمن تقدیر از برگزاری این برنامه، اجرای برنامه‌های غدیر در حوزه کودک و نوجوان را اقدامی زیربنایی و فرهنگ‌ساز خواند.

قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود بود و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن بودند.

براساس رای داوران این جشنواره در رشته شعر خوانی بخش نوجوان امیر ورسه ای از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی و مائده طاهر از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برگزیده شناخته شدند.در این بخش هم‌چنین سارینا حاجی و نوشین نیکراه هر دو از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها، معصومه رحمتی آتانی از مرکز فرهنگی و هنری محمدیه با مربی‌گری سیدحسین حسینی و حسنا رجبی از مرکز فرهنگی و هنری سگزآباد با مربی‌گری اعظم نوری زاده به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در گروه سنی کودک بخش شعرخوانی آنیتا قموشی از مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا با مربی‌گری سیده الهام حسینی و فاطمه‌زهرا نصراللهی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقامیربها برگزیده شناخته شدند.

در این بخش کیارش مظفری و نیکا کلهری هر دو از مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با مربی‌گری فاطمه فارسی، زهرا ثریا نژاد از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک با مربی‌گری زهرا یکه فلاح و راضیه جورابچی از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین با مربی‌گری آزاده آقا میربها به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در رقابت بین گروه‌های سرود شرکت کننده گروه سرود مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج با مربی‌گری مهسا افتخاری و گروه سرود مدرسه مشکات با مربی‌گری فروغ حیدری برگزیده شناخته شدند.

در بخش مداحی امير علي محمد بيگي از مرکز فرهنگی و هنری ضیاآباد با مربی‌گری نرگس لشگری برگزیده شناخته شد. 

گفتنی‌ست ۱۳۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، که شامل ۱۲ اثر مداحی، ده سرود و ۱۱۲ اثر شعرخوانی بود.

پاسداشت ارزش‌های اسلامی و استفاده از هنر و ادبیات در این راستا، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ علوی، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه برای علاقه مندی آنها به فعالیت‌های آیینی از اهداف این جشنواره بود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما