شناسهٔ خبر: 67374446 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان تات تاکید کرد

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در تدوین برنامه‌های کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با تاکید بر حضور نخبگان در تدوین برنامه‌های کشاورزی گفت: استفاده از ظرفیت نخبگانی گامی بزرگ در راستای پیشرفت اقتصادی و رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان تات، سیدمجتبی خیام نکویی در جلسه هم‌اندیشی نخبگان جوان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان در کشور اظهار کرد: بهره‌گیری از ایده‌ها، نظرات و رویکردهای نخبگان جوان و به‌کارگیری این پتانسیل بزرگ در رفع چالش‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر افزایش توانمندی، ظرفیت‌های آموزشی و شخصی نخبگان در کشور افزود: نخبگان با تکیه بر تعاملات تیمی و شخصی باید در مسیر افق کسب رؤیای خود حرکت کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اهمیت دانش روز از جمله هوش مصنوعی و کلان‌داده گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش دانش مدیریت در همه حوزه‌ها به‌خصوص حوزه مدیریت منابع انسانی باید مورد توجه نخبگان قرار گیرد.

به گفته خیام نکویی، برای جلوگیری از پراکنده‌کاری نخبگان، باید کارگروه‌های نخبگانی در راستای حل چالش‌های بخش کشاورزی با اولویت توجه به بحران آب و بحث شیلات کشور از طریق تعامل با بخش خصوصی ایجاد شود.

وی با تاکید بر حضور نخبگان در تدوین برنامه‌های کشاورزی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نخبگانی گامی بزرگ در راستای پیشرفت اقتصادی و رسیدن به امنیت غذایی پایدار است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و نخبگان در همه مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تات ضروری است و حمایت از نخبگان کشاورزی در راستای توسعه کشور حائز اهمیت است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی نخبگان بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: سال گذشته این اتفاق مهم رقم خورده است و از ظرفیت نخبگان برای حل چالش‌های بخش کشاورزی استفاده شده است.

در پایان نیز نخبگان در راستای ترسیم آینده بهتر بخش کشاورزی کشور با ارائه پیشنهادها، نظرات و راهکارهایی در زمینه حل مشکلات اقتصادی، ارتقای آگاهی کشاورزان و بهره‌برداران و اقتصاد کلان کشاورزی خواستار تداوم جلسات هم‌اندیشی نخبگان با اولویت‌بندی حل چالش‌های این بخش شدند.

نظر شما