شناسهٔ خبر: 67374347 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

آمادگی شبکه‌های ارتباطی برای برگزاری انتخابات در استان ایلام | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از اجرای مانور آمادگی برای حفظ و پایداری ارتباطات در روز انتخابات خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام، علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از برگزاری مانور پایداری شبکه ارتباطی استان به منظور افزایش آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری خبرداد.
کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال کار ارزیابی وضعیت ارتباطات در مناطق مختلف استان شروع شده گفت: بر اساس دستور العمل باید فیبرنوری به کلیه بخشداری ها و مناطق مورد نیاز متصل شود که ارزیابی فنی انجام شده و تمام موارد توسط شرکت مخابرات استان انجام گرفته است.
وی با تاکید براینکه شبکه های ارتباطی در حال حاضر آمادگی ارائه سرویس در روز انتخابات را دارند اظهار امیدواری کرد که این آمادگی تا پایان برپایی این رویداد ملی و حماسه سیاسی حفظ شود.
کریمی درباره تمهیدات شرکت مخابرات استان در حوزه زیرساخت های ارتباطی برای اطمینان از عملکرد بدون مشکل شبکه های ارتباطی در روز اتنخابات، اظهار کرد: با توجه به اعلام شعب ثابت و سیار از سوی استانداری و تجربه چنددوره برگزاری انتخابات، شبکه ارتباطی در تمام شعب اخذ رای در استان توسط همکاران شرکت مخابرات و نمایندگان فرمانداری ها کنترل و نظارت می شود.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام خاطرنشان کرد: در موضوع انتخابات، اینترنت آنچنان درگیر نیست بلکه شبکه های تلفن ثابت و همراه بیشتر در بحث با انتخابات درگیر هستند که در این راستا ظرفیت خوبی در اختیار مسئولان اجرایی قرار گرفته است.
در این مانور ارتباطی که در محل شرکت مخابرات استان و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شد مواردی از قبیل باتری های پشتیبان سایت های تلفن همراه ،دیزل ژنراتور ها و قطعی احتمالی شبکه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما