شناسهٔ خبر: 67374292 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پایان‌بندی سریال «سلمان فارسی» چگونه خواهد بود؛ غدیرخم یا رحلت پیامبر؟

پرهزینه‌ترین سریال تلویزیون در یک دوراهی بزرگ!

صاحب‌خبر -

  در حالی که مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کار خود ادامه می‌دهد؛ اما برای بسیاری این سؤال مطرح شده است که آیا این سریال با واقعه غدیرخم به پایان راه خواهد رسید یا با رحلت پیامبر اکرم(ص)!
به گزارش تسنیم، این روزها در حالی که کاروانِ‌ سریال «سلمان فارسی» در حال ادامه فیلمبرداری فصل ایران و دوران جوانی سلمان با بازی امیررضایی هستند؛ ولی با این حال علاوه بر گمانه‌زنی‌های روزانه‌ای که در مورد اسامی بازیگران سریال مطرح می‌شود، همه‌روزه شاهد چنین بحث‌هایی درباره شروع، پایان و جریانِ داستان «سلمان فارسی» هم هستیم. این سریال که به زندگی و زمانه یارِ ایرانی پیامبر اسلام(ص) در سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراطوری بیزانس و حجازِ صدر اسلام می‌پردازد؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریالِ «سلمان فارسی» از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود، اما در این میان برخی شنیده‌ها حاکی از آن است «سلمان فارسی» احتمال دارد با غدیرخم به پایان برسد و اگر صداوسیما شرایط را فراهم کند و این سریال فصل دیگری داشته باشد؛ ادامه داستان تا رحلت سلمان فارسی نیز روایت خواهد شد.
 اما در حالی که گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم در سریال «سلمان فارسی» روایت خواهد شد؛ ولی با این حال هنوز مشخص نیست که تمهیدات داود میرباقری برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در 40 قسمت پیش‌بینی شده چه خواهد بود؟ آیا سریال در ماجرای غدیر به پایان می‌رسد یا تا رحلت پیامبر اکرم(ص) ادامه پیدا خواهد کرد؟ به خصوص که در واقعه غدیرخم حقایقی وجود دارد که پرداختن به آن در همین سریال می‌تواند بسیاری از ناگفته‌ها را در معرض نگاه مخاطبان قرار دهد. ولی در عین‌حال این امر می‌تواند دایره شمول سریال را حداقل در منطقه با تاثیراتی مواجه کند و حساسیت‌هایی نیز از نظر سیاسی و مذهبی به وجود بیاورد. با این حال باید منتظر ماند و دید میرباقری برای مقابله با این معضل چه خواهد کرد!

برچسب‌ها:

نظر شما