شناسهٔ خبر: 67374190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

برداشت آخر از نامزدها

اجازه نمی‌دهم دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تبریک عید غدیر اظهار کرد: در مواجهه با هر بیماری ابتدا باید شرایط عمومی آن را تسکین دهیم و سپس به سوی حل ریشه‌ای مشکلات برویم. در حل مشکلات اقتصادی مردم نیز همین روش را باید انجام دهیم. افزایش رشد اقتصادی را به شکل جدی دنبال خواهیم کرد و اقدامات اجرایی فوری نیز برای تامین حداقل رفاه خانواده‌های ایرانی خواهیم داشت. وی ادامه داد: عهد می‌بندم در صورت کسب آرای مردم این ۱۴اقدام فوری را اجرایی کنم؛اول اجازه نخواهم داد دریافتی حقوق‌بگیران از تورم جا بماند. افزایش هرساله حقوق کارگران و کارمندان را دردستور کار قرارخواهم داد.دوم، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای تمام مستخدمین دولت اجرایی خواهدشد.سوم، ازدواج جوانان رابا ایجاد اعتباریک میلیارد تومانی برای ازدواج، مسکن واشتغال تسهیل خواهیم کرد و با حل ریشه‌های اقتصادی راه را برای ۱۱میلیون جوان مجرد ایرانی باز می‌کنیم. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چهارم؛ سهم خانواده‌های ایرانی را به‌طور برابر از حامل‌های انرژی بدون در نظرگرفتن دهک و نیاز اقتصادی به خود آنان واگذار خواهیم کرد. اجازه نخواهیم داد ماجرای آبان ۱۳۹۸دوباره اتفاق بیفتد. اعضای ستاد آقای پزشکیان همان افراددولت آقای روحانی هستند که با خون بنزین را به ۳۰۰۰تومان رساندند. بارعایت الگوی مصرف تمام این انرژی‌ها رابه‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد. پنجم، راه شهید رئیسی را در اتمام پروژه‌های دو میلیون و ۵۰۰هزارواحد مسکونی ادامه خواهم داد. تا سال دوم دولتم کلید تمام این مسکن را تقدیم مردم خواهم کرد. اجازه نخواهم داد سرنوشت این پروژه‌هامانند دولت آقای احمدی‌نژاد ناتمام باشد و مسکن‌نساختن افتخار برخی شود.

صاحب‌خبر -
 
برای توزیع عادلانه و خلق ثروت به میدان آمدم 
علیرضا زاکانی درباره کارآمدسازی دولت، پرونده‌های روی میز و دولت چهاردهم سخن گفت و با تبریک عید غدیر خم گفت: مردم، میثاق من با شما قانون اساسی است؛ بسته‌هایی که در قانون اساسی بر آن اصرار ورزیده شده اما تا امروز از آن غفلت شده است. او ادامه داد: مردم در همه لباس، ولی‌نعمت ما هستند. مردم شهرها و روستاها در سراسر کشور ولی‌نعمت ما هستند. برای توزیع عادلانه و خلق ثروت و دریافت این ثروت به میدان آمدم. از یاد رفته‌ها، من نماینده شما برای بازگرداندن حق خودتان به خودتان هستم. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اولین گامی را که برخواهم داشت، پرداخت یارانه طلایی است.یارانه انرژی را بین همه مردم ایران تقسیم می‌کنم. بنزین را از ۳۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان کاهش می‌دهم. به هر نفر در سال ۲۰ میلیون تومان یارانه می‌رسد. مردم در صورت صرفه‌جویی در بنزین، گاز و برق به اعتبار طلای خود خواهند افزود و به قیمت روز آن را از ما دریافت خواهند کرد. با این کار بساط قاچاق آلودگی‌های زیست‌محیطی جمع می‌شود. ۹۵ درصد مردم در این طرح سود می‌کنند.افرادی هم که بیشتر مصرف می‌کنند باید از بقیه مردم نیازشان را بخرند. وی ادامه داد: در دولت خدمت قیمت حامل‌های انرژی به‌جز بنزین که کاهش می‌یابد، تغییر نخواهد کرد.

زنان می‌خواهند دیده شوند و به حقوق آنها توجه شود
سعید جلیلی گفت: یک بخش عمده جامعه توسط برخی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی سانسور می‌شوند. صحبت از حقوق زنان می‌شود اما زنان روستایی، خانه‌دار، سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست سانسور می‌شوند و وقتی آنها خوب دیده نشوند، تجویزی هم برای‌شان انجام نمی‌شود. شعار می‌شود داد که ما طرفدار زن هستیم اما جامعه اصلی که نقش اصلی در شکوفایی کشور دارد، دیده نمی‌شود. آنها می‌خواهند دیده شوند و به حقوق‌شان توجه شود. این توجه به رشد، اقتصاد و فرهنگ کشور کمک می‌کند.جلیلی ادامه داد: ۲۶ درصد جمعیت ما در روستاست اماسهم شایسته برای آنها در بودجه وتسهیلات وجود ندارد. بیش از۵۰درصد مدال‌آوران ما روستایی هستند، پس اگر برنامه درستی برای استعدادیابی در زمینه ورزشی، علمی وهنری داشته باشید، خیلی کمک می‌کند؛ نه این‌که رتبه‌های زیر ۳۰۰۰کنکور شمامخصوص یک یادودهک جامعه باشد.باید دراین زمینه‌ها برنامه داشت واین اقشاررادید.نامزدانتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در سفرهایی که این روزها داشتم، برخی طبقات بیان می‌کردند که آنها باید دیده شوند. باید امنیت شغلی کارگر شما تضمین شود و خود را در سود و کارایی شرکت سهیم بداند. هزاران‌میلیارد تومان از حقوقی که باید به کارگر پرداخت شود، در یک فرآیند نادرست به یکسری واسطه‌ها تحت‌ عنوان شرکت‌ها پرداخت می‌شود، درحالی‌که این حقوق باید به جیب کارمند شرکتی برود، نه این‌که به این واسطه‌ها برسد. بااستفاده ازفناوری‌های موجودمی‌توان این واسطه‌هارا کم کرد و حقوق را به خود کارگر پرداخت کرد. 

شاخص اقتصاد هر کشوری بورس است
مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: صداوسیما از مردم نظرخواهی کرده که مهم‌ترین مشکل شما چیست و پاسخ ۷۳.۵درصد مسائل اقتصادی اعلام شده است. خود این عدد مهم است و اکثریت قریب‌به‌اتفاق مردم دغدغه اقتصادی دارند. وی افزود: ما باید روی رشد اقتصاد یک تمرکز ویژه داشته باشیم. من چهار اولویت و برنامه بافوریت خودم را در این زمینه چنین اعلام می‌کنم که زیرساخت رشد اقتصاد و پیشرفت، تولید است ودرهمه‌جای دنیا هم یک شاخص برای سنجش آن وجود دارد که همان بازارسرمایه یا بورس است. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رشد اقتصادی در اقتصادهای مدرن و دماسنج هر اقتصاد همین شاخص بورس است. در انتهای دولت دوازدهم بورس رشد داشت ودچارحباب شد وبسیاری ازمردم به آن اشتیاق پیدا کردنداما متأسفانه فروریخت وضرر شد.پورمحمدی یادآور شد: اما متاسفانه در دولت سیزدهم اصلا بورس افت کرد. در گذشته عملیات معاملات بورس و گردش مالی به ۲۸ هزار همت رسید و دیروز که بازار بورس را بررسی کردم این میزان به ۳۳۵۵رسیده است که معنایش صفر است. وی تاکید کرد: در گذشته چهار میلیون فعال بورسی داشتیم و الان زیر۲۰۰هزارنفر، در گذشته سود بنگاه‌های تولیدی ۳۲درصد بود و امروز به ۱۳ درصد رسیده است. این شاخص اقتصاد است؛ حواس‌مان باشد.

باید در جامعه آرامش ایجاد کنیم 
محمدباقر قالیباف گفت: دوشنبه‌شب بعد از پایان مناظره، با خودم فکر کردم که بعد از بحث‌های مطرح شده در مناظره امروز باید چه چیزی بیان کنم. وی افزود: با دقت به نکات مطرح شده از سوی بنده و سایر عزیزان این موضوع مشخص شد که این موارد در دو سه دهه گذشته نیز بیان شده و حتما باید حل کنیم اماچرا همچنان این مواردحل نشده باقی مانده است. قالیباف گفت: در وهله اول دقت کنیم که در نقشه دشمن حرکت نکنیم؛ حتما دشمنان آرامش و آسایش را برای ملت ما نمی‌خواهند. آنها دنبال پریشان کردن مردم هستند؛ پس نباید آنها را پریشان‌تر کنیم.آنهانمی‌خواهندافق روشنی ازایران عزیزما درذهن مردم ساخته شده ومردم امیدواربه آینده شوند لذا ما با تصمیمات ورفتار خودمان به این موضوع توجه کرده که خدای ناکرده نقشه دشمن راتکمیل نکرده وحرکت به‌گونه‌ای باشدکه وظیفه خودمان را به‌درستی انجام دهیم.وی ادامه داد:مردم دغدغه‌هایی همچون اجاره مسکن دارند که با سررسید اجاره خانه‌شان، کجا زندگی کرده و در کدام حاشیه شهر رفته و به کدام روستا پناه ببرند؛ آنها در حوزه تحصیلات و معیشت مشکل دارند پس ما برای مردم آرامش ایجادکنیم.

دروغ نخواهم گفت
مسعود پزشکیان با بیان این‌که «پرسش این است که دراولین گام چه خواهم کرد؟»،اظهار کرد: اگر از مردم بپرسیم که رئیس‌جمهور چه مشکلی را باید حل کند اکثریت قاطع مردم به مسائل اقتصادی نظیر تورم،عدم تناسب دخل و خرج، بیکاری، بی‌ثباتی سیاست‌ها، وضعیت بانک‌ها، مالیات‌های غیر‌قابل توجیه و ازاین قبیل اشاره می‌کنند و درمرحله بعد به مسأله سیاست خارجی و ارتباط با جهان و موضوعات اجتماعی و فرهنگی اشاره خواهند کرد. وی افزود: اگر از من بپرسید مهم‌ترین کاری که رئیس‌جمهور باید انجام دهد چیست، می‌گویم که مهم‌ترین کار او پاسخ دادن به این سؤال است که چرا این مسائل حل نمی‌شود؛ وجود مسأله در همه جوامع طبیعی است اما آنچه که طبیعی نیست، حل‌نشدن مسأله‌ها و باقی ماندن آنها برای مدت طولانی است. من می‌گویم که چرا این مسائل حل نشده است و با ادامه وضع موجود نیز حل نخواهد شد. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شکاف عمیق داخل ساختار سیاسی و شکاف میان مردم و دولت را مهم‌ترین مانع تصمیم‌گیری در کشور عنوان کرد.

نظر شما