شناسهٔ خبر: 67374105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

غربالگری بیماری ایدز در مراکز مشاوره رفتاری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به منظور کنترل بیماری ایدزدر مراکز مشاوره رفتاری افرادی که رفتار پرخطری را تجربه کرده اند، غربالگری می‌شوند. 

صاحب‌خبر -

غربالگری بیماری ایدز در مراکز مشاوره رفتاری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضویمسئول پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در صورتی که افراد شریک جنسی یا مصرفی گسترده‌ای داشته اند و یا رفتار پرخطری را تجربه کردند، در زمره افرادی قرار می‌گیرند که نیاز به غربالگری دارند همچنین معتادانی که سابقه مصرف تزریقی داشتند به دلیل استفاده از سرنگ مشترک در زمره افراد پر خطر هستند. 

دکتر حسین پور با تاکید براینکه علاوه بر مراکز مشاوره رفتاری، غربالگری بیماری HIV در برخی از مراکز جامع خدمات سلامت نیز انجام می‌شود افزود:غربالگری HIV برای هیچ کس به صورت اجباری انجام نمی‌شود و این اقدام با اختیار شخصی آنها پس از انجام مشاوره صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه مادران بارداری که مصرف کننده تزریقی هستند یکی از افراد جامعه هدف غربالگری این بیماری به شمار می‌روند هم گفت: اگر درمان بیماری به موقع انجام شود هیچ خطری برای جنین ایجاد نخواهد کرد از همین رو به مادران باردار مصرف کننده توصیه می‌شود برای حفظ سلامت فرزند خود در این غربالگری شرکت کنند. 

مسئول پیشگیری از بیماری‌های آمیزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:  غربالگری بیماری‌های واگیردار از متکدیان و معتادین برابر ماده ۱۶ قانون اساسی و به منظور حفظ سلامت عمومی جامعه است.

نظر شما