شناسهٔ خبر: 67374044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با حضور دبیرکل نهاد و استاندار کردستان؛

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در قروه افتتاح شد

کردستان - پروژه کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان قروه با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان در تداوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قروه، کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان قروه که از سال ۸۶ کلنگ زنی شده و نیمه‌تمام مانده بود با همت دولت سیزدهم و با تاسی از تاکیدات رئیس جمهور شهید مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و پیگیری مستمر استاندار کردستان عصر سه‌شنبه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در حاشیه مراسم افتتاح این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهرستان قروه در زمینی به مساحت یک هزار و ۴۱۰ متر مربع و با زیربنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث شده است.

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در قروه افتتاح شد

معصومه حسنی خونسار، با اشاره به اینکه عملیات کلنگ‌زنی و ساخت این کتابخانه از سال ۸۹ آغاز شده، افزود: متاسفانه چندین سال ساخت این پروژه فرهنگی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌ها و حمایت‌های مسئولان و خیران، مراحل تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی آن انجام و امروز شاهد بهره‌برداری از آن بودیم.

وی به بخش‌های این کتابخانه اشاره کرد و افزود: این کتابخانه شامل بخش‌های مختلفی از جمله سالن مطالعه برادران و خواهران، سالن vip مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، بخش نشریات، مرجع و منبع، و اتاق مطالعه گروهی است.

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در قروه افتتاح شد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ادامه عنوان کرد: به منظور زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای خدمت، کتابخانه عمومی شهرستان قروه که به نام شهید خدمت آیت الله رئیسی مزین شده است، با اهدای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب، نشریه و منابع غیر کتابی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افتتاح شد.

مهدی رمضانی با تاکید بر اینکه دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه امری ضروری است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه جوامع، فرهنگ فردی است و کتابخانه‌های عمومی در شکل گیری این فرهنگ نقش اساسی ایفا می‌کنند.

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در قروه افتتاح شد

استاندار کردستان نیز از کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی نام برد و اضافه کرد: توسعه فرهنگی کشور با ارتقای شاخص سرانه مطالعه از مهمترین اهداف این نهاد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنج باب کتابخانه عمومی نهادی شهرستان شامل کتابخانه شهید مدرس و شهید آوینی در شهر قروه، علامه دهخدا در شهر دلبران، شهید مومنی در شهر سریش آباد و شهدای دزج در شهر دزج فعال است که چهار هزار و ۲۶۶ نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند و همچنین بالغ بر ۸۲ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله رئیسی در قروه افتتاح شد

نظر شما