شناسهٔ خبر: 67373774 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مربی تیم ملی روئینگ: شرایط کمپ روسیه برای المپیکی‌ها بسیار خوب است

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی روئینگ گفت: شرایط کمپ کازان روسیه، خیلی خوب است زیرا سال گذشته قبل از بازی‌های آسیایی در این کمپ تمرین کردیم و نتیجه آن را دیدیم.

صاحب‌خبر -

هما خاتمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط اردوی ملی‌پوشان المپیکی در اردوی روسیه و کمپ روئینگ کازان، اظهار داشت: از ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ وارد پیست کازان برای کمپ یک‌ماهه جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان در المپیک شدیم. شرایط کمپ ما واقعا خیلی خوب است زیرا سال گذشته قبل از بازی‌های آسیایی در اینجا تمرین کردیم و نتیجه آن را دیدیم.

وی افزود: رشته روئینگ احتیاج دارد تا تمرینات آن در پیست استاندارد و مسافت بلند باشد تا بچه‌ها به آمادگی برسند. متاسفانه در کشور خودمان پیست استاندارد نداریم و همواره این موضوع را گفتیم اما الان شرایط روحی بچه‌ها خوب است و به تمرینات خود ادامه می‌دهند. هم کادر فنی و نیز ملی‌پوشان با کمک یکدیگر تلاش می‌کنیم تا نتیجه مطلوب را در بازی‌های المپیک بگیریم.

مربی تیم ملی روئینگ یادآور شد: شرایط المپیک را نمی‌توانیم از قبل پیش‌بینی کنیم و بگوییم حتما قرار است مدال بگیریم یا اینکه رتبه ما از دوازدهم به نهم برسد اما نهایت تلاش خود را خواهیم داشت. شرایط جوی خیلی روی نتایج ما تاثیرگذار است اما نمی‌توانیم از قبل پیش‌بینی کنیم آن لحظه چه اتفاقی می‌افتد یا جلوی باد را بگیریم. مطمئن هستم که بچه‌ها همه توان خود را می‌گذارند.

مربی تیم ملی روئینگ: شرایط کمپ روسیه برای المپیکی‌ها بسیار خوب است

وی همچنین در خصوص نداشتن پیست استاندارد در کشور توضیح داد: بزرگ‌ترین نقطه ضعف ما نداشتن پیست و شرایط نگهداری تجهیزات قایقرانی است اما نقطه قوت ما این است که ورزشکاران جوانی داریم و پای کار هستند و با کمی‌ها و کاستی‌ها تلاش می‌کنند تا در تورنمنت‌های بین‌المللی بهترین حضور را داشته باشند.

مربی تیم ملی روئینگ درباره سطح مسابقات روئینگ بریکس کازان و حضور دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت‌ها و کسب دو مدال برنز عنوان کرد: برای اولین بار در این مسابقات تماشاگر بودیم و آن هم لذت‌های خودش را داشت که از دور نگاه می‌کنیم اما خیلی از بچه‌ها اولین بار بود که در مسابقات خارج از ایران شرکت کردند. از این بابت خیلی برای آنها خوشحالم که توانستند مدال بگیرند. خیلی خوب درخشیدند.

وی ادامه داد: به هر حال بچه‌ها تجربه کافی را نداشتند اما همین که در کنار قهرمانان اروپا و جهان سرخط ایستادند و مسابقه دادند واقعا یک برد و تجربه برای شروع خوب بود. سطح مسابقات خیلی بالا بود زیرا قهرمانان اروپا و جهانی در این مسابقات حضور داشتند و بچه ها در کل خوب بودند و آنطور که انتظار می‌رفت عمل کردند.

مسابقات روئینگ بریکس از ۲۴ تا ۲۷ خرداد ماه با حضور ۱۰ کشور روسیه، بلاروس، صربستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، امارات متحده عربی، هند، جمهوری آذربایحان و ایران در شهر کازان روسیه برگزار شد و تیم روئینگ دانشگاه آزاد اسلامی نماینده ایران با ترکیب ۶ ورزشکار امیرحسین محمودپور، امیررضا عبدالی، کیمیا زارعی، ساقی ملکی، مهنا حاجی حسینی، آیگین کریمی در این مسابقات شرکت کرد.

حاصل تلاش سخت پاروزنان ایران در این مسابقات کسب ۲ مدال برنز در سنگین وزن دونفره و چهار نفره بانوان بود.

نظر شما