شناسهٔ خبر: 67373508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مولایی: شرایط ۲ وزنه‌بردار المپیکی خوب است/ پیش‌بینی کسب مدال در پاریس سخت است

تهران- ایرنا- سرپرست تیم ملی وزنه‌برداری با اشاره به شرایط خوب ۲ ملی‌پوش المپیکی کشورمان گفت: پیش‌بینی مدال در رشته رکوردی وزنه‌برداری کار راحتی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی وزنه‌برداری ایران بعد از یک اردو ۲۵ روزه در جزیره کیش به تهران بازگشته تا تمرینات خود را برای حضور مقتدرانه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پیگیری کند. در این اردو افزون بر میرمصطفی جوادی و علی داودی ۲ نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شماری از جوانان نیز حضور دارند. نواب نصیرشلال با دعوت از استعدادهای وزنه‌برداری عملا به دنبال یک برنامه مدون برای پشتوانه سازی در این تیم است.

برنامه‌ای که به گواه بهادر مولایی سرپرست تیم ملی به معنای پایان ستارگانی مانند سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی، حسین سلطانی و .. نیست بلکه تقویت یک رقابت درون تیمی است تا در آینده بتوانند وزنه‌برداری ایران را به ریل موفقیت بازگردانند.

مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اردوهای تیم ملی و میزان آمادگی المپین‌ها گفت: در کیش یک اردوی بسیار خوب برگزار شد و ملی‌پوشان به آمادگی بالای ۸۰ درصد رسیدند.

متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است؛

اردوی کیش به پایان رسید و تیم به تهران بازگشت. این اردو چه تاثیری در میزان آمادگی پولادمردان المپیکی داشت؟

اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری در ۱۵ ماه گذشته به صورت مستمر در تهران و چند شهر دیگر برگزار شد. ماه پیش این اردو با پیشنهاد کادر فنی و موافقت فدراسیون در جزیره کیش برپا شد. آب و هوا و امکانات این جزیره تجربه خوبی بود و با تلاش کادر فنی و برنامه‌های فدراسیون اکنون ملی‌پوشان به آمادگی بالای ۸۰ درصد رسیدند.

این میزان آمادگی شامل علی داودی و میرمصطفی جوادی هم هست؟

بله ۲ المپین ما شرایط بسیار خوبی دارند. البته شرایط داودی کمی بهتر از جوادی است. میرمصطفی نیز تلاش دارد تا المپیک به نهایت آمادگی برسد. این ۲ قهرمان نماینده ایران در پاریس هستند و شرایط مطلوبی برای رقابت دارند.

پس می‌شود از آنان انتظار مدال المپیک را داشت؟

پیش‌بینی مدال در رشته رکوردی وزنه‌برداری کار راحتی نیست اما نمایندگان ایران اکنون در جایگاه چهارم برترین‌های گزینشی المپیک قرار دارند و به مدال نزدیک هستند.

فدراسیون یک پاداش بسیار خوب نیز برای مدال در نظر گرفته؛ این پاداش چه تاثیری می‌تواند بر روحیه آنان داشته باشد؟

فدراسیون در سال المپیک، تمام توان خود را برای موفقیت وزنه‌برداری به کار گرفته است. انتظار از وزنه‌برداری زیاد است و در گذشته ما مدال‌های پرتعدادی را در آوردگاه المپیک کسب کردیم. این پاداش می‌تواند یک شارژ روحی برای ورزشکاران باشد. همچنین پاداش‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپییک برای مدال‌آوران یک انگیزه ایجاد خواهد کرد.

با این حساب مدال المپیک دگرگون کننده زندگی قهرمان است؟

بله مدال المپیک از چند جهت می‌تواند ورزشکار را تامین کند. یکی بحث مالی و پاداش است و دیگر هم وجهه بین‌المللی و ملی. مجموع این عوامل می‌تواند زندگی ورزشی و اجتماعی قهرمانان ما را به بهترین شکل ممکن تحت تاثیر قرار دهد.

در کنار المپین‌ها شماری از جوانان نیز حضور دارند.

بله این راهبرد نواب نصیرشلال برای تقویت پشتوانه‌های تیم ملی است. جوانان مستعد در کنار المپین‌ها هم کسب تجربه خواهند کرد و هم با الفبای زندگی حرفه‌ای بیشتر آشنا خواهند شد. باید تلاش کنیم تا پشتوانه‌ها را به سطح تیم اصلی برسانیم و وزنه‌برداری را رقابتی کنیم. می‌توانیم در هر وزن چند مدعی داشته باشیم اما لازمه این مهم توجه ویژه به استعدادها است.

حضور این جوانان به معنای پایان چند وزنه‌بردار نام آشنا است؟

نه این‌گونه نیست اما در دره جدید شایسته‌ترین فرد به اردو دعوت خواهد شد. ما در کنار این استعدادها نام‌های بزرگی مانند سیدرسول معتمدی، مهدی کرمی، حسین سلطانی و چند نخبه دیگر داریم. این قهرمانان اکنون با درخواست خود یا به خاطر مصدومیت از اردو دور هستند.

شرایط خاصی برای حضور دیگر قهرمانان در اردو وجود دارد؟

تیرماه مسابقات قهرمانی کشور در اصفهان برگزار می‌شود و تاکید فدراسیون بر حضور تمام مدعیان در این رقابت‌ها است. البته ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد اما با تاکید سجاد انوشیروانی و فدراسیون، مدعیان باید در رقابت‌های قهرمانی کشور خود را نشان بدهند تا به دوبنده تیم ملی برسند.

سال پرکاری پیش روی فدراسیون است و باید اعزام‌های زیادی داشته باشد.

مهمترین و اصلی‌ترین برنامه ما تمرکز بر موفقیت علی داودی و میرمصطفی جوادی در المپیک است. بعد از المپیک برای مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی جهان در بحرین برنامه‌ریزی خواهد شد. همچنین فدراسیون باید برنامه ویژه‌ای برای اعزام جوانان و نوجوانان به قهرمانی جهان در اسپانیا داشته باشد. تیم جوانان و نوجوانان نیز اکنون زیر نظر سیدهادی پانزوان تمرین می‌کنند.

نظر شما