شناسهٔ خبر: 67373368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طلا پرید ؛ بیت‌کوین قرمز شد

ارزش بیت‌کوین به زیر ۶۳ هزار دلار سقوط کرد و زیان ماهانه بزرگترین دارایی دیجیتال جهان را نزدیک به هفت درصد افزایش داد. همچنین قیمت جهانی طلا با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، ارزش بیت‌کوین به زیر ۶۳ هزار دلار سقوط کرد و زیان ماهانه بزرگترین دارایی دیجیتال جهان را نزدیک به هفت درصد افزایش داد. اتریوم نیز همچنان به کاهش ادامه داده و معامله‌گران منتظر هستند تا صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم عرضه شوند.

کریپتو گزارش کرد این هفته، تمرکز سرمایه‌گذاران بر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو خواهد بود که قرار است روز جمعه منتشر شود.

طلا پرید

قیمت جهانی طلا با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی و نظرات مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت جدول زمانی بانک مرکزی ایالات‌متحده در مورد کاهش نرخ بهره هستند.

معامله‌گران به دنبال گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود تا نشانه‌های بیشتری در مورد زمان بندی و مقیاس کاهش نرخ به دست آورند. سرمایه گذاران همچنین منتظر نظرات مقامات فدرال رزرو هستند.

اتهام تجاری آلمان به روسیه

رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان طی سفر سه روزه خود به پکن اظهار کرد که روابط قوی بین روسیه و چین منجر به بدتر شدن روابط تجاری پکن با کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پکن نمی‌تواند فقط به موضع بی‌طرف تبدیل شود

اتحادیه اروپا و متحدان غربی آن، دولت چین را به دلیل حفظ روابط نزدیک دیپلماتیک و اقتصادی با مسکو در بحبوحه درگیری بین روسیه و اوکراین و همچنین عدم تمایل این کشور برای پیوستن به انتقادات بین‌المللی از کرملین، سرزنش کرده‌اند.

هابک گفت که حمایت پکن از مسکو به روابط تجاری و اقتصادی بین چین و اتحادیه آسیب می‌رساند و پکن نمی‌تواند فقط به موضع بی‌طرف تبدیل شود و سپس علیه منافع امنیتی کشور دیگری موضع بگیرد.

معاون صدراعظم آلمان در دیدار با همتای چینی خود، ژنگ شانجی اعلام کرد که منافع امنیتی آلمان و اتحادیه اروپا مستقیما تحت تاثیر این درگیری قرار دارد و به پکن در مورد پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از همکاری با مسکو هشدار داد.

سرانجام نرخ بهره ژاپن

بانک مرکزی ژاپن فاش کرد که در صورت افزایش نرخ تورم پایه احتمال افزایش نرخ بهره را مورد بررسی قرار می‌دهد. سیاستگذاران تاکید کردند که تعدیل‌ نرخ بهره در صورتی در نظر گرفته می‌شوند انتظارات تورمی میان مدت تا بلندمدت افزایش یابند.

سرمایه گذاری هند در زیرساخت‌ها

دولت هند برای افزایش ظرفیت بنادر، سرمایه بزرگی در چارچوب ۱۷۱چشم انداز ۲۰۳۰ دریایی هند تصمیم دارد تا ۳۸.۸ میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش دریایی، حمل و نقل و آبراه‌های داخلی انجام گیرد و سالانه ۹۰۰ میلیون یورواختصاص دهد.

وام خارجی به سریلانکا

صندوق بین‌المللی پول با تایید دومین گزارش عملکرد مالی سریلانکا تحت ریاضت اقتصادی و تجدید ساختار پولی، با اعطاء سومین بخش از تسهیلات مالی مدت‌دار ۴۸ ماهه به سریلانکا موافقت کرده است.

قرار است سومین قسط از اقساط به ارزش ۳۳۶ میلیون دلار برای احیاء اقتصادی این کشور اعطا شود. با دریافت این قسط میزان کلی تسهیلات مالی دریافت شده سریلانکا از صندوق بین المللی پول به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

فراخوان خودروهای بنتلی

اداره فدرال تنظیم مقررات فنی و اندازه‌گیری روسیه گزارش داد که گروه خودروسازی اِی‌جی‌آرAGR ، نماینده رسمی بنتلی در بازار روسیه، صدها دستگاه از خودروهای لوکس این شرکت انگلیسی را فراخوان کرده است.

در بیانیه این اداره آمده است: این فراخوان شامل ۴۷۳ خودروی بنتلی مدل بنتایگا می‌شود که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲... فروخته شده است.

نظر شما