شناسهٔ خبر: 67373279 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مفتاح اعلام کرد؛

تدارک ویژه صداوسیما برای به تصویر کشیدن حضور مردم در انتخابات

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما گفت: رسانه ملی برای پوشش حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری تدارک ویژه‌ای دیده است.

صاحب‌خبر -

محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: از فرصت تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای را برای امروز و فردا در نظر گرفتیم.

وی اظهار کرد: آخرین برنامه تبلیغاتی رو به دوربین است که آخرین حرف‌های نامزد‌ها را امروز پخش می‌کنیم که ساعت ۱۸ پخش اول آن از شبکه یک صورت می‌پذیرد و بقیه شبکه‌ها بازپخش را پخش خواهند کرد همچنین در ساعات پایانی فردا هم بازپخش این برنامه را در نظر گرفتیم.

مفتاح بیان کرد: بخش دیگری که باقی مانده برنامه بدون تعارف است و بعد هم آخرین قسمت از گفتگوی ویژه خبری ویژه اتبلیغات نامزد‌ها پخش می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما افزود: چند بخش کوتاه دیگر مثل میزگرد نمایندگان نامزد‌ها در استان‌ها را داریم و هر استان یک میزگرد دارد که بعدازظهر امروز پخش می‌شود. 

وی گفت: بخشی از کار‌ها به سرانجام رسیده و در حوزه فضای مجازی برنامه‌هایی بوده البته بخش عمده برنامه‌ها به پایان رسیده و آماده برگزاری انتخابات هستیم که تدارکات ویژه‌ای دیده شده تا این حرکت مردمی را به تصویر بکشیم.

مفتاح بیان کرد: مسیر ما پس از پایان مهلت تبلیغات به آن معنا تغییر نمی‌کند البته مسیر الان برنامه‌های انتخابات است و از فردا بر روی مشارکت متمرکز می‌شویم. رهبر انقلاب چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و امنیت را برای انتخابات معین کردند و فقط مسئله رقابت است که در برنامه‌های ۲۴ ساعت پایانی کمرنگ‌تر می‌شود، اما توسعه مشارکت مسئله اصلی ما است و رهبر انقلاب هم دیروز تاکید کردند مشارکت حداکثری اولویت اول ما است و انتخاب اصلح اولویت دوم است تا بهترین فرد برای چهار سال آینده انتخاب شود و ما این مسئله را در ۲۴ ساعت آینده خیلی پررنگ پیگیری خواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما با بیان اینکه امیداورم انتخاباتی داشته باشیم که کشور را سرافراز کند، اظهار کرد: کاری که همیشه در یک سال انجام می‌شد در یک مدت کوتاه دو هفته‌ای انجام شد. الحمدالله سازمان صداوسیما با موفقیت از این آزمون بیرون درآمد. 

وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی و نقشه راه انتخابات، طراحی برنامه‌های جدید و جبران مشکلاتی که بابت انتخابات زودهنگام داشتیم ازجمله اقدامات رسانه ملی بود همچنین با توجه به اینکه نامزد‌ها فرصت سفر استانی را نداشتند، اما آن را برای نامزد‌ها فراهم کردیم. 

مفتاح تصریح کرد: فرصت تبلیغات در گذشته ۲۰ روز بود، اما در این انتخابات ۱۵ روز بود البته از برنامه‌های سازمان کم نشد و ابتکار میزگرد‌ها موثر بود و از لحاظ جذابیت تنه به تنه مناظره می‌زد. 

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما بیان کرد: در طراحی مسئله‌ها و موضوعات از اندیشکده‌ها و نهاد‌های عالی نظام مشورت گرفتیم و خیلی از دغدغه‌مندان کمک کردند تا جامعیت برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هر کدام از شبکه ها‌ی رادیویی برنامه‌های تخصصی خود را با حضور نامزد‌های نمایندگان داشتند. سوالات مردم را در گفگتوی ویژه خبری پخش کردیم که ده‌ها هزار پیام رسیده بود.

مفتاح بیان کرد: در حوزه سندمحوری، برنامه هفتم را محور قرار دادیم. در برنامه صف اول کارنامه‌خوانی ر ا گذاشتیم. در برنامه رو به دوربین ایده‌های اصلی را شنیدیم تا نامزد‌ها بدون اینکه سوالی از آنها پرسیده شود ایده خود را بگویند. مناظره‌ها در دوره‌های قبل سه تا بود که به پنج تا افزایش دادیم، چون مردم اقبال بیشتری به این قالب داشتند و مردم می‌گفتند با دیدن دیدگاه‌ها در کنار هم بهتر می‌توانند انتخاب کنند.

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما تاکید کرد: برای یک برگ سوال که از نامزد‌ها می‌پرسیدیم که اولویت‌ای مردم اینهاست و نظر شما درباره آن چیست برای این برگ سوال صد‌ها نفر در سازمان تلاش کردند. مرکز تحقیقات سازمان و تصاویری که از همکاران در روستا‌های دورافتاده می‌بینم به سراغ مردم می‌روند و نظراتشان را اخذ می‌کنند که خیلی اتفاق بزرگی است و این می‌شود یک سوال ما که در مناظره آن را طرح می‌کنیم یا موضوع نظرسنجی اتفاق خیلی بزرگی است برای مثال نظرسنجی که دیروز در اختیار نامزد‌ها قرار گرفت ۳۶ هزار نفر در نظرسنجی، نظرشان را گفتند که برای اولین‌بار در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گرفت. برای همین نظرسنجی صد‌ها و یا هزاران نفر درگیر می‌شوند تا این نظرسنجی به سرانجام برسد.

وی گفت: استودیویی که ساخته می‌شد همه عوامل از صیانت تا پشتیبانی در آن نقش دارند تا برنامه به شکل آبرومندانه‌ای برگزار شود. ان‌شاالله ما توانسته باشیم آن وظیفه‌مان را انجام بدهیم و راهبردهایمان اساسی درخصوص بی‌طرفی را به سرانجام رسانده باشیم. در کار‌هایی که کردیم نوآوری‌های زیادی داشت در برنامه‌هایی که شبکه خبر دو از برنامه‌های انتخاباتی پخش می‌کند، امکاناتی که در فضای مجازی، استودیو‌ها و کانال‌هایی که برای نامزد‌ها ایجاد کردیم مجموعه بسیار گسترده‌ای شد که بخش عمده‌ای از نیاز‌های تبلیغاتی نامزد‌ها را تامین کرد و نیاز به هزینه‌کرد‌های دیگر را در کشور کاهش داد.

نظر شما