شناسهٔ خبر: 67373235 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نایب دبیر انجمن مستقل علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا:

دانشجویان حلقه میانی حاکمیت و مردم هستند

روح‌اله قیطاسی

نایب دبیر انجمن مستقل علامه طباطبایی گفت: دانشجویان به عنوان قشر نخبگانی و حلقه میانی بین حاکمیت و مردم، باید معیارهای انتخابات را منطبق بر سخنان امام و رهبری تبیین کند تا افرادی که بیشترین ثمره و پیشرفت را برای قوه مجریه دارند، توسط مردم انتخاب شوند.

صاحب‌خبر -

احمد شفیعی، نایب دبیر انجمن مستقل علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دانشجویان به عنوان قشر نخبگانی و حلقه میانی بین حاکمیت و مردم، باید معیارهای انتخابات را منطبق بر سخنان امام و رهبری تبیین کند تا افرادی که بیشترین ثمره و پیشرفت را برای قوه مجریه دارند، توسط مردم انتخاب شوند. تشکل‌های دانشجویی با معرفی ویژگی‌های نامزد اصلح می‌توانند نقش مهمی در انتخابات داشته باشند.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که هر فردی با هر سلیقه‌ای بتواند آزادانه در انتخابات شرکت کند. از همین رو، تشکل‌های دانشجویی با طرح سوالاتی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی به دنبال شفاف‌سازی رویکردها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات برای حل مشکلات هستند.

شفیعی ادامه داد: علاوه بر طرح سوال، بررسی برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی و میزان عملیاتی بودن آن‌ها گام بعدی تشکل‌های دانشجویی است. در حال حاضر هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری راهکارهای متفاوتی ارائه می‌دهد، اما باید بررسی کرد که کدام یک از این راهکارها در راستای اسلام و پیشرفت ایران است.

دبیر انجمن مستقل علامه طباطبایی با اشاره به معیارهای مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر انقلاب شاخص‌های مختلفی برای شناسایی فرد اصلح معرفی کردند که اولین آن تقید فرد به دین است که شاخص‌های فراوانی را در خود جا دارد. زمانی که فرد از موازین انقلاب و دین جلوتر باشد، همواره بر ارزش‌های انقلاب پایبند خواهد بود تا بتواند بهترین بازخورد و نتایج را داشته باشد.

شفیعی عنوان کرد: اعتماد به نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان از رویکردهای مهم در بخش اقتصاد است که خوشبختانه در دولت سیزدهم به بهترین شکل انجام شد و شاهد افزایش ۶ برابری صادرات محصولات دانش‌بنیان هستیم که گواه اعتماد دولت سیزدهم به نخبگان است.

به گفته وی، آیت‌الله رئیسی نماد یک الگوی اصلح در قامت ریاست جمهوری بود و نامزدهای انتخاباتی باید ایشان را الگوی خود قرار دهند. ایشان در مدیریت کشور همواره به دنبال بهترین روش بود و در صورتی که یک راهکار بازدهی مناسبی نداشت، بدون هیچ تعارفی آن را کنار می‌گذاشت و راهکار جدیدی را استفاده می‌کرد. این حق‌پذیری و عدم خودکامگی نشان از نگاه عمیق مدیریت ایشان بود.

شفیعی بیان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری باید این نگاه عمیق را الگو قرار دهند. به طور مثال، با توجه به نتیجه نگرفتن رابطه ایران و آمریکا، نامزدهای انتخابات باید از پافشاری بر این موضوع خودداری کنند و راهکارهای جایگزین را برای فراهم شدن شرایط جدید استفاده کنند.

این فعال حوزه دانشجویی بیان کرد: مردمی بودن آیت‌الله رئیسی برکات فراوانی برای کشور داشته است. مردمی بودن علاوه بر ارتباط مستقیم با جامعه، باعث مشارکت دادن آن‌ها در ابعاد مختلف اقتصاد و سیاست خواهد شد. مردمی‌سازی اقتصاد و سیاست توسط دولت‌ها نقش مهمی در موفقیت آن‌ها داشته است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در بخش‌های مهم نیازمند پیش‌شرط‌هایی است، افزود: مشارکت مردم با خصوصی‌سازی دقیق سبب افزایش بهره‌وری و رشد کشور در زمینه صنعتی خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما