شناسهٔ خبر: 67373158 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: گاردیو با شناخت از فوتبال آسیا می‌تواند به خوبی سرخپوشان را هدایت کند.

اصلانیان: شناخت گاردیو از فوتبال آسیا کمک حال وی در پرسپولیس است

اصلانیان: شناخت گاردیو از فوتبال آسیا کمک حال وی در پرسپولیس است

صاحب‌خبر -

امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی برای هدایت سرخپوشان اظهار کرد: تیم‌های اسپانیا، بلژیک و مراکش و مخصوصا در تیم‌های عربستان و امارات مربیگری کرده و از فوتبال آسیا شناخت دارد و این می‌تواند به او در ادامه  راه کمک کند. این مربی قهرمانی‌هایی در جام باشگاه‌های آفریقا هم در رزومه کاری اش است. همچنین سرخپوشان بی سر و صدا توانستند قرارداد ببندند که جای تشکر دارد. باید در چند پست از جمله  گلر، فوروارد، هافبک نفوذی و بازیساز سریعا بازیکن بخرند که سرمربی  بتواند پازل تاکنیکی را بچیند و بتواند در مسیر قهرمانی حرکت کند، چون تیم قهرمان را باید هدایت کند و توقع بالا است. به طور حتم هزینه خوبی شده است و انتظار هوادار این است که یک تیم خوبی را ببندند و تیمی در خور پرسپولیس را مشاهده کنیم. سیستم کمک داور ویدیویی هم فصل آینده وجود دارد و خیالمان از داوری‌ها می‌تواند راحت‌تر باشد.

او درباره اینکه گاریدو سرمربی اسپانیایی در طول  سال هر تیمی بوده اخراج شده است، گفت: به هر حال در رزومه مورینیو هم نگاه کنید، چند تیم با این مربی قطع همکاری کرده و این طور نیست که هر مربی هر کجا باشد ابزارش مهیا باشد و بتواند خوب نتیجه بگیرد. او تجربه آسیا را دارد و اگر چند بازیکن خوب بخرند، تیم پرسپولیس پتانسیل این را دارد که با تیم‌های داخلی رقابت تنگاتنگ خود را ادامه بدهد و در لیگ نخبگان که امسال سخت‌ترین بازی‌های پرسپولیس است، بتواند رقابت کند. اگر توقع قهرمانی از پرسپولیس دارند باید چند بازیکن کلیدی بخرند.

او درباره اینکه علیرضا بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس به صورت یک طرفه فسخ کرد، گفت: به نظرم بازیکنی که بالای ۳۰ سال دارد و دوران خوبی هم در پرسپولیس گذرانده است، مشاورانی دارد که بگویند چه کاری درست یا غلط است. اگر مسائل مالی برای بیرانوند مهم است نباید از او ایراد بگیریم، چون سال‌های آخر فوتبالش است و دلش با تیم پرسپولیس نیست و بهتر است که بدون دعوا و درگیری و خیلی محترمانه تیم خود را عوض کند. به هر حال هواداران پرسپولیس رفت و برگشت‌های بیرانوند را  برنمی تابند و اگر او از پرسپولیس رفت باید مسیرش را عوض کند و ان شا الله هر تیمی می‌رود موفق باشد.

اصلانیان درباره اینکه گفته می‌شود مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند قرار است به تیم تراکتور بروند، گفت: مالکیت تیم تراکتور هم معلوم نیست به چه صورت است، که بخواهند بازیکن بگیرند. از آن طرف، تیم‌های دیگر هم وضعیتشان مشخص نیست. در حال حاضر اتفاقی در لیگ نیفتاده  و هیچ ستاره‌ای جابه جا نشده است.  

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه رقم قرارداد‌های بازیکنان خیلی بالا رفته و حتی شنیده می‌شود که باشگاه تراکتور به بیرانوند ۶۰  میلیارد تومان پیشنهاد داده است، گفت: مسئولان تراکتور پیشنهاد نجومی به بیرانوند را تکذیب کردند. به هر حال احترام متقابل بین بازیکن و هوادار باید وجود داشته باشد و اگر مدیریت پرسپولیس بندی را در قرارداد بیرانوند گنجانده است باید مدیریت پاسخگو باشد. چطور اجازه دادند که بیرانوند بند فسخ قرارداد داشته باشد؟ مطمئن باشید یک جای کار دارد می‌لنگد یا مبلغی از قرارداد یا پاداش بوده که پرداخت نشده است و بیرانوند نتوانسته قراردادش را فسخ کند و یا مسئله چیز دیگری بوده که توانسته این کار را انجام بدهد.

او درباره اینکه مبالغ قرارداد نجومی بازیکنان را چطور می‌بیند، بیان کرد: این مبالغ بالا برای کل لیگ نیست و شما ۵ درصد فوتبالیست‌هایی که گران قیمت هستند کنار بگذارید، بقیه تیم‌ها رقم قراردادشان عددی نیست. برخی از تیم‌ها هم در لیگ هستند که کل قراردادشان به اندازه یک بازیکن است.

اصلانیان درباره اینکه فوتبال ما آن قدر کیفیت فنی دارد که سقف قرارداد بازیکنان بالا رفته است، گفت:نه، قطعا فوتبالمان کیفیت ندارد. به نظرم ما بازیکنی از لحاظ فنی بالای ۲ میلیارد نداریم و شاید خیلی‌ها هم از حرفم ناراحت شوند. در این فوتبال که صنعت شده است، خیلی‌ها در کنار فوتبال دارند پولدار می‌شوند و  حتی از معاملات نفتی هم بیشتر درآمد دارند. برای اینکه در فوتبال پول‌های بی حساب و کتاب بیرون می‌آید و هیچ کس هم پاسخگو نیست. برای همین این رقم‌ها واقعی نیست و مطمئن باشید اگر یک بازیکنی قرارداد می‌بندد ۳ نفر دیگر از این مبلغ قرارداد بازیکن سهیم هستند.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان در چه پست‌هایی باید بازیکن بگیرند، گفت: به نظرم پرسپولیس باید  بازیکن در پست‌های  گلر، فوروارد، هافبک نفوذی و بازیساز بگیرد و حداقل این تیم به ۴ بازیکن جدید نیاز دارد.

اصلانیان درباره اینکه  پرسپولیس باید گلر داخلی یا خارجی بگیرد، گفت: به هر حال هر گلری که کیفیتش خوب باشد. حالا باید ببینیم که گزینه‌های دروازه بانی چه کسانی هستند و بررسی کنیم. ما هم گلر خوب داخلی داریم و هم دروازه بانان خوب خارجی هم هستند.   اگر بخواهیم فصل‌های خوب بیرانوند را کنار بگذاریم این فصل گل‌های عجیب و غریبی خورد و همان دریافت  گل از راه دور بیانگیر این است که پرسپولیس در صورتی که بیرانوند هم نگه می‌داشت باید یک دروازه بان خوب در حد لیگ نخبگان آسیا می‌گرفت و رقابت تنگاتنگ می‌شد. اینطور نباشد که یک گلر داشته باشیم و او مطمئن باشد در صورتی که عملکرد بدی هم داشته باشد باز هم درون دروازه قرار می‌گیرد.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما