شناسهٔ خبر: 67372935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سوریه : منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است

تهران - ایرنا - قصی الضحاک نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، تاکید کرد که منطقه عربی شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و خطرات لغزش به سوی تشدید همه جانبه است که در نتیجه ادامه جنایات اشغالگر اسرائیل علیه فلسطینیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دولتی سوریه سانا، الضحاک روز سه شنبه در نشست شورای امنیت ادامه داد: منطقه خاورمیانه با حملات مکرر رژیم صهیونیستی به فلسطین، سوریه و تهدید به تجاوز به لبنان با خطر تشدید تنش مواجه است.

وی خاورمیانه گفت: ایالات متحده و متحدانش به جای تلاش برای مهار تنش ها و آرام کردن اوضاع و در پیش گرفتن رویکرد سازنده ای که به دستیابی به ثبات در منطقه کمک می کند، با حمایت سیاسی، نظامی و مالی از جنایتکاران جنگی اسرائیل، به آنها فرصت داده که به نسل کشی مردم فلسطین و حملات به کشورهای منطقه ادامه دهند.

الضحاک توضیح داد: جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و حامیان آن در غزه گستردگی نفاق برخی کشورهای غربی را آشکار می کند، زیرا کسانی که خود را حافظ حقوق بشر می دانند کاملا سکوت کرده و هیچ اقدامی برای ایجاد مکانیزم بین المللی برای مستندسازی جنایات اشغالگر نمی کنند حتی مدافع مقامات اشغالگر، نسل کشی، جنایات جنگی علیه بشریت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در طول سالیان متمادی، ایالات متحده و متحدانش از شعارهای حقوق بشر و گسترش دموکراسی برای مداخله در امور داخلی سوریه و بسیاری از کشورها استفاده و امنیت و ثبات این کشورها را تهدید و برای تغییر دولت های قانونی تلاش کرده اند.

نماینده سوریه افزود: آمریکا و متحدانش با انتشار گزارش های واهی، اتخاذ تصمیمات غیر توافقی، تشکیل کمیته های به اصطلاح تحقیقی و استفاده از آژانس های سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی برای هدف قرار دادن سوریه استفاده کرده اند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: رنج مردم سوریه در نتیجه اقدامات قهرآمیز یکجانبه غرب ادامه دارد و اثرات مخرب آنها بر تمام ابعاد زندگی روزمره تأثیر گذاشته و آسیب های شدیدی به بخش های مختلف حیاتی وارد کرده است.

الضحاک از سازمان ملل خواست تا تلاش‌های خود را برای حمایت از مردم سوریه تشدید کند و افزود، کشورها و سازمان های کمک کننده از سیاسی کردن فعالیت‌های بشردوستانه و توسعه در سوریه دست بردارند و بودجه مورد نیاز را برای بازسازی و کاهش آلام مردم ما تامین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که تمامی قطعنامه های سازمان ملل بر لزوم احترام کامل به حاکمیت، و یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تاکید می کند حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر ترکیه و آمریکا در بخش‌هایی از خاک کشورمان و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آنها ادامه دارد.

نظر شما