شناسهٔ خبر: 67372716 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نمایش روایت عشق در اجلاسیه‌ی ۳۹۰ شهید سرافراز گچساران به روی صحنه رفت

صاحب‌خبر -


به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران ، نمایش روایت عشق به طراحی و کارگردانی مسلم نارکی و نویسندگی وتهیه کنندگی علی سینایی با حضور شهروندان و علاقه‌مندان هنر نمایشی اجرا شد.
اورنگ نارکی به عنوان مشاور هنری و فنی ، رضا محبی و کبری رحمتی به عنوان دستیاران کارگردان و رحمان اکبری،مهدی حسنی،احمد کشکولی و نوید خورشیدی هم به عنوان مدیران صحنه بودند.
این نمایش با نقش آفرینی حجت الاسلام امید کمایی، یاسرنوشادی،قاسم پورفتحی،سید عارف حسینی،پژمان راهی،مجید ظهرابی،مصطفی سیناء،مبینا انصاری،گلشن نواب و نیروهای پایگاه مقاومت آزادگان ،فجر ،شهید بشارت،شهید سیف الله حسینی ،شهید رجایی ،شهید باهنر،شهید منتظری ،شهید نظرپور قدر پشه‌کان و هیئت عزاداری حضرت قاسم(ع) برگزار شد.
نمایش روایت عشق روایتی است از دوران دفاع مقدس روزهایی که همه ایران برای دفاع از میهن وعزت ومذهب راهی جبهه های جنگ میشدند واز خود گذشتند تا یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتد ولحظات زندگی رزمندگان در کنار همدیگر مادرانی که هنوز در انتظار فرزندان خودهستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این نمایش اظهار داشت: برگزاری این برنامه ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی ، ایجاد موج و جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.
به گفته وی برگزاری اینچنین برنامه هایی فرصتی است مناسب برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر شهرستان به نسل آینده خواهد بود.
اورنگ نارکی حرکت در مسیر شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما نیازمند عنایت شهدا هستیم چون شهدا ناظر و شاهدان الهی هستند و مقام فوق العاده ای دارند .
وی با تاکید بر لزوم تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا گفت: مقام معظم رهبری فرمود که یاد و خاطره شهدا باید با ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری تداوم داشته باشد.
نارکی شهیدان را زنده، ناظر و شاهد خواند و ادامه داد: این قرابت فیزیکی مسولیت ما را در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مضاعف کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت امیدواریم با تاسی از شهدای عزیزمان خادمان شایسته ای برای ارتقا فرهنگی کشور باشیم و به مدد حضور قدسی شهیدان والا مقام در سطح شهرستان، اعتلاء و ارتقای فعالیت‌های هنری را شاهد باشیم.

نظر شما