شناسهٔ خبر: 67372053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اختصاصی/ با حضور نماینده ایران تشکیل شد؛

انجمن شهرها و شهرداریهای کشورهای بریکس پلاس - اکونیوز

اقتصاد ایران: 18260 شهر در سه قاره در انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای بریکس پلاس متحد شده اند. به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در 21 ژوئن، بیش از 200 نماینده از 20 کشور در کشورهای BRICS+ در انجمن کازان گرد هم آمدند و توافقنامه ای را برای ایجاد یک انجمن جدید امضا کردند. این سازمان برای ایجاد روابط سازنده و تبادل تجربه بین 18260 شهر و همچنین بهبود کیفیت زندگی 2.6 میلیارد نفر طراحی شده است. این انجمن به یکی از بزرگترین انجمن های جهان تبدیل خواهد شد که شهرها را متحد می کند. در دوره تشکیل آن، شهردار پایتخت تاتارستان، ایلسور متشین، مدیریت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در 21 ژوئن، بیش از 200 نماینده از 20 کشور در کشورهای BRICS+ در انجمن کازان گرد هم آمدند و توافقنامه ای را برای ایجاد یک انجمن جدید امضا کردند. این سازمان برای ایجاد روابط سازنده و تبادل تجربه بین 18260 شهر و همچنین بهبود کیفیت زندگی 2.6 میلیارد نفر طراحی شده است. این انجمن به یکی از بزرگترین انجمن های جهان تبدیل خواهد شد که شهرها را متحد می کند. در دوره تشکیل آن، شهردار پایتخت تاتارستان، ایلسور متشین، مدیریت خواهد شد.

انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای بریکس پلاس به عنوان بستری برای همکاری فعال بین المللی، تبادل تجربه و اجرای پروژه های مشترک ایجاد شد. شهرهای درون انجمن فرصتی خواهند داشت تا به سرعت راه حل های موثر و نوآورانه را در تمام زمینه های زندگی شهری پیاده کنند و مشاغل جدید ایجاد کنند.
این کمیته ها روی طیف وسیعی از مسائل مربوط به شهرهای مدرن - از حمل و نقل گرفته تا معماری و محیط زیست - کار خواهند کرد. تاکید ویژه در فعالیت های انجمن بر آموزش خواهد بود که در شرایط رقابت مداوم برای منابع انسانی بسیار مهم است.

ایده ایجاد یک سازمان جدید توسط شهردار کازان، ایلسور متشین پیشنهاد شد. این انجمن توسط تالار شهر کازان و با حمایت وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه و آژانس فدرال کشورهای مشترک المنافع (Rossotrudnichestvo) برگزار می شود.

شهرداری‌ها نه تنها از کشورهای بریکس، بلکه سایر کشورهای ذینفع نیز می‌توانند به این انجمن بپیوندند. در این راستا، ایلسور متشین پیشنهاد داد که از فرمت بریکس فراتر رفته و آن را به بریکس پلاس گسترش دهیم.

ما فعالیت های انجمن شهرهای کشورهای بریکس+ را بر اساس اصول برابری، مشارکت متقابل سودمند و احترام به سنت ها و فرهنگ همه پایه گذاری خواهیم کرد. جایی برای فشار سیاسی وجود نخواهد داشت. تنها هدف ما مفید بودن برای یکدیگر است. این انجمن همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، زیست محیطی را تشدید خواهد کرد و به منبع مهمی از دانش مفید، انگیزه ای برای کشف و اجرای تجربیات شهرهای دیگر به نفع ساکنان تبدیل خواهد شد. به همین دلیل است که اولین ابتکارات ما در زمینه آموزش و منابع دانش مشترک اجرا خواهد شد. ایلسور متشین، شهردار کازان گفت: ما آنها را به زودی اعلام خواهیم کرد.

انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای BRICS+ بیش از 2.6 میلیارد ساکن را تحت پوشش قرار می دهد و به یکی از بزرگترین انجمن ها در جهان تبدیل می شود. انجمن مردمی چین برای دوستی با کشورهای خارجی (538 شهر)، انجمن شهرداری های برزیل (833 شهر)، مؤسسه خودمختاری محلی سراسر هند (51 شهر) و فدراسیون آمریکای لاتین در این انجمن حضور دارند. شهرها (16400 شهرداری). انجمن شهرهای اتیوپی (91 شهر)، انجمن دولت محلی آفریقای جنوبی (257 مقام محلی) و انجمن شهرهای منطقه ولگا (26 شهر) به آنها خواهند پیوست. این مجمع همچنین میزبان هیئت هایی از کشورهای CIS - قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان و بلاروس خواهد بود.

حمیدرضا گلیم زاده، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی، معاون شهردار تهران: «انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس+ یک ابتکار فوق‌العاده است. ما در دورانی زندگی می کنیم که جهان به تدریج به سمت یک مدل جدید، یک نظم جدید جهانی می رود و این نظم باید توسط فعال ترین کشورها و شهرها شکل بگیرد. با گرد هم آوردن شهرها و شهرداری ها، ما فرصتی برای بهبود زندگی شهروندان در سراسر جهان داریم. همانطور که قبلاً در طول بحث ما اشاره شد، BRICS + نیمی از جمعیت جهان را پوشش می دهد، بنابراین همکاری در این قالب به نفع تعداد زیادی از مردم خواهد بود.

یکی از اولین ابتکارات انجمن، پروژه شهر مشترک است - یک پایگاه داده مشترک که شامل راه حل های موفق در تمام زمینه های زیرساخت شهری است. در حال حاضر، پایگاه داده شهر مشترک شامل 200 مورد از 104 شهر (34 کشور) است. پلتفرم جدید نقش مهمی در توسعه شبکه ارتباطات بین شهرداری ها در داخل انجمن ایفا می کند و کیفیت زندگی بیش از 2.5 میلیارد نفر را بهبود می بخشد.

ضمن بحث در مورد مبانی فعالیت های سازمان جدید، تصمیم گرفته شد که مقر اتحادیه شهرها و شهرداری های کشورهای BRICS+ در دبی افتتاح شود. این مرکز به یک مرکز مناسب برای جلسات و کار موثر برای شرکت کنندگان از سه قاره و شهرهای آسیا، آفریقا، روسیه و آمریکای لاتین تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  شهردار کازان ایلسور متشین به عنوان سرپرست انجمن در زمان تشکیل آن انتخاب شد.

نظر شما