شناسهٔ خبر: 67370968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دفتر حقوق بشر سازمان ملل:

کشتار امدادگران حوزه درمان در غزه تبعات سنگینی درپی دارد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اقدامات صهیونیست‌ها در قتل عام کادر درمانی و نیروهای امدادگر در غزه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل از کشتار امدادگران حوزه درمان در غزه به شدت انتقاد کرد.

بر این اساس، این دفتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار، بازداشت، و اخراج کادر درمانی تبعات بسیار سهمگینی برای فلسطینیان در غزه به همراه دارد. از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون گزارش‌ها حاکی از جان باختن دستکم ۵۰۰ تن از نیروهای امدادی در این باریکه طی عملیات ارتش رژیم صهیونیستی است.

این بیانیه می‌افزاید: این کشتار در پس زمینه حملات سازمان یافته و هدفمند ارتش اسرائیل به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی با نقض آشکار قوانین جنگی و بشردوستانه انجام شده است.

آخرین جنایات از این دست مربوط به صبح امروز می‌شود که رژیم صهیونیستی طی بمباران شهر غزه فادی الوادیا، یکی از کارکنان سازمان پزشکان بدون مرز را به شهادت رساند.

سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و قتل یکی از همکاران این نهاد اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ غزه این ششمین همکار ما در حوزه کادر درمان بود که طی عملیات اسرائیل در این باریکه جان خود را از دست می‌دهد.

براساس اعلام جمعیت اسرای فلسطینی، یک نهاد حقوق بشری فعال در حوزه اسرا، از زمان آغاز جنگ غزه ۲ پزشک در بازداشت نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

نظر شما