شناسهٔ خبر: 67370857 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا واکنش هنیه به شهادت اعضای خانواده‌اش

حزب‌الله لبنان در چند حمله پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد. این درحالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به شهادت خواهر و اعضای خانواده‌اش اعلام کرد: اگر دشمن فکر می‌کند هدف قرار دادن خانواده من، مواضع و مقاومت ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد، دچار توهم است و تک تک شهدای غزه خانواده من هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین و همچنین در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه البقاع، با تعدادی پهپاد انتحاری مقر تیپ ۹۱صهیونیستی در منطقه ناحل غیرشوم را هدف قرار داده است.

در این حمله پهپادی محل استقرار نظامیان صهیونیست مورد هدف قرار گرفت و تعدادی از نظامیان صهیونیست زخمی و مقر آن‌ها دچار آتش‌سوزی شد.

حزب الله در بیانیه دیگری اعلام کرد: مجاهدان ما ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه بعد از ظهر امروز پایگاه صهیونیستی «بیاض بلیدا» را هدف حملات راکتی قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از حمله به پایگاه صهیونیستی برکه ریشا خبر داد.

 از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس

نشست جدید گروه‌های فلسطینی در مسکو برگزار می‌شود

یکی از مقامات ارشد جنبش حماس از نشست قریب‌الوقوع گروه‌های فلسطینی در مسکو خبر داد.

موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج طی گفت وگو با اسپوتنیک گفت: روسیه نشست جدیدی برای گروه‌های فلسطینی درمورد تشکیل دولت یکپارچه در مسکو برگزار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ما از تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی حمایت می‌کنیم؛ دولتی که نمایندگانی از نیروهای ملی و اسلامی فلسطینی و سازمان آزادی بخش فلسطین در آن حضور داشته باشند، این دولت نماینده تمام مردم فلسطین خواهد بود.

ابو مرزوق افزود: روسیه اقدام بسیار خوبی اتخاذ کرد و نمایندگان گروه‌های فلسطینی را به مسکو دعوت و تلاش کرد که میان فلسطینی‌ها صلح و اتحاد ایجاد کند اما متأسفانه بعد از اینکه توافق کردیم و سندی که مورد تأیید همه طرف‌ها بود را در مسکو امضا کردیم، تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس در اقدامی یکجانبه دولتی به ریاست محمد مصطفی تشکیل داد، به همین دلیل ما اکنون منتظر نشست پیش رو هستیم و روسیه برای تداوم مذاکرات از ما دعوت خواهد کرد.

ابو مرزوق درمورد زمان این نشست گفت: روسیه تلاش دارد نشست جدیدی برگزار کند، انتظار می‌رود محمود عباس به مسکو سفر کند و این قضیه برای اتخاذ گام‌های بیشتر بررسی خواهد شد. امیدوارم این نشست تنها گزینه اتحاد و یکپارچگی ملت و احزاب سیاسی در دولت جدید باشد.

 از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس

هنیه: هر توافقی بدون تضمین پایان جنگ مردود است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس طی سخنانی درباره جنایت اخیر اشغالگران علیه اردوگاه‌های آوارگان در نوار غزه که طی آن خواهر هنیه و اعضای خانواده او هم به شهادت رسیدند، اعلام کرد: اگر دشمن فکر می‌کند هدف قرار دادن خانواده من، مواضع و مقاومت ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد، دچار توهم است و تک تک شهدای غزه خانواده من هستند.

هنیه افزود: اعضای خانواده من شهدای مردم ما هستند و همه شهدا، خانواده من محسوب می‌شوند. بنابراین هیچ فرقی میان خانواده من با سایر شهدای فلسطینی نیست و به خاطر این خون‌هایی که ریخته شده، ما هرگز با دشمن سازش نمی‌کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره مذاکرات مربوط به آتش بس و مانع تراشی صهیونیست‌ها در این زمینه گفت: حماس هرگونه نرمشی که ممکن بود را از خود نشان داد و با همه طرح‌ها به شرط توقف کامل تجاوزات و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه موافقت کرد.

اسماعیل هنیه تأکید کرد: ما همچنان به موضع خود پایبندیم و هر توافقی برای آتش بس، اگر پایان کامل تجاوزات را تضمین نکند، مردود است و موضع ما در هیچ مرحله‌ای تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین درباره توطئه‌های آمریکایی- صهیونیستی علیه غزه در دوره بعد از جنگ، خاطرنشان کرد: همه طرح‌ها و نظرها درباره روز بعد از جنگ باید صرفاً فلسطینی باشد و هیچ طرف بیگانه حق دخالت در آن را ندارد.

 از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس

گانتس: نمی‌توان حماس را نابود کرد

عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با تأکید بر لزوم آزادی اسرای این رژیم اذعان کرد که جنبش حماس تفکری است که نمی‌توان آن را نابود کرد.

 بنی‌گانتس، عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که حماس یک تفکر است که نمی‌توان آن را از بین برد اما می‌توان توانایی آن را نابود کرد.

وی تأکید کرد: چالش اولی که با آن رو به رو هستیم تعامل با حماس و بازگرداندن اسرا از جهنم بعد از ۹ ماه است. زمان آن رسیده است که اسرای خود را بازگردانیم اگرچه بهای آن سنگین باشد.

بنی‌گانتس افزود: باید ساکنان شمال و جنوب را به محل زندگی خود بازگردانیم تا در امنیت زندگی کنند حتی اگر بهای آن جنگ و تنش باشد.

این مقام صهیونیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت که ایجاد محور خاورمیانه‌ای-آمریکایی-اروپایی علیه ایران یک پیروزی حقیقی به شمار می‌رود.

وی اعلام کرد: ما توان آن را داریم که لبنان را در تاریکی قرار دهیم و قدرت نظامی حزب‌الله را طی چند روز از بین ببریم اما باید برای پرداخت بهای آن هم آماده باشیم.

وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی و تغییر معادله قدرت در خاورمیانه شد.

 از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس

رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو ما را به سمت پایان صهیونیسم می‌برد

در ادامه انتقادات محافل و مسئولان صهیونیست از سخنان اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر که درباره ادامه جنگ غزه و آزادی تنها چند تن از اسرای صهیونیست صحبت کرده بود، عامی ایالون، رئیس اسبق شاباک با هجمه تند ضد نتانیاهو اعلام کرد: هدف اول همه ما پس گرفتن گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) است و طرح ادعایی تل‌آویو برای آتش بس که توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیان شد، نیز به همین منظور بود و خواسته ما آزادی همه گروگان‌هاست.

وی در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت: ادامه جنگ تنها راه برای ماندن نتانیاهو در قدرت است و بازگرداندن نسبی گروگان‌ها، تنها راهی است که نتانیاهو می‌تواند از طریق آن مطمئن شود جنگ تمام نخواهد شد. از نظر من نتانیاهو فکر می‌کند که ما این چیزها را نمی‌فهمیم، اما اغلب ما همه این‌ها را می‌دانیم. واقعیت آن است که نتانیاهو ما را به سمت پایان صهیونیسم می‌برد.

رئیس اسبق شاباک تصریح کرد که امروز نخست وزیر، نماینده ما نیست. طبق نظرسنجی‌هایی که انجام شده ۷۶ درصد شهرک‌نشینان معتقدند نتانیاهو باید فوراً استعفا دهد و ۷۵ درصد هم بر این باورند که تنها راه پایان دادن به این جنگ، استفاده از یک راهکار سیاسی است که به ما امکان می‌دهد همه گروگان‌ها را برگردانیم.

این مقام سابق صهیونیست در ادامه گفت: نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را به پایان برساند و این دیوانه وار است؛ اسرائیل زمانی که جنگ را آغاز کرد هیچ برنامه‌ای برای بعد از آن نداشت و این به آن معناست که جوانان ما همچنان باید به میدان جنگ بروند و کشته شوند. واقعیت آن است که هیچ هدف سیاسی در این جنگ وجود ندارد و کابینه کنونی اصلاً نمی‌داند که چگونه باید جنگ‌ را آغاز کرد و چطور باید این جنگ را پایان دهد.

رئیس اسبق شاباک تصریح کرد: تا زمانی که ما اعتقاد داشته باشیم، جنگ تنها گزینه است، نه آخرین گزینه، وضعیت به همین منوال خواهد بود. دکترین امنیتی ما باید بر اساس دو چیز باشد: اینکه در وهله نخست یک نیروی نظامی عظیم داشته باشیم، اما این به تنهایی کافی نیست؛ بلکه باید از دیپلماسی نیز درک کافی داشته باشیم و تا زمانی که نتوانیم در این دو زمینه هماهنگ عمل کنیم، امنیت نخواهیم داشت. 

از حملات حزب‌الله علیه پایگاه‌های صهیونیستی تا اعتراف به ناتوانی در از بین بردن حماس

تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه

 با وجود سانسور نظامی شدید ارتش صهیونیستی و تلاش‌هایی که مقامات رژیم اشغالگر برای پنهان کردن میزان تلفات واقعی خود در جنگ غزه انجام می‌دهند، اما نهاد موسوم به «بیمه» رژیم صهیونیستی از آسیب جسمی و روانی به ۶۲ هزار صهیونیست در جریان نبرد طوفان الاقصی خبر داد.

روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این زمینه اعلام کرد: ۷۴۰ میلیون شِکِل واحد پول رژیم صهیونیستی به عنوان غرامت به آسیب دیدگان از جنگ پرداخت شده و ۶۱ میلیون شِکِل هم به خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه پرداخت شده است. ۱۲ میلیون شِکِل هم به آسیب دیدگان برای بازسازی خود در سطح جسمی و روانی داده شده است.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به داده‌های نهاد موسوم به بیمه رژیم اشغالگر گزارش داد که تاکنون ۶۲ هزار نفر که از نظر جسمی و روانی در جنگ آسیب دیده‌اند، شناسایی شده‌اند که تعداد آنها دائماً در حال افزایش است.

این آمار نشان می‌دهد که اشغالگران برای حفظ روحیه نظامیان و جبهه داخلی خود، تعداد واقعی تلفات در جنگ را پنهان می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما