شناسهٔ خبر: 67370657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرارداد میلیاردی ارتش آلمان برای جبران کمبود مهمات

وزیر دفاع فدرال آلمان یک قرارداد میلیارد دلاری جدید برای خرید میلیون ها گلوله مهمات توپخانه به منظور جبران کمبودهای روزافزون ارتش منعقد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، بر اساس یک گزارش رسانه ای، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان می خواهد یک قرارداد میلیارد دلاری دیگر برای خرید 2.35 میلیون گلوله مهمات توپخانه منعقد کند.

هفته نامه "اشپیگل" گزارش داد: وزارت دارایی آلمان الگوی مربوطه را به همراه وزارت دفاع به کمیته بودجه بوندستاگ ارائه کرده است. اگر کمیته درخواست را تأیید کند، وزارت دفاع می‌تواند با تولیدکنندگان تسلیحات Diehl Defense و Nammo Raufoss چارچوب توافقی منعقد کند. در مجموع، حجم این قرارداد چارچوبی تا 15 میلیارد یورو است.

از سهمیه برنامه ریزی شده مهمات 2.35 میلیون گلوله، هم ارتش آلمان و هم اوکراین تا پایان دهه می توانند مقدار قابل توجهی مهمات 155 میلی متری سفارش دهند. بر اساس این گزارش، بوندس‌ور در ابتدا می‌خواهد 200000 گلوله را به مبلغ 1.31 میلیارد یورو سفارش دهد. این مهمات در درجه اول برای پر کردن انبارهای خالی نیروهای ارتش این کشور در نظر گرفته شده است.

با این توافق چارچوبی پیستوریوس می‌خواهد اطمینان حاصل کند که دو شرکت دفاعی ظرفیت تولید بیشتری برای مهمات کمیاب 155 میلی‌متری در آلمان ایجاد می‌کنند.

این توافق چارچوب دومین معامله مهم مهمات در مدت زمان کوتاه است. همین چند هفته پیش، وزارت دفاع آلمان یک قرارداد مشابه با راین متال تا سقف 8.5 میلیارد یورو منعقد کرد تا این سازنده سلاح دوسلدورف بتواند خط تولید جدیدی را در نیدرزاکسن راه اندازی کند. وزارت دفاع آلمان همچنین قرارداد چارچوب راین متال را تا پایان دهه به 2.35 میلیون گلوله افزایش داده بود.

در جریان جنگ اوکراین همیشه کمبود مهمات توپخانه ای وجود داشته و موجودی‌های ارتش آلمان نیز در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

ارتش آلمان اخیرا هم مهمات توپخانه‌ای را به شرکت اسلحه سازی راین متال تا سقف 8.5 میلیارد یورو سفارش داده است. این شرکت در دوسلدورف اعلام کرد که یک توافقنامه چارچوبی مربوطه برای تحویل این مهمات امضا شده است. هدف اصلی این دستور افزایش ذخایر در ارتش و کشورهای متحد و همچنین "حمایت از اوکراین در نبرد دفاعی" علیه روسیه اعلام شد

شرکت "راین متال" اعلام کرد، قرار است این تحویل در ابتدای سال 2025 آغاز شود. خریدار در درجه اول جمهوری فدرال آلمان خواهد بود که بخشی از تجهیزات مورد نیاز اوکراین را تامین خواهد کرد. کشورهای شریک هلند، استونی و دانمارک نیز در این سفارش مشارکت دارند. این قرارداد توسط دفتر تجهیزات بوندسوره BAAINBw منعقد شد.

وضعیت ارتش آلمان از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشتر در این کشور مورد توجه قرار گرفته است. بوندسوهر (ارتش آلمان) از زمان جنگ اوکراین همواره تحت نظارت بوده است.

اخیرا همچنین وزارت دفاع آلمان به منظور بالا بردن سطح آمادگی ارتش برای دوران جنگ با توجه به تداوم جنگ روسیه علیه اوکراین اصلاح ساختارهای فرماندهی ارتش را در دستور کار قرار داده است.

ارتش آلمان بخصوص در سایه جنگ اوکراین با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود تجهیزات و پرسنل روبرو است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما