شناسهٔ خبر: 67370392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاروان شادی عید غدیر در اردبیل برگزار شد

اردبیل- ایرنا- همزمان با روز عید سعید غدیر خم، عصر امروز سه شنبه کاروان شادی غدیر با حضور گسترده مردم به ویژه هنرمندان، شعرا و مداحان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:برنامه‌های عید غدیر شامل محافل جشن و سرور، غرفه‌های فرهنگی و هنری، قرآنی، کودک و نوجوان و کارگاه‌های جهاد تبیین است که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت الزهرا (س) و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار می شود.

امیر رجبی افزود: نمایش طنز، مولودی خوانی، سرود، مسابقه، شعرخوانی و سخنرانی از بخش‌های متنوع آیین های جشن و سرور دهه امامت و ولایت در مرکز و شهرستان‌های استان اردبیل است و بسیاری از مردم نیز به همین مناسبت به تهیه و توزیع نذورات و احسانات مشغول هستند.

به گزارش ایرنا؛ آئین‌های جشن و سرور دهه ولایت و امامت و عیر غدیرخم در ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز مشاهده می‌شود و بخش‌های شعرخوانی و مولودی خوانی به سخنرانی‌های سیاسی در ستادها اضافه شده است.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در غدیر خم، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌ آنان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و آئین‌های مذهبی آن از شور و حال خاصی برخوردار است.

نظر شما