شناسهٔ خبر: 67370307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام غرق در هیاهوی جشن غدیرخم

ایلام - ایرنا - عصر امروز تا پاسی از شب هسته مرکزی شهر ایلام غرق در شادی و هیاهوی جشن غدیر خم و آغاز ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچند در ۲ سال گذشته جشن نیمه شعبان به صورت خیابانی و با مشارکت مردم، هیات های مذهبی و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود، امسال نیز جشن بزرگ عید غدیر خم به مانند نیمه شعبان برای اولین بار به خیابانی و مردمی در حال برگزار شد.

جشن مراسم بزرگ عیدغدیرخم باتوجه به اهمیت و جایگاهی که در دین مبین ما دارد امسال بسیار باشکوه در جای جای ایران اسلامی از جمله ایلام برگزار شد.

این جشن در ایلام از ساعت ۱۵ عصر تا ۲۲ شب در خیابان فرودسی مشرف به میدان های ۲۲ بهمن و میدان امام خمینی(ره) برگزار شد.

در جشن بزرگ غدیرخم دستگاه های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شرکت توزیع برق، جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی با دایر کردن غرفه های مختلف سعی کردند برنامه های متنوعی در خور شان این روز عزیز و گرامی داشته باشند.

در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم غرفه های متعدد نقاشی و رنگ آمیزی از سوی دستگاه ها و هیات های مشارکت کننده در این جشن برای بچه ها دایر شد.

طبخ و توزیع مواد خوراکی نظیر سیب زمینی سرخ شده، غذا، ساندویچ، ذرت بو داده، شربت، شیرینی، شکلات، نکتار آب میوه، آب معدنی و دیگر اقلام خوراکی توسط هیات های مذهبی که با استقبال مردم نیز همراه بود نمود خاصی داشت.

ایلام غرق در هیاهوی جشن غدیرخم

در این میان سهم بچه ها از جشن غدیرخم بیشتر بود چرا که خدمات برخی غرفه ها فقط ویژه بچه ها و خادمان این غرفه ها به کودکان و نونهالان هدایایی چون بادکنک، حضور عروسک های غول‌پیکر که بچه ها با آنها عکس می گرفتند، منقش کردن صورت بچه ها با ذکر مبارک یا علی (ع)، روسری و سنجاق سر برای دختربچه ها، دفترچه یادداشت با طراحی کودکانه و اجرای مسابقه ارائه شد.

در کنار هیات های مذهبی برخی افراد نیز نذوراتی چون نبات و شکلات در بین مردم حاضر در جشن توزیع می کردند.

ارائه خدمات طب سنتی رایگان، اهدای اقلام مذهبی، توزیع سیمکارت رایگان توسط اپراتور همراه اول، غرفه ختم صلوات به نیت تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج)، مشاوره شرعی و خانواده، اهدای نمک نذری بین بانوانی که از نعمت بچه محروم هستند به نیت فرزنداوری، شعرخوانی دسته جمعی توسط گروه های سرود در وصف غدیر خم از دیگر برنامه های این جشن بزرگ محسوب می شود.

یکی از بخش های اصلی جشن توزیع تعرفه های قرعه کشی بین مردم بود که هر ۲ ساعت یکبار قرعه کشی بین تعرفه ها انجام و به برندگان جوایزی اهدا می شد.

مولودی خوانی، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، نمایش و شعر طنز توسط هنرمندان استان از دیگر قسمت های جشن بزرگ غدیرخم در ایلام بود.

ایلام غرق در هیاهوی جشن غدیرخم

از موارد مورد ذکر نصب تصاویر آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت در برخی غرفه ها بود که در آستانه چهلمین روز شهادت رییس جمهور دولت سیزدهم و همراهانش، بانیان این جشن یاد و نام آنها گرامی داشتند.

نکته قابل توجه اینکه برخی هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اقدام به توزیع برشور و تراکت نامزد انتخاباتی مورد نظر خود در بین مردم می کردند.

در کنار هیات های مذهبی و غرفه ها، برخی از دست فروشان نیز با پهن کردن بساط خود سعی داشتند از خوان گسترده و پر کَرم مولای متقیان (ع) ارتزاق کنند و اقلام خود را به مردم حاضر در جشن بفروشند و برای خود کاسبی کنند.

این جشن با حضور مسئولان و انبوه مردم ولایتمدار ایلام برگزار شد.

علاوه بر جشن بزرگ غدیر در هسته مرکزی شهر، در دیگر محلات ایلام و استان جشن های دیگری نیز برگزار شد و امروز هرکسی به طرقی سعی داشت علاقه و ارادت خود را به خاندان رسالت نشان دهد.

ایلام غرق در هیاهوی جشن غدیرخم

نظر شما