شناسهٔ خبر: 67369310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دروغ نفتی در مناظرات انتخاباتی به روایت حسن روحانی /صادرات ۱/۵ میلیون بشکه نفت هم از دروغ‌هایی است که مرتب تکرار و گفته می‌شود

رئیس دولت دوازدهم گفت:می‌گویند الان به ۱/۵ میلیون بشکه رسیده است. خب صادرات نفت و فرآورده در دوره ما از ۱/۵ میلیون بشکه بیشتر بوده است و حتی صادرات نفت خام هم حدود یک میلیون بشکه بوده است. این هم از دروغ‌هایی است که مرتب تکرار و گفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در مناظره‌ها مدعی شده‌اند که صادرات نفت در پایان دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده و الان به ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

پاسخ حسن روحانی:

راجع به صادرات نفت در مناظره و سخنرانی‌ها دروغ می‌گویند. می‌گویند صادرات نفت در دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. درحالیکه صادرات نفت در آغاز سال ۹۹ به خاطر کرونا در دنیا متوقف شد و حتی قیمت نفت به ۲۰ دلار و در بعضی کشورها به منهای ۳ دلار رسید. به کشتی‌ها ۳ دلار اضافه می‌دادند برای اینکه نفت را ببرند. شرایط بحرانی خاصی در آغاز سال ۹۹ بود. اصلاً در ۳ ماه اول سال ۹۹ صادرات و واردات نبود، همه مرزها بسته شده بود. در عین حال در آخر سال ۹۹ صادرات نفت ما ۹۸۹ هزار (نزدیک به یک میلیون) بشکه و فرآورده‌ها حدود ۶۰۰ هزار بشکه بوده است. می‌گویند الان به ۱/۵ میلیون بشکه رسیده است. خب صادرات نفت و فرآورده در دوره ما از ۱/۵ میلیون بشکه بیشتر بوده است و حتی صادرات نفت خام هم حدود یک میلیون بشکه بوده است. این هم از دروغ‌هایی است که مرتب تکرار و گفته می‌شود.

۲۷۲۱۱

نظر شما