شناسهٔ خبر: 67369005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت عید سعید غدیر خم؛

محکوم به قصاص نفس در بوشهر آزاد شد

بوشهر- مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: یک متهم به قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بود، آزاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محتشم حسینی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۱۷۴ زندانی جرایم غیرعمد مالی منتظر کمک خیرین برای آزادی هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از این افراد به سبب عدم پرداخت نفقه و مهریه و بخشی دیگر هم به‌دلیل بدهی در بخش‌های دیگر تحمل حبس می‌کنند که مشمول آزادی با پرداخت بدهی هستند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر افزود: در سه ماه نخست امسال ۳۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی از زندان‌های استان بوشهر با مشارکت ستاد دیه، شورای حل اختلاف زندان و همکاری مطلوب خیرین از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: همزمان با عید سعید غدیر خم و هفته قوه قضائیه ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأمین بدهی آنان از زندان آزاد شدند.

حسینی بیان کرد: با تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بوشهر، همکاری ریش‌سفیدان و نیکوکاران و گذشت خانواده مقتول یک متهم محکوم به قصاص نفس به جرم قتل عمد پس از گذشت ۲.۵ سال حبس، همزمان با عید سعید غدیر خم از زندان مرکزی بوشهر آزاد شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ادامه داد: با پیگیری شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش زندان مرکزی بوشهر و با گذشت اولیای دم، در سال جاری تاکنون پنج زندانی محکوم به قصاص نفس از مرگ رهایی یافتند و به آغوش خانواده بازگشتند.

حسینی با قدردانی از مردم نیکوکار و خیراندیش استان بوشهر اضافه کرد: کسانی که همواره در گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنند بدون تردید نزد خداوند از منزلت و جایگاه بالایی برخوردار هستند.

نظر شما