شناسهٔ خبر: 67368880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شیائومی ظاهراً هر ماه ۱۳ هزار دستگاه از خودرو SU7 را به مردم... -

اقتصاد ایران: طبق اطلاعات شرکت بیمه‌ی خودرو چینی، شیائومی در تحویل خودرو برقی SU7 به مشتریانش فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

صاحب‌خبر -

داده‌های بیمه‌ی خودروهای برقی در چین از افزایش چشمگیر تولید اکثر خودروسازان این کشور خبر می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشیم که معمولاً تولید خودرو در اواخر ماه افزایش می‌یابد. اگرچه شیائومی اخیراً وارد بازار خودرو شده است، آمارها نشان از عملکرد بسیار خوب این شرکت در تحویل خودرو برقی SU7 دارند.

طبق اعلام CNEVPost، شیائومی در هفته‌ی جاری ۳,۳۰۰ دستگاه خودروی سواری SU7 به مشتریانش تحویل داده که نسبت‌ به هفته‌ی گذشته با فروش ۲,۵۰۰ دستگاه حدود ۳۲ درصد بیشتر است. اگر شیائومی این ظرفیت تولید را حفظ کند احتمالاً به هدف فروش ۱۳,۰۰۰ دستگاه در ماه یا ۱۵۰,۰۰۰ دستگاه در سال دست خواهد یافت.

هدف اولیه‌ی شیائومی این بود در سال جاری ۱۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو SU7 عرضه کند و اکنون موفق‌ شده است حتی فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند. ظاهراً میزان تقاضا نیز برای خودروهای این شرکت بیشتر از حد انتظار بوده و به‌ همین دلیل با کمبود عرضه مواجه شده است. غول فناوری چینی در مسیر عبور از هدف اولیه‌ی فروش ۱۰,۰۰۰ دستگاهی در ماه قرار دارد.

مقالات مرتبط:
  • نگاه نزدیک زومیت به اولین خودرو شیائومی [تماشا کنید]
  • رکورد جدید برای خودرو شیائومی؛ حجم تولید به ۲۰ هزار دستگاه رسید

تسلا، نیو و ایکس‌‌پنگ نیز موفق شدند میزان تولید خودروهای خود را در چین افزایش دهند. تسلا در این هفته ۱۷,۴۰۰ بیمه‌ی خودرو ثبت کرد که نشان از رشد چشمگیر ۴۹ درصد نسبت‌ به هفته‌ی گذشته دارد. فروش سالانه‌ی این شرکت نیز در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳) با افزایش ۳۰ درصدی درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته از ۴۲,۵۰۸ دستگاه به ۵۵,۲۱۵ دستگاه رسیده است.

نظر شما