شناسهٔ خبر: 67368621 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت آتش به جنگل‌ها و مزارع ترکیه

در یک هفته گذشته آتش سوزی، هزاران هکتار از جنگل‌ها و مزارع ترکیه را تبدیل به خاکستر کرده و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  در یک هفته گذشته آتش سوزی، هزاران هکتار از جنگل‌ها و مزارع ترکیه را تبدیل به خاکستر کرده و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.
براثر آتش سوزی گسترده جنگلی در منطقه اجه آباد از توابع استان چاناک قلعه، قدرت دید برای تردد دریایی به سطح هشدار رسیده، به همن دلیل تردد کشتی از تنگه چاناک قلعه با مشکل مواجه شده و بصورت مقطعی ممنوع اعلام شده است.

<div id="video-display-embed-code_11250755"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4268239/11250755?width=600&height=350"></script></div>


آتش سوزی در جنگل‌های مناطق یاد شده باعث شده است تا کنون ۳۰۰۰ هکتار جنگل مرغوب این ناحیه تبدیل به خاکستر شود.
به گفته ابراهیم یوماکلی وزیر کشاورزی و مواد غذائی ترکیه، هزار و ۷۲۰ نقطه جنگلی از ۱۲ استان این کشور در هفته گذشته دچار آتش سوزی شده است.
همچنین از دو روز پیش آتش سوزی در اراضی کشاورزی بین دو شهر چنار و مازیداغ از توابع دو استان دیاربکر و ماردین آغاز شد و بدلیل وزش شدید باد، دامنه شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت.
بنا بر اخبار رسانه‌های ترکیه در این حادثه پانزده نفر جان باخته ونزدیک به صد نفر زخمی شده اند که حال ده تن از مصدومان وخیم گزارش شده است.
در این آتش سوزی ده‌ها راس دام کوچک نیز تلف شده اند. دادستانی دیاربکر برای مشخص شدن علت این حادثه تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده است.
برخی منابع غیر رسمی اعلام کرده‌اند این حریق ناشی از جرقه کابل‌های برق روستای کوکسالان از توابع شهرستان چنارِ استان دیاربکر است.
------
باصدا‌ها:
یک - ابراهیم یوماکلی - وزیرکشاورزی ترکیه
دو - علی احسان - استاندار دیاربکر ترکیه

نظر شما