شناسهٔ خبر: 67368570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزئیات همایش احزاب و تشکل های سیاسی حامی پزشکیان + فیلم و عکس

تهران- ایرنا- همایش احزاب و تشکل های سیاسی حامی پزشکیان با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی در ستاد انتخاباتی وی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، همایش احزاب و تشکل های سیاسی حامی مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالی شامگاه سه شنبه - پنجم تیرماه - در ستاد انتخاباتی وی برگزار شد.
در این همایش، بهزاد نبوی عضو جبهه اصلاحات، هادی خانیکی فعال سیاسی، حسین کمالی دبیرکل حزب کار، شهیندوخت ملاوردی معاون رئیس جمهور در دولت یازدهم، فاطمه راکعی عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان، محمد باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، پیروز حناچی شهردار سابق تهران، فاطمه سعیدی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت پیشین و تعداد دیگری از شخصیت های سیاسی و نمایندگان ادوار حضور داشتند.

پزشکیان نه اهل امتیاز دادن است نه امتیاز گرفتن

بهزاد نبوی عضو جبهه اصلاحات در این همایش با اشاره به سابقه آشنایی‌اش با مسعود پزشکیان گفت: اولین بار در مجلس ششم با ایشان آشنا شدم. دکتر پزشکیان استیضاح شد و من برای دفاع از او پشت تریبون رفتم.

وی ادامه داد: در آن زمان با او صحبتی نکردم. احساس کردم آدم متخصصی است. گفتم نگذاریم وزیر آقای خاتمی حذف شود. خوشبختانه پس از آن استیضاح رای آورد. دیدم ایشان اهل امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نیست. من نایب رئیس مجلس بودم. او به من هیچ پیشنهادی نداد و من هم پیشنهادی ندادم.

این عضو جبهه اصلاحات تصریح کرد: پاکدستی و صداقت و فسادستیزی در پزشکیان وجود دارد و باید قدرش را دانست.

نبوی یادآور شد: می گویند او کارشناس سیاست خارجه نیست. من می‌گویم آقای خاتمی مگر کارشناس اقتصادی بود؟ ما خیلی عصبانی می‌شدیم که او مدام درباره جامعه مدنی حرف می زند و از معیشت مردم نمی‌گوید. اما در دوره آقای خاتمی بهترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه آقای خاتمی در سیاست خارجی طوری عمل کرد که یک سال به نام گفت وگوی تمدن‌ها نامگذاری شد، اضافه کرد: دکتر پزشکیان خودش را عقل کل و دانای همه علوم نمی‌داند. او می‌تواند از کارشناسان بهترین استفاده را ببرد.‌
دکتر ظریف برای تبلیغ او روزی سه شهرستان می‌رود.‌

نبوی ادامه داد: در سال ۷۶ نتوانستیم مهندس موسوی را راضی کنیم که نامزد بشود. با هم مشورت کردیم و آقای خاتمی راضی شد. امید داشتیم پنج شش میلیون رای بیاورد که چپ خط امام از صحنه خارج نشود. در مورد آقای پزشکیان هم در ابتدا همین را می‌گفتیم. ولی امیدواریم به نتایج بهتری برسیم.

وی بیان داشت: می‌گویند رئیس‌جمهور کاره‌ای نیست. می‌پرسند چرا در انتخابات شرکت کنیم. من می‌گویم رئیس جمهور همه کاره نیست ولی هیچ کاره هم نیست. دوره آقایان خاتمی و روحانی و قبل و بعدش فرق‌هایی داشت. در سال ۱۴۰۱ برای سرنگونی تلاش‌هایی شد ولی چهار پنج نفر با هم نساختند و از هم پاشیدند.

عضو جبهه اصلاحات تاکید کرد: اگر ترامپ بیاید و در ایران هم یک تندرو رئیس جمهور شود وضع ما بدتر می‌شود و خطرناک است. فرض کنید پزشکیان بد است ولی سراغ بدتر نروید.

نباید به دو کشور خودمان را گره بزنیم که در بزنگاه ها با ما نبودند 

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: من وقتی تلاش دکتر ظریف را می‌بینم که عرق ریزان سفر می‌کند او را نماد کسی می‌دانم که بیشتر از همه ما نگران ایران است. ایران عزیز ما مثل مادری رنج دیده دست نیاز به سمت همه ما دراز کرده است. مادرمان را تنها نگذاریم.

وی با بیان اینکه ما اصلاح طلبان تلاش می‌کنیم از راه مدنی و بدون خشونت کاری برای این مادر دردمندمان بکنیم، اضافه کرد: در وضعیتی بسیار خطیر و بغرنج قرار داریم. مخاطب من مرددها هستند. الان هر کدام از ما باید به دیگران زنگ بزنیم. آنها حق دارند که مردد باشند.‌

رئیس جبهه اصلاحات ایران تصریح کرد: ما با کسانی طرفیم که هیچ دغدغه ای برای ایران ما ندارند. آنها برخورد با زنان ایران را عمق راهبرد خودشان می‌دانند.  ما باید انتخاب کنیم.

منصوری بیان داشت: اگر این اتفاق مبارک در هشتم تیرماه نیفتد باید سال ها فقیرتر شدن مردم را ببینیم. نباید امید کاذب بدهیم. از فردای پس از پیروزی سخت ترین روزهای زندگی اش شروع می‌شود.

وی یادآور شد: کسانی تحریم را نعمت می‌دانند و بیشترین بلاها را بر سر برجام آوردند. در طول سه سال گذشته نتوانستند برجام‌ را احیا کنند و امروز طلب‌کار شدند. به دولت قبل هم اجازه احیا را ندادند.

رئیس جبهه اصلاحات ایران افزود: حقوق بگیران ما دارند زیر این فشار له می‌شوند. ما باید مشکل مان را با دنیا حل کنیم. خودمان را به دو کشور گره نزنیم که در بزنگاه‌ها با ما نبودند.
در غیر این صورت هیچ دولتی نمی تواند اقتصاد را نجات دهد. ما به رد صلاحیت ها معترضیم. همچنان پیگیر انتخابات آزاد و عادلانه هستیم.  این انتخابات عادلانه نیست که چهار نفر علیه یک نفر هستند. دکتر پزشکیان ایثار کرده و ما نباید او را تنها بگذاریم.

به کمک دکتر پزشکیان می‌توانیم تحریم را برداریم

محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه نیز در این همایش گفت: مناظره ها فرصتی بود تا زمینه ارزیابی شایستگی نامزدها صورت بگیرد که من به چهار ویژگی مناظره اشاره می‌کنم.

وی اظهار داشت: ویژگی این مناظره‌ها نابرابری فرصت‌ها بود. چهار برابر زمان دکتر پزشکیان در اختیار رقبای ایشان بود. دو نفر از این مجموعه نامزدهای پوششی هستند که موظف شدند در برابر پزشکیان آن چه که به زبان دارند جاری کنند.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه یادآورشد: وجه دوم بی‌پروایی برخی نامزدها در وعده‌های واهی است. من از منابع کشور باخبرم. آیا حقوق، حقوق بگیران می‌تواند اندازه تورم افزایش یابد؟ آیا در دولت و مجلس گذشته این اتفاق افتاد؟ آیا می‌شود ۲۰۰ متر مربع زمین مسکونی بدهیم؟ قیمت بنزین چطور نصف می‌شود؟

نوبخت افزود: سومین ویژگی فرافکنی مشکلات موجود است. هر چه بدهی بود در کمتر از سه سال دولت سیزدهم دو برابر شد. مردم سه سال متوالی تورم بالای چهل درصد را تجربه کردند.

وی بیان داشت: چهارمین ویژگی تقابل دو گروه بود. یک تفکر توسعه کشور را با تعامل سازنده در خارج و آزادی های مدنی در داخل می‌داند و گروه دیگر با تقابل و محدود کردن تشکل های سیاسی می‌خواهد ادامه دهنده وضع موجود باشد.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد:‌ به کمک دکتر پزشکیان می‌توانیم تحریم را برداریم و شاهد توسعه کشور باشیم.

پزشکیان با محوریت گفتمان حق و عدالت آمده است 

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در دولت یازدهم از دیگر سخنرانان این همایش بود که اظهار داشت: امروز باید بین دو رویکرد واقع نگری و رویاپردازی انتخاب کنیم. در بزنگاهی هستیم که بین بازگشت به یک زندگی معمولی یا درگیر اوهام و خیالات و آرزو بودن باید دست به انتخاب بزنیم.

وی ادامه داد: ما باید بین قائلان به تخصص و تعهد یا خالص‌سازی و مریدپروری باید گزینش کنیم. بین روی کار آمدن یک دولت فراگیر ملی یا فرقه‌ای که احدی جز خود را قبول ندارد باید انتخاب کنیم. این درد را به کجا ببریم که درآمد کشور همسایه ما از گردشگری دو برابر نفت ماست و ما رتبه اول جهان در کسب درآمد از خودروهای توقیفی به بهانه بی‌حجابی را داریم.

معاون رئیس جمهور در دولت یازدهم بیان داشت:‌ دکتر پزشکیان با محوریت گفتمان حق و عدالت آمده است تا تشکیل دهنده دولت تفاهم و آشتی ملی باشد. ایران امروز به طبیب مهربانی نیاز دارد که کشور را از توهمات اقلیت تندرو و افراطی و ناکارآمدی و خودتحریمی نجات دهد.

ملاوردی یادآورشد: آقای پزشکیان! شما وعده نمی‌دهید و دروغ نمی‌گویید. اما قول می‌دهید صدای بی صدایان باشید. سر قول تان بمانید. در این کارزار نابرابر رقبای شما چهار برابر فرصت حمله و دفاع دارند. رقیب شما این افراد نیستند بلکه رقیب شما ادامه ناامیدی مردم و روی برگرداندن از صندوق رای است. شما یادمان آوردید قرارمان اخلاقی شدن سیاست بود و نه سیاسی شدن اخلاق.

جبهه اصلاحات در این انتخابات در هر صورت پیروز است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت پیشین نیز در این همایش گفت: جبهه اصلاحات در این انتخابات در هر صورت پیروز است. چون توانست بعد از مدت ها نامزد مورد تایید خودش را در معرض آرای عمومی قرار دهد و شورای نگهبان هم به تایید این نامزد تن داد.

وی افزود: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد موقعیت آقای پزشکیان بسار خوب است. هرچند شور انتخاباتی هنوز کافی نیست. تقریباً می‌توانیم مطمئن باشیم او دست کم به مرحله بعدی ورود خواهد کرد.

آخوندی خاطرنشان کرد:‌جبهه اصلاحات از الان در اندیشه این باشد که برای هفته آینده چه کار می‌خواهد بکند. شما باید به پیشواز اتفاقات بروید. البته شاید هم ایشان پیروز نشود. در هر صورت جبهه اصلاحات باید برای آینده ایران نظریه داشته باشد.

انتقاد قائم مقام ستاد جوانان پزشکیان

گل مرادی قائم مقام ستاد جوانان «مسعود پزشکیان» نیز در این همایش ضمن انتقاد از راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان خطاب به آنان گفت: چرا گفتید در انتخابات مجلس رای ندهید؟ الان می‌گویید رای بدهیم! ما از اول باید رأی می‌دادیم.

نظر شما