شناسهٔ خبر: 67368111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس مطرح کرد:

بیعت با ولایت با برپایی جشن‌ها

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مردم در روز غدیر با امیرالمؤمنین بیعت کردند، گفت: جشن‌هایی که در این روز برپا می‌شود بیعت دوباره با امیرالمؤمنین و موضوع ولایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز پنجم تیرماه هم‌زمان با عید امامت و ولایت در حرم مظهر شاه‌چراغ (ع) گفت: روز عید غدیر به عنوان روز عید ولایت، آدابی دارد و باید در تقویت این آداب در جامعه تلاش شود. 


وی افزود: در آستانه انتخابات بسیار مهمی که پیش رو داریم ان‌شاءالله یک کار غدیری و یک انتخاب خوب و قوی بایستی رقم بخورد که نتیجه آن برای ملت ما عزت، سعادت، رفاه، خیر، خوبی دنیا و آخرت به همراه داشته باشد. 


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه مردم در روز غدیر با امیرالمؤمنین بیعت کردند، افزود: جشن‌هایی که در این روز برپا می‌شود بیعت دوباره با امیرالمؤمنین و موضوع ولایت است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز این عید بزرگ شیعیان را به محبان امیرالمؤمنین و اهل‌بیت علیه‌السلام تبریک گفت و افزود: در روایات متعدد از اهمیت این عید آمده است که بزرگ‌ترین عید از اعیاد امت اسلام عید غدیر است که خوشبختانه در کشور ما و در بین شیعیان به جشن‌های باشکوهی هر ساله برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان ادامه داد: شب گذشته مهمانی کیلومتری در سطح شهر شیراز داشتیم که به برکت این ایام صفا و صمیمیتی خاص در بین آحاد مردم جریان داشت و سرگرمی‌هایی که برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده بود در ذهن و خاطر آنها باقی خواهد ماند. 


وی ادامه داد: شاد پیمایی‌های متعددی در کل استان در نظر گرفته شده است و چیزی حدود ۱۶۰ کیلومتر مسافت پیش‌بینی شده است که امروز ضمن گرامیداشت این روز بزرگ عقد اخوت خوانده شد و مدیحه سرایی نیز انجام شد.


ملک مکان تصریح کرد: عید غدیر در واقع یک جشن بزرگ امت اسلامی است که از بزرگ‌ترین جشن‌هایی است که نباید فراموش شود، اگر ما غدیر رو فراموش کردیم در طول تاریخ محرمی شاید به وجود نمی‌آمد.


رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در فارس در این باره گفت: اطعام علوی یکی از رسوماتی است که در روایات توصیه زیادی به آن شده است در راستای این سنت پسندیده نزدیک به ۶۰۰ هزار پرس غذا در همین روز عید غدیر در اقصی نقاط استان فارس طبخ و توزیع می‌شود و خوشبختانه مردم همان‌گونه که برای محرم نذر می‌کنند و حاجت می‌گیرند برای غدیر هم نذر می‌کنند و اطعام می‌دهند و پاداش می‌گیرند. 


وی به برنامه‌های محوری عید غدیر در حرم شاه‌چراغ اشاره کرد و گفت: در این روز سال‌هاست به عنوان تجدید میثاق با ولایت از مردم، زائرین و نهاده‌های دولتی، ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی خود را مکلف می‌دانند که پای کار باشند و با تعامل دور هم جشن بزرگ غدیر را به پا داریم و جشن عید غدیر یک عقد اخوتی برای خدمت به جامعه اسلامی است که این همایش و مراسم جشن در نوع خود قابل توجه است. 


حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در رابطه با یکی از مستحبات عید غدیر گفت: تجلیل از سادات هست و گرامی داشتن سادات گران‌قدر که منشأ اثر هستند، ساداتی که از نظر علمی در جهان یا استان فارس و در ایران اسلامی صدسال اخیر که در مباحث اجتماعی و سیاسی حتی اقتصادی واقعاً منشأ خیر و برکت بودند. 


وی تأکید کرد: از دیگر آداب روز عید غدیر بستن عقد اخوت است که مفاد آن برادری و همدلی در دنیا و دستگیری از همدیگر در آخرت است بر همین اساس یکی از رسوم برخی از شیعیان، خواندن عقد اخوت در روز غدیر است.


احمدی افزود: بنیاد غدیر هم‌زمان با عید غدیر با طرح پویش مجازی «برادرانه» تلاش کرده تا ضمن احیای سنت بستن عقد اخوت بین شیعیان و دوست‌داران اهل‌بیت (ع) روحیه همبستگی و اتحاد میان مسلمانان جهان را تحکیم ببخشد. 


به گزارش شیرازه، این عید بزرگ شیعیان همراه با مراسم با مدیحه‌سرایی، مولودی‌خوانی و توزیع اطعام علوی در شبستان امام خمینی در حرم مطهر همراه است.


انتهای خبر/224224

نظر شما