شناسهٔ خبر: 67368010 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

این موضوع پاشنه آشیل فوتبال ما است

طباطبایی: امیدوارم مبارزه با فساد تا لایه های پنهان آن ادامه داشته باشد

هادی طباطبایی دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال با استقبال از برخورد با فساد در فوتبال، گفت: با سالم شدن فضای فوتبال و خارج شدن افراد سوء‌استفاده کننده از چرخه فوتبال، جا برای حضور دلسوزان فوتبال باز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ طباطبایی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال در گفت‌وگویی، درباره تحرکات تازه برخورد با فساد در فوتبال اظهار داشت: اتفاق بسیار خوبی در فوتبال آغاز شده است. هر چقدر هم برای پیشرفت فوتبال برنامه‌ریزی شود اما یکی از دلایل کُندی آن، عوامل پنهانی مانند فساد هستند که امروز شاهد مبارزه همگانی با آن هستیم.

وی افزود: امیدوارم برخوردهایی که با عوامل فساد در فوتبال آغاز شده تا شناسایی لایه‌های پنهان و مخفی آن ادامه پیدا کند تا علاوه بر برخورد با متهمان این پرونده، فضای فوتبال هم به سمت پاک شدن برود. در آن صورت نتایج واقعی در زمین مسابقه رقم خواهد خورد که می‌تواند تاثیر مثبتی در سلامت فوتبال داشته باشد و هم به پیشرفت فوتبال کمک کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه برخورد با فساد در باشگاه مس رفسنجان، یک نقطع عطف در فوتبال ایران است، عنوان کرد: در پرونده کرمان یک نمونه آن افشا شده است، پاشنه آشیل فوتبال هست که امروز علنی شده است. البته در گذشته هم چنین مواردی وجود داشت اما با توجه به اینکه سند و مدرکی به دست نمی‌آمد، با آنها برخوردی صورت نمی‌گرفت. البته متهمان فساد با توجه به اینکه حرفه‌ای بودند، سعی می‌کردند از خودشان مدرکی را به جا بگذارند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال افزود: در حال حاضر با توجه به مدارک به آمده، موارد فساد در فوتبال در حال ثابت شدن است و امیدوارم که برخورد با فساد در فوتبال تا نتیجه نهایی ادامه پیدا کند.

طباطبایی یادآور شد: با سالم شدن فضای فوتبال و خارج شدن افراد سوء‌استفاده کننده از چرخه فوتبال، جا برای حضور دلسوزان فوتبال باز می‌شود و هواداران هم قطعا از تماشای مسابقاتی که نتایج آن در زمین مسابقه رقم می‌خورد، لذت بیشتری می‌برند.

وی درباره عواملی که سبب کاهش فساد در فوتبال می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر برخورد قضایی با متهمان، برای اینکه فضای فوتبال پاک شود، افراد سالم فوتبالی وارد میدان شوند و کار را در دست بگیرند. علاوه بر این، نهادهای نظارتی باید بیشتر از قبل، تحرکات فوتبال را زیر نظر بگیرند و با رصد کامل اجازه ورود افراد سوء‌استفاده‌گر را به فضای فوتبال ندهند. همچنین معتقدم که استفاده از امکانات به روز فوتبال و آخرین تکنولوژی‌ها هم می‌تواند در رقم خوردن یک فضای پاک در فوتبال کمک شایانی بکند.

نظر شما